Hej jeg er på udkig efter en ny bil. Max prisen er 450k og den skal være praktisk til 5 personer med bagage osv.. Desuden behøver den ikke været sprit ny men må gerne have kørt lidt dog under 150k km.
I øjeblikket har jeg en Audi A6 (ikke den nyeste model) og jeg har været rigtig glad for Audi.
Alle tilbud er velkommende
450k til bil
VW Sharan... Mere Plads, stor køreglæde....
Rimelig hurtig, men så absolut ingen racer :-)
Ahh for stor...Vi har en Zafira til dette.
Køb en nyere A6?
den ikke sygt praktisk til 5 personer (faktisk overhovedet ikke).. så drop familien. den koster også kun 425K, så er der 25K til strippers and blow.
@Kennedinho
Det er også hvad der ligger mig først for.
Lease en BMW :)
25K ud .. 5K om måneden for en 3-serie f.eks. .. lidt mere hvis du skal op i en 5'er
Jeg er selv ved at skulle ha ny bil - jeg er godt nok blevet lidt lun på 120d'eren : 0-100 på 7,5 sekunder men stadig 20 kilometer på literen !
15K ud og 5500 om måneden - mon ikke den falder efter de nye afgifter
Og spil poker for de sparede penge
Alfa'en taber sgu ALT for meget værdi!
Mine forældre (min mor) købte bil i sept. for ca. samme beløb (500 K). Valget faldt på en let brugt A6 (ny model), 2.4. Usandsynligt pudsigt havde de ligeså en - gammel model - A6 inden det nye køb. Men den nye er en drøm!!! Fremragende bil, intet mindre. Den kan jeg KUN anbefale - ligesom bilbladene kan.
For pengene kan du få 2.4'eren. En utrolig letkørt bil med en "flydende", fræktlydende V6-motor. Der vil jeg anbefale, at du leder efter en model med det trinløse automatgear. Den undertrykker følelsen af luksuslimousine til det sublime! Dog sluger dyret en del olie, men det er da til at leve med.
Min fars firmabil er en 2.0T, også A6, dog spritny. Den er helt anderledes at køre i. Væsentlig mere sporty og med en langt sjovere acceleration. Den kører derudover relativt langt på literen. Den gamle arbejder på Sjælland og bor i Jylland. Han plejer at køre min. 13 på literen. Jeg har kørt til Tyskland i den - en tur på ca. 100 km, udelukkende landevej, som blev klaret med lidt over 15 km/L. Det skal tilføjes, at vi var 3 drenge i bilen, så det ikke ikke lutter stille for sig, men alligevel økonomisk.
Men jeg vil anbefale dig at prøve dem begge (og måske en Mercer E-klasse, der ikke har fungeret som taxa. Også en lækker, lækker bil), for der er virkeligt sket meget med Audi de sidste år!
En lille søgning viser, at der ingen 2.0T er til prisen, ligesom automatgear'et heller ikke er en mulighed. Men
www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=785500051&source=1
denne ser nu ganske nydelig ud. :o)
Held og lykke med købet. Vend gerne tilbage med endelig beslutning!
Måske ikke noget for en AUDI-mand, men 170 diesel-heste og et moment på 350 nm. Så kan man trække en stor campingvogn(-sfabrik).
Og 434.000 kr.
www.skoda.dk/modeller/v2-priser.asp?strModel=Octavia%20Combi&action=visTeknik&strVogntype=1Z5595&intUdstyrsid=494
Det eneste (ret alvorlige) problem ved Skoda, er, at de falder relativt meget i værdi. Lækre biler ellers. I sept. prøvede jeg, ved bilkøbet, en Superb 2.8, som overraskede meget! Den var som en <'04 A6-model indvendigt og særdeles luksuriøs - ikke mindst bagsædet var gigantisk for Passat-størrelsen. Men værditabet ville være enormt, så den blev droppet.
Man kan fanme da ikke køre Skoda, når man kommer fra en Audi.
For mig at se, er der ikke rigtigt nogle alternativer til Audi i den klasse. Det skulle da lige være:
Chef-vogn: www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=103500585&source=1
Eller: www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=731200274&source=1
- AB
300C'eren er så stor og dejlig, men kvaliteten lever på ingen måde op til det tyske!
Saab'en er nice!
Hvad skal man dog med en anden bil når man har en A6'er ???
Far er ikke vred, far er skuffet!!
ps. Far kører kun på cykel
Tak til alle
Det blev denne bil jeg køber om det lige at den her vides ikke endnu.
www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=785500051&source=1
Svin!
Far er misundelig! :p
--
verndroid
www.schougunvald.dk
Hvad med en Camry? Mine forældre har en 2005'er og den er supernice at køre i.
@Asger_b
Du foreslår noget der ligner en pengetransportbil og en traktor!!
Jeg har fundet bilen nu.
Selv med dansk afgift tror jeg ikke den kommer over budget!!:
www.liveleak.com/view?i=4f5_1177816318
Opel Kadett.
@Sebbe: Selvfølgelig. Der er ikke nogen rigtigt gode alternativer i den klasse. Desuden er det da nærmest forræderi at overveje nyt mærke, når man først er blevet Audi-mand ;-)
- A(for Audi)B.
AB's Chrysler er en vinder!
Jeg kan btw ikke lide at køre Audi, bryder mig ikke om deres koblingspunkt. Tilgengæld er det en af de flotteste biler på markedet og alt omkring dem er super fedt.
En bil er bare et transportmiddel. herregud om der er varme i sæderne og accelration. køb en ny kia picante til 78.000 kroner. Hold lidt mere fri, vær sammen med dem du kan lide og tag ud og rejse for de overskydende 375.000. Du bliver ikke misundet af folk omkring dig, får ingen prestige og who cares?
Bare min femøre.
@Turbo: Jeg har en sag med automatgear og ikke mindst - Formel 1 padler bag rattet - til gearskift. Så slipper du for den slags ;-)
@Turbo:
Jeg synes, Audi har det mest geniale gearskift!
@Sebbecenter:
Genialt valg!