Lukket
.
De der husråd... Glem dem. Det er altså i værste tilfælde dit liv du har på spil. Ring til din læge og forhør dig. Hvis han ikke kan give dig et klart svar, så lad være.
Men ja, antihistaminer modvirker antabus:
www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/%C3%98vrige/Antihistaminer%20og%20antabus%20effekt.aspx
uhmm så du har taget antabus, kan ikke klare dig uden alkohol i 3 måneder, men du er ikke alkoholiker?? oki så...
Altså du virker da til at ha et alkoholproblem, hvis du tager antabus for at overholde reglerne i et væddemål?
Det kan godt være du ikke selv tror det, men kan du ikke vente de 2 uger antabus er i kroppen så er du alkoholiker.
- lad være med at drikke ! ! !
Sig du er på medicin (evt penicillin) så virker det ikke så underligt i vores alkoholkultur.
Man tager generelt ikke receptpligtig medicin, som er ordineret til andre.. Endnu engang liv og helbred der i sidste ende sættes på spil.
lol det bedste er så at du skriver i din profiltekst at din by er: AA ;)
ellers gør som anbefalet i anden tråd. Drop alkoholen lørdag og ryg glat på en kombi af SYRE/LSD, svampe, Speed, Amf og fantasy... Det er ikk i nærheden af at være lige så farligt som din pilsner.
Du tager antabus uden at snakke med din læge og får dem bare af en ven?
Come on dude...
Hvis du tog 400mg antabus søndag kan du godt drikke lørdag - burde ikke være noget problem, men hvis du mærker hjertebanken og eller rødmen bør du stoppe.
Har selv taget antabus i perioder så kender en del til det.
@Caasperfb
"Er der nogle der har er erfaringer med dette?" skriver du - så kommer bjk1971 på banen med erfaring og fortæller du godt kan uden problem, hvorefter du afviser da du har læst andet på nettet.
Hvor i søren så lave et indlæg når du alligevel ikke bruger de råd kommer?
@olejay
Du opfordrer manden til at drikke alkohol når han har taget antabus, bare fordi en tilfældig bruger på et pokerforum har 'erfaring' med at det ikke er farligt.
Det er måske det dummeste indlæg i tråden so far.
Jeg opfordre ikke til noget som helst, men hvorfor oprette en tråd hvis man alligevel er ligeglad med rådene der kommer?
Og når OP tager medicin der ikke er udstedt til ham så virker det som han er lidt kold på det område....
Men hvad jeg har hørt ad så burde det ikke være noget problem at drikke lørdag.
ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article991929.ece
Jeg vil ikke opfordre dig til det, men kender mange som tager antabus søndag/mandag for at være ædrue på arbejdsdagene, men som så drikker i løbet af weekenden og så tager pillen igen søndag/ mandag. Det er dog ikke en metode som jeg er tilhænger af hvis og såfremt man har et alkoholproblem.
Har man taget antabus som foreskrevet 2 x ugtl. i en længere periode tager det længere tid før det er ude af kroppen.