460bb dyb facing all in på flop

#1| 0

Hej kunne godt bruge et par vise ord på denne her.

player 4 er super dårlig og spazzer helt ud når der er en stor pot. har flere gange shove ai på flop m alt fra tp til air for 100 - 150bb player 5 har jeg ingen reads på andet end hans stats.

$25.00 USD NL Texas Hold'em (6 max ante deep)(Full Tilt)

Seat 5 is the button
Seat 1: Player1 ( $49.89 USD ) - VPIP: 15, PFR: 3, 3B: 0, AF: 2.5, Hands: 66
Seat 2: Player2 ( $15.67 USD ) - VPIP: 34, PFR: 19, 3B: 6, AF: 1.3, Hands: 131
Seat 3: Hero ( $138.20 USD ) - VPIP: 26, PFR: 21, 3B: 9, AF: 2.6, Hands: 2881
Seat 4: Player4 ( $116.34 USD ) - VPIP: 34, PFR: 28, 3B: 17, AF: 3.5, Hands: 607
Seat 5: Player5 ( $55.62 USD ) - VPIP: 32, PFR: 22, 3B: 8, AF: 2.5, Hands: 882
Seat 6: Player6 ( $29.76 USD ) - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 5, AF: 3.8, Hands: 494
Hero posts ante of [$0.05 USD].
Player6 posts ante of [$0.05 USD].
Player2 posts ante of [$0.05 USD].
Player1 posts ante of [$0.05 USD].
Player4 posts ante of [$0.05 USD].
Player5 posts ante of [$0.05 USD].
Player6 posts small blind [$0.10 USD].
Player1 posts big blind [$0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 4h Ah ]
Player2 folds
Hero calls [$0.25 USD]
Player4 raises [$1.40 USD]
Player5 calls [$1.40 USD]
Player6 folds
Player1 folds
Hero calls [$1.15 USD]
** Dealing Flop ** [ Jh, Kc, Th ]
Hero checks
Player4 bets [$4.85 USD]
Player5 raises [$13.50 USD]
Hero calls [$13.50 USD]
Player4 raises [$110.04 USD]
Player5 calls [$40.67 USD]

28-12-2010 17:11 #2| 0

Du vinder penge hvis der kommer en hjerter eller en dame men hvis der kun kommer en dame, så er det ikke sikkert du vinder alle pengene alene.

Så frem med kuglerammen og regn potodds ud. Der er ikke så meget at analysere på her synes jeg.

28-12-2010 17:13 #3| 0

ind med stacken....drømme scenarie at komme ind multiway.

28-12-2010 17:16 #4| 0

Pokerstove

28-12-2010 17:18 #5| 0

Pokerstove

28-12-2010 18:11 #6| 0

Du er helt sikkert slaaet. Glem poker stove. Fold haanden. Formentlig den ene har et saet og den anden har AQ. Mod AQ virker kun dine farvetraek. Maaske en eller flere af dine modstanderen har blockers til dine farver. Dine straight splitter potten. Du er for dyb til at fortsaette her.

28-12-2010 18:15 #7| 0

@allwind

er sikker på at OP godt ved han er slået, du misforstår helt og aldeles spørgsnmålet.

Spørgsmålet er om vi får pot odds at komme ind trevejs med nut fd, havde de to vildænder haft de samme stacks havde det været et snapcall

28-12-2010 18:19 #8| 0

Som de andre (allwind undtaget). Og: Lad... være... med... at... (open)limpe.

28-12-2010 18:21 #9| 0

Wow, er du seriøs allwind? selvfølgelig vi nok ikke foran, men vi skal altså call like 100 ind i 270 eller sådan noget (overhovedet ikke helt sikker, bare hurtigt regnegæt)

Selv mod set har vi 40% - Q9 = 42%, AQ = 33% + chance for split. Så med alle de døde penge kan vi da ikke folde? Få gange får vi også et drømmescenarie, hvor bigstack har 8h9h,QhXh osv.

28-12-2010 18:46 #10| 0

Jeg synes det er en fin limp reraise spot PF. Baade med gode haender og trash som her. Jeg foretraekker 80-20 deling (trash-nutted)

Post flop:
Hjerter konge er ikke noedvendigvis nuts. Vi taber til FH her.
Hvis vi rammer vores haand, nogle gange deler vi mod andre straights, og andre gange bliver vi trukket ud til FH. Det giver en 8-9-12 outs. Og det er ikke allesammen saakaldte "clean outs". Der er muligvis faerre outs, hvis nogle af hjerterne er i haenderne paa vores villains.

Det ligner meget en all in reraise her. Proev gerne at komme med jeres stoves. Brug baade konservative og lose ranges. Skulle ikke undre mig, at hvis vi kan saette villain paa en lose range, saa bliver det korrekt at kalde. Men saa, hvis villain er i stand til disse moves, hvorfor saa ikke i stedet check/3bette PF?

Det er ogsaa, hvad jeg kalder for en saakaldt monkey spot postflop. Der er en all in, og adskillige skillinger kommer ind i potten med over raise. Normalt er de fleste regulars straight forward her. Men der er ogsaa mange ret saa vindende regulars, der monkey over raiser med en bred vifte. Derfor jeg discounter de svagere haender.

28-12-2010 18:53 #11| 0

Jeg ville kalde i den situation. 3-vejs med nut flush draw + plus det løsere image det giver.
Der er 46,35 døde dollars i potten nu. Det koster 110,04 at kalde. Hovedpotten bliver på 168,36 og sidepotten kommer op på 138,74. Hvis jeg vel at mærke har regnet rigtigt.
Hvis vi antager at du for at vinde skal ramme og at du når du rammer vinder begge pots, skal du ramme 110,04:197,06* eller 35,831977%*
Du har 13 outs, de 9 hjerter og 4 damer. Rammer du en dame deler du nok potten med den ene. Rammer du en hjerter og der samtidig kommer et par på bordet taber du måske alligevel. Måske kun hovedpotten.

Kald! Såfremt jeg har regnet rigtigt forstås :)

Jeg var faktisk i en lignende situation i Macau, hvor jeg kalde en 3-vejs med nut flush draw på floppet. Det var dog ikke helt så dybt som her. Og jeg tabte også.

* minus rake *

28-12-2010 18:58 #12| 0

Limp/3bet? Er det det nye??

28-12-2010 18:59 #13| 0

[ ] allwind kan finde ud af at bruge PokerStove

Stil ranges op i ps og regn din equity i main pot og side pot ud, læg disse sammen, og hvis den er højere end det beløb du skal calle, så er det profitabelt at calle.

28-12-2010 19:36 #14| 0

@allwind:

Prøv lige at gennemgå din seneste post for ulogik og ringe argumentation.

29-12-2010 01:24 #15| 0

Her er en poker stove. Jeg tror aktuelt range er strammere hos villains.

Text results appended to pokerstove.txt

1,726,536 games 0.074 secs 23,331,567 games/sec

Board: Jh Th Kc
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 33.798% 31.29% 02.51% 540288 43251.00 { Ah4h }
Hand 1: 33.101% 29.10% 04.01% 502336 69162.50 { TT+, AQs+, KhQh, KJs-KTs, AQo+, KJo }
Hand 2: 33.101% 29.10% 04.01% 502336 69162.50 { TT+, AQs+, KhQh, KJs-KTs, AQo+, KJo }

---

29-12-2010 01:30 #16| 0

Jeg har udviklet mit eget poker jargon. Det er dejligt at have, naar man spiller.

Fx. PF, naar en mindre stack er all in. Og der er stoerre 2 stacks tilbage i potten. De penge der kommer i side potten, kalder jeg for "monkey". Det er i disse dage sjaeldent folk bluffer i disse spots. Og det er gode reads at have paa folk, hvis de har de tendenser. Saa indtil andet er bevist. Jeg saetter jeg villain paa en staerk range, naar han skaber saa stor en side pot (monkey spot).

29-12-2010 01:49 #17| 0

Den foerste del af skillingerne der kommer ind i hoved potten er ret coinflip agtige. Problemet er de skillinger, der kommer i potten i side potten. Her er vi ofte rigtig skaevt ude mod en stram range. Lav selv jeres egen poker stove, hvis i mener min er for stram til 460bb spot.

Text results appended to pokerstove.txt

35,640 games 0.001 secs 35,640,000 games/sec

Dead:

Hand 0: 38.136% 36.13% 02.01% 12876 715.50 { Ah4h }
Hand 1: 61.864% 59.86% 02.01% 21333 715.50 { KK+, JJ-TT, AQs, KhQh, KJs-KTs, AQo, KJo }

29-12-2010 11:55 #18| 0

Jeg endte med at lave et call.
Her er resten af hånden:

** Dealing Flop ** [ Jh, Kc, Th ]
Hero checks
Player4 bets [$4.85 USD]
Player5 raises [$13.50 USD]
Hero calls [$13.50 USD]
Player4 raises [$110.04 USD]
Player5 calls [$40.67 USD]
Hero calls [$101.39 USD]
Player4 shows [Qc, Kh ]
Player5 shows [Jd, Ts ]
Hero shows [4h, Ah ]
** Dealing Turn ** [ 4c ]
** Dealing River ** [ 9s ]
Player4 wins $121.44 USD from main pot
Player4 wins $164.36 USD from main pot

er stadig i tvivl om det er et call elle et fold eller om det er et fold FP?

29-12-2010 12:37 #19| 0
er stadig i tvivl om det er et call elle et fold eller om det er et fold FP?

Kender du ikke pokerstove, eller har du bare valgt at ignorere samtlige råd der er i tråden? (På nær allwinds, der nok er fornuftig at se bort fra. No offence).

Du skal bruge 35% equity, og hvis du pokerstover verdens strammeste range for begge villains, så har du tæt på 30%. Hvis du hver giver dem en lidt mere realistisk range, der også indeholder draws og nogle kombinationer af svage made hands, så har du lidt under 40%.
Så du kommer nok ikke udenom et call.

Pf er call fint. I er dybe og du er sikker på den ender 3vejs da du closer action.
29-12-2010 12:53 #20| 0

@allwind:

Læser du nogensinde, hvad andre skriver i tråde? Det lader ikke til det, selvom en del af det er henvendt til dig.

Ang. din post d. 28/12-2010 kl. 18:46 i øvrigt:

- Hvorfor synes du, det er nice at limp/3bette stærke såvel som svage hænder?
- Hvorfor bruger du fire linjer på at state the obvious (indledningsvis)?

"Skulle ikke undre mig, at hvis vi kan saette villain paa en lose range, saa bliver det korrekt at kalde."
O'rly? Det er jo simpel logik. Det undrer ikke nogen.

"Men saa, hvis villain er i stand til disse moves, hvorfor saa ikke i stedet check/3bette PF?"
Hvordan check/3better man rent praktisk PF? Og hvorfor skulle man være tilbøjelig til at limp/3bette (jeg går ud fra, det er det, du mener), fordi villain kan lave spazz postflop i det senere beskrevne scenarie? Jeg kan ikke umiddelbart se de to ting hænger sammen.

"Men der er ogsaa mange ret saa vindende regulars, der monkey over raiser med en bred vifte. Derfor jeg discounter de svagere haender."
Dette giver ingen mening. Vi skal vel netop ikke discounte de svage hænder, da disse netop er i en bred vifte (om du vil).

29-12-2010 17:12 #21| 0

I maa meget undskylde mig. Men jeg synes virkelig mange fatter minus her. I hovedpotten kommer vi ind med coinflip. Men i side potten, der er langt stoerre, der kommer vi ind med daarlig equity, baade aktuelt og mod hans range.

Der er god chance for, at dette bliver mit sidste indlaeg i rigtig lang tid.

29-12-2010 17:26 #22| 0
Der er god chance for, at dette bliver mit sidste indlaeg i rigtig lang tid.

God ide!
29-12-2010 17:37 #23| 0

@ Allwind

fatter hat af hvorfor du mener vi nogensinde kan folde i det spot.

@ Yarx, Poker prince, rune whatever, og andre.

Man kan mene hvad man vil om allwind, men han er ikke bange for at gaa mod stroemmen.

Og det kan vi altsaa ikke faa nok af paa pokernet.

Saa derfor. Tag manden serioest, han ved helt sikkert mere end de fleste.

29-12-2010 18:02 #24| 0

Oddsmæssigt skal du betale - det er indiskutabelt. Specielt med din beskrivelse af villain.

Hvis du ikke kan lide varians og 4 BI er mange BI for din rulle så fold og luk bordet ned da du så sidder og tager beslutninger der ikke er rationelle og mest +ev i længden.

Og lad være med at openlimp / kalde hænder i poker. Fold eller raise pre, dét der move mister du så mange bb's på hvis du en dag kommer op i stakes (og iøvrigt også på det der stake).

30-12-2010 02:28 #25| 0

@Sealand:

Jamen, jeg er da helt og aldeles enig i, der skal værnes om anderledesheden (eller hvad vi nu skal kalde den). Og jeg tager uden tvivl allwind seriøst. Det er bl.a. derfor, jeg tager mig tid til at forklare ham, hvad jeg mener om hans syn på den givne HH - og måske endda poker i et generelt perspektiv.

Men altså... manden holder jo bare stædigt fast i sine holdninger uden at ænse det en tanke, at han måske kan være galt på den. Bevares, jeg - og mange andre herinde - er måske også en kende for stædig, når det handler om at indrømme egne fejl, men i det mindste tager jeg kritikken til efterretning. Det betyder, at jeg også konstant foretager en refleksion over, om jeg er forkert på den eller ej. Dette skrives ikke som glorie-pudsning, men rettere som en del af grundlaget for min seneste post i denne tråd - henvendt til allwind. Jeg stiller nogle spørgsmål, som han ikke svarer på - om det så er, fordi han ikke gider, eller pga. han finder dem dumme, usaglige, irrelevante eller noget fjerde.

Det, at folk ikke er enige, er jo om noget grundlaget for en ordentlig debat herinde, men et eller andet sted er det vel målet, at folk kan blive enige om en, hvad det mest hensigtsmæssige play er i en hånd.

Jeg ønsker blot at høre - og måske forstå - ræsonnementet bag allwinds meninger om hånden. Og optimalt set ønsker jeg - fordi jeg selv mener at have den optimale tilgang til denne hånd - at få ham til at tænke/synes anderledes. Dette være tilfældet i hånden i OP og potentielt i andre hænder. Eller om pokerteoretiske emner.

31-12-2010 02:38 #26| 0

Hvis nogen der har vaeret aktive i denne traad skulle have lyst til en times heads spil mod mig. Jeg er frisk paa en times udfordring. 4-12 borde, 2/4 til 5/10. Stars eller Full Tilt.

31-12-2010 15:31 #27| 0

3ways potten: 3 x 55,62 - 3 = 163,86 euro
HU potten: (116,34 - 55,62) * 2 = 121,44 euro

-------------------------------------------

HU potten EV%:

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,KJs-KTs,JTs,AQo,KJo-KTo,JTo
39,246%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,AQo
36,290%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,AQo
36,38%

3ways potten EV%:

A4h vs
A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,AQo hos begge
30,82%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,AQo hos begge
31, 089%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,KJs-KTs,JTs,AQo,KJo-KTo,JTo hos begge
35,39%

Jeg vælger at regne med vores ev i HU potten som 38% og 33% i 3ways potten

EV hu pot = 121,44 * 0,38 = 46 euro
EV 3ways pot = 163,86 * 0,33 = 54 euro

EV ved call = 100 euro

Pris for call får jeg til 116,34 - 1,4 - 0,05 - 13,50 = 101,39 euro

Jeg har ikke ligefrem dobbelttjekket mine beregninger så kan være fejl i...

Ud fra mine opstillede ranges (som jeg ikke har tænkt så meget over igen, og ikke gidet lave forskellige ranges for de spillere) og afrunding af resultat, så får vi en ret tæt beslutning.

Jeg vil dog mene at vi godt kan proppe lidt mere i ranges, specielt den shorte villian, så det kommer nok til at tippe til et kald, men det må være rimeligt close.

At sige klart call eller fold virker lidt uigennemtænkt, da jeg tvivler på nogle af de personer der har gjort det her i tråden, helt er i stand til at regne den ud...

@Allwind
Du må desværre forvente lidt heat når du skriver "glem pokerstove" i sådan et spot med folk ai og os med stærkt draw, som rent faktisk er en rimeligt close beslutning.
Samme når du råder til at limpreraise, som de fleste nok er enige om ikke er god poker. Men jeg håber dog fortsat du vil poste her på pn da det giver nogle gode diskussioner da du i højere grad tester de ting som andre spillere tager for givet...lidt Gussy agtigt :)

31-12-2010 17:26 #28| 0

Tak for en spændende tråd.

@ Allwind

Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor en 80-20 deling (trash-nutted) er god at limpe og dernæst rr preflop.
Limper man Q-3o udelukkende for at få lov til til at rr, eller er det hænder som suited connectors, eller andre suitede kort.
Bliver man ikke udnyttet når man limper 80% trash, som man enten folder til et 4-bet eller som højst sandsynligt spiller OOP hvis man bliver kaldt.

Jeg spørger af lutter nysgerrighed fordi jeg har meget svært ved at se det grunden til at man skulle gøre det.
Jeg er lidt spændt på om der er et kreativt rationale bag som kunne være lidt spændende at høre om.

Og til sidst bliver jeg nødt til at spørge om følgende:
"Jeg har udviklet mit eget poker jargon. Det er dejligt at have, naar man spiller.

Fx. PF, naar en mindre stack er all in. Og der er stoerre 2 stacks tilbage i potten. De penge der kommer i side potten, kalder jeg for "monkey""

Hvorfor ikke bare calle det en sidepot og bruge normal jargon?
Det får dine poster til at virke useriøse, men bliv endelig ved med at poste.
Det gør både trådene mere spændende men også bedre, da der kommer langt mere diskussion i dem.

02-01-2011 05:56 #29| 0
Tak for en spændende tråd.

@ Allwind

Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor en 80-20 deling (trash-nutted) er god at limpe og dernæst rr preflop.
Limper man Q-3o udelukkende for at få lov til til at rr, eller er det hænder som suited connectors, eller andre suitede kort.
Bliver man ikke udnyttet når man limper 80% trash, som man enten folder til et 4-bet eller som højst sandsynligt spiller OOP hvis man bliver kaldt.

Jeg spørger af lutter nysgerrighed fordi jeg har meget svært ved at se det grunden til at man skulle gøre det.
Jeg er lidt spændt på om der er et kreativt rationale bag som kunne være lidt spændende at høre om.

Og til sidst bliver jeg nødt til at spørge om følgende:
"Jeg har udviklet mit eget poker jargon. Det er dejligt at have, naar man spiller.

Fx. PF, naar en mindre stack er all in. Og der er stoerre 2 stacks tilbage i potten. De penge der kommer i side potten, kalder jeg for "monkey""

Hvorfor ikke bare calle det en sidepot og bruge normal jargon?
Det får dine poster til at virke useriøse, men bliv endelig ved med at poste.
Det gør både trådene mere spændende men også bedre, da der kommer langt mere diskussion i dem.

@diplomacy
Limping. Med trash er der meget forskellig forstaaelse. Fx. Doyle Brunson i hans bog super system kalder AQ for trash. I mit tilfaelde mener jeg den svagere del af vores range. Jeg har vaeret inde i mit lokale bibliotek. I Phil Gordon's little green book side 28 er der et kapitel om limping. Han har den der 80-20 deling, eller 75/25 deling. Jeg tror ikke der er nogen af os, der er i stand til at merge den helt praecise procent del. Jeg mener det handler om at merge sine ranges og beskytte sin limping range. Ogsaa Phil Galfond har vaeret inde paa limping emnet. Han kommet ind paa emnet i mange videoer. Den foerste af hans videoer, hvor man kommer ind paa emnet spiller han en 500/1000 HU session mod en af verdens bedste. Link er her www.bluefirepoker.com/videos/phil-galfonds-high-stakes-adventures-episode-1/ Phil Galfond ligger nummer 1 paa denne liste med sit bruger navn OMGClayAiken www.pokertableratings.com/top-poker-winners-alltime/ Laeg ogsaa maerke til videoen, at ingen af de 2 verdens stjerner har auto reload slaaet til. Folk som Patrick Antonius og Durrrr har heller ikke altid reload slaaet til.
Hvorfor saa limpe? Det er en af maaderne at forsvare sig mod aggressiv 3betting. Med min erfaring. I starten virkede det fint at 4bette dem. Det virker ikke mod alle. For folk har laert at 5bette AI 100bb dyb med de rette frekvenser. En anden ting vi kan goere er at tighte op preflop. Eller vi kan limpe. Hvis vi kun limper med de svage haender. Saa kan vi blive exploitet. Saa jeg anbefaler en limp range med 80% den lavere del af vores range som fx. 86s og saa 20% med en range, der kan gaa hele vejen. Jeg har muligvis givet udtryk for, at jeg ville raise 80% trash. I saa fald undskylder jeg. Det er svaert, at faa det hele skrevet helt praecist.
Naar alt dette saa er sagt. Standarden boer vaere at pre flop raise. Limping boer hoejest vaere et variations spil. Fint nok hvis man undgaar det.

Noter. Det er individuelt, hvordan vi opfatter tingene. Eller erindrer dem. Jeg har erfaret, at naar jeg har mit eget ordforrad, saa bliver mange ting lettere. Lige netop i det der sidepot tilfaelde. Jo, vi kan sagtens kalde det sidepot. Men jeg synes det lyder bedre, naar jeg skriver i min noter foreksempel: "Monkey AA PF", eller "Monkey 3b draw", "MR (min raise) Monkey AI with TP (top pair)". Hvis vi skal bruge ordet sidepot, saa skal vi have fat i flere ord, naar vi skriver noter. Det samme goer sig gaeldende med "mojo". Det betyder check + PFR CBF + caller, xx (check check), Flop defender leads. Hvis vi bare skriver mojo i stedet for den lange smoere der, saa har vi hurtigt en forstaaelse for, hvad det er vi mener. Jeg synes det hjaelper mig meget, naar jeg spiller mange borde.

Phil Galfond har inspireret mig meget. Jeg forsoeger at faa nogle af hans ting ind i mit eget spil. Det er ikke let. Jeg erkender jeg har haft mine 2 vaerste maaneder $EV med poker. Men det er ok, maaneden for inden havde jeg den bedste maaned nogen sinde.

Fortsaettes...
02-01-2011 06:36 #30| 0
3ways potten: 3 x 55,62 - 3 = 163,86 euro
HU potten: (116,34 - 55,62) * 2 = 121,44 euro

HU potten EV%:

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,KJs-KTs,JTs,AQo,KJo-KTo,JTo
39,246%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,AQo
36,290%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,AQo
36,38%

3ways potten EV%:

A4h vs
A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,AQo hos begge
30,82%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,AQo hos begge
31, 089%

A4h vs KK,JJ-TT,AQs,KhQh,KJs-KTs,JTs,AQo,KJo-KTo,JTo hos begge
35,39%

Jeg vælger at regne med vores ev i HU potten som 38% og 33% i 3ways potten

EV hu pot = 121,44 * 0,38 = 46 euro
EV 3ways pot = 163,86 * 0,33 = 54 euro

EV ved call = 100 euro

Pris for call får jeg til 116,34 - 1,4 - 0,05 - 13,50 = 101,39 euro

Jeg har ikke ligefrem dobbelttjekket mine beregninger så kan være fejl i...

Ud fra mine opstillede ranges (som jeg ikke har tænkt så meget over igen, og ikke gidet lave forskellige ranges for de spillere) og afrunding af resultat, så får vi en ret tæt beslutning.

Jeg vil dog mene at vi godt kan proppe lidt mere i ranges, specielt den shorte villian, så det kommer nok til at tippe til et kald, men det må være rimeligt close.

At sige klart call eller fold virker lidt uigennemtænkt, da jeg tvivler på nogle af de personer der har gjort det her i tråden, helt er i stand til at regne den ud...

@Allwind
Du må desværre forvente lidt heat når du skriver "glem pokerstove" i sådan et spot med folk ai og os med stærkt draw, som rent faktisk er en rimeligt close beslutning.
Samme når du råder til at limpreraise, som de fleste nok er enige om ikke er god poker. Men jeg håber dog fortsat du vil poste her på pn da det giver nogle gode diskussioner da du i højere grad tester de ting som andre spillere tager for givet...lidt Gussy agtigt :)

@Skreiber

Foerst er der lige et par koncepter jeg vil have paa plads:

$EV = Forventede dollars haand mod haand.

Sklansky Buck = Forventede dollars range mod haand.

G-Bucks = Forventede dollars, range mod range.

Jeg vil starte med at udregne $EV for det der skete paa floppet aktuelt i haanden.

Formlen ser saaledes ud:
(54.62*3+3*0.1+0.1+0.35)*Flop vinder chancer +(61*2)*Turn vinder chancer = $EV

(54.62*3+3*0.1+0.1+0.35)*0.3588+(61*2)*0.3859 - 116.34 = 59.026+47.798-116.34 = -9.52 (eller 38 big blinds).

Det er vaerre at tabe 14,95$ end det er at tabe 9.52$. Derfor er det ret klart stort call med de aktuelle haender.

Naar vi saa skal kigge paa Sklansky bucks. Saa er det jo allerede aabenlyst. Jeg var forkert paa den i mine range ranges. Jeg har ikke noget erfaring paa micro stakes. Folk med erfaring paa micro stakes vil formentlig kunne opstille ranges mere praecist end jeg. Naar jeg tidligere skriver glemt alt om poker stove. Saa mener jeg, at fordi, vi opstiller ranges forskelligt, saa faar vi ofte forskellige svar. Jeg mener poker stove er et yderst nyttigt vaerktoej. www.pokerstove.com Jeg vil alligevel proeve at opstille den range jeg forestiller. Og jeg ved godt, at mine ranges er mere tighte end de fleste andres. Der er nogle split pots ogsaa, saa jeg vaelger lidt bloed afrunding.

(54.62*3+3*0.1+0.1+0.35)*0.319+(61*2)*0.364 - 116.34 = 52.5+44.4-116.34 = -19.42 (eller 78 big blinds).

Saa bliver beslutningen meget marginal mod en tight range. Det er jeg overrasket over. Og lad mig lige indskyde igen. Jeg var forkert paa den mod den givne range. Jeg undskylder og tager mine ord tilbage med, at det er et klart fold. Kommer jeg ud for situationen, saa vil jeg folder. Et marginalt call med 430bb stacks. Det gider jeg ikke. Chancen for jeg tilter eller bliver noedt til at tage en pause. Den er for stor. Hellere bare grinde der ud af. Jeg vil skrive 1 indlaeg til og komme ind paa muligheder for aggression andre steder i haanden.

Dead:

Hand 0: 33.541% 31.07% 02.47% 313707 24902.50 { Ah4h }
Hand 1: 32.488% 27.96% 04.53% 282251 45729.50 { KK+, JJ-TT, AQs, KTs+, Kh9h, AQo, KJo }
Hand 2: 33.972% 29.38% 04.59% 296645 46319.00 { KK+, JJ-TT, AQs, KTs+, AQo, KJo }

Hand 0: 37.534% 35.16% 02.37% 10095 681.00 { Ah4h }
Hand 1: 62.466% 60.09% 02.37% 17253 681.00 { KK+, JJ-TT, AQs, KJs+, AQo }

---
02-01-2011 06:47 #31| 0

(I sidste indlaeg. Det er muligt der er matematiske fejl i indlaegget. I er velkomne til at dobbel tjekke)

Er der andre muligheder for aggression i denne pot? Ja det mener jeg. Jeg mener det er fint at limp caller. Men man kan ogsaa Pre flop raise eller limp reraise. Jeg synes alle 3 er fine muligheder preflop. Jeg foretraekker selv PFR.

Paa floppet har vi ogsaa et par muligheder for aggression. Vi kan donk bette. Hvis vi donk better, saa mener jeg vi boer taenke i ranges. Det vil jeg ikke komme ind paa nu. Dog vil jeg indskyde, at vi boer taenke over, hvorledes PFR og den mindste stack spiller ind paa, hvad vi foretraekker. Vi har ogsaa mulighed for en check raise, eller i dette tilfaelde en check 3bet. Check 3bettet er en sjaeldent brugt bluff. Og det ved folk ogsaa. Den har den samme respekt som inden 3bets blev almindelige. Eller inden 4bets PF blev almindelige. Men bluffet er ikke kommet frem endnu. Bare taenk over check 3bet muligheden. Jeg tror ikke den faar respekt paa micro stakes. Men paa midstakes, tror jeg det er en god bluff at have i aermet.

Generelt foretraekker jeg aggression frem for at kalde. Jeg tror paa "Gap-Konceptet, der betyder, at vi har brug for en bedre haand til at kalde end for at raise eller bette (all in). Ogsaa Phil Galfond tror paa gap konceptet i cash games. Men ikke alle professionelle tror paa det i cash games. Vi skal ogsaa huske paa, at vi ikke kan tage for mange staerke haender fra vores aggression range og i vores mere passive calling range. For saa gaar det ud over vores aggression range.

Slut for nu. Hvis i vil have jeg uddyber noget, som i mener i har spurgt om, eller andet. Saa spoerg. Fra nu af vil jeg koncentrere mig om at grinde.

02-01-2011 07:50 #32| 0

@Allwind

Man skal slet ikke ha' en limpingrange i et 6-handed cash game, du blir ganske enkelt kørt rundt i manegen.
Så jeg synes du skal tænde godt op i pejsen, og stille og roligt rive siderne fra det kapital ud, og derefter nænsomt bruge dem som optænding.

02-01-2011 10:40 #33| 0

@Muffies
Phil Gordon er ikke den eneste der anbefaler limping range. Ogsaa Phil Galfond anbefaler at have limping range PF. Hvad boer jeg goere med hans videoer?

02-01-2011 11:06 #34| 0

@allwind
Jeg ville slette den hvis det var mig. Med risiko for at jeg er blevet for gammel og ikke længere kan følge med i de nye ting der sker indenfor poker, så har jeg rigtig svært ved at se hvordan vi skal udnytte og balancere en limp/3bet range.

Men ok, første gang man laver den, så ligner man trods alt en fisk med AA, så det kan vel ikke afvises der kan være fornuftige spots at gøre det i :-)

Men gad godt høre hvilke slags hænder og spots det er du syntes limp er fornuftigt, herunder især hvordan du vil formå at balancerer dette? Ja man skal ikke overdrive betydningen af balancering på lavere limits, men limp/3bet, overbets og lign. er trods alt nok noget de fleste bare lidt opmærksomme villans bemærker.

02-01-2011 12:44 #35| 0

@Laur
Jeg kan lide limping, naar der er aggressive 3bettors bag mig i denne betting runde PF. Jeg foretraekker stadig PFR som overall spille plan. Og paa de lavere stakes, ja der kan det sagtens vaere bedst at undgaa.

02-01-2011 12:49 #36| 0

@allwind
- Ja men hvad er formålet??
- Hvilke type hænder er det du vil gøre det med. Altså er det stærke hænder, hænder der ikke kan calle et 3 bet, skrald eller hvad?
.

02-01-2011 13:14 #37| 0

Jeg tror sgu ikke at limp/reraise movet nogensinde kan blive rigtig godt imod andet end kæmpedonks. Og her er der endda også en hel del antagelser som skal gå i den rigtige retning.

Gælder dine søde HU udfordring i øvrigt stadig?

02-01-2011 14:47 #38| 0

Haarby

Jeg er sikker på du gerne ser andre argumentere for deres holdninger i en analysetråd, så kan du ikke gøre det samme? "Jeg tror sgu ikke at limp/reraise movet nogensinde kan blive rigtig godt imod andet end kæmpedonks" er jo ca. lige så meget værd som "jeg folder sgu turn", når der ikke argumenteres for hvorfor.

Jeg er med på, at allwind repræsenterer nogle ret alternative ideer om spillet, men det gør det da bare mere interessant. Hvis der aldrig er nogen, der tænker lidt anderledes, ender vi med at diskutere om bbb>bchb og lignende til hudløshed.

Det er helt fair at være uenig i allwinds ideer, men det ville være rart at se bedre argumenter end "jeg tror aldrig det kan blive godt". Som udgangspunkt må det være fornuftigt at være åben overfor nye ideer, indtil de kan vises at være dårlige/ubrugelige - også selv om ideerne virker langt ude i forhold til den generelle opfattelse af "godt spil".

Jeg har bestemt ikke limp3bet som en del af mit spil, men jeg vil da gerne høre, hvorfor nogen - i dette tilfælde allwind - mener det kan være en del af en god strategi. Tilsvarende vil jeg gerne høre, hvorfor du mener det ikke kan.

02-01-2011 15:44 #39| 0

@Allwind

Ud fra dine betragtninger omkring limp/3bet, hvad er din action med "trash-rangen" såfremt du limper fra early-pos og bliver raiset OOP?
3-better du hele denne range? Caller du med nogle holdings?
Naturligvis er afhængigt af villians, antag at der sidder en std 25/21/2 regular med 3bet på 7% bag dig.

02-01-2011 16:45 #40| 0

@Grethe
Jeg mixer det op. Hvilken villain det er, er ikke den eneste faktor. Hvilken dynamik har villain og jeg sammen. Hvem er ellers med i potten? Kan jo vaere, jeg gerne vil kalde, saaledes at tyren i small blind stadig er med osv. Nogle gange folder jeg. Nogle gange reraiser jeg. Andre gange kalder jeg. Ideen er, at nogle haender ikke er gode nok til at PFR og calle et 3bet. Derfor er nogen begyndt at eksperimentere med at limpe.

02-01-2011 16:47 #41| 0

@Haarby
Min HU udfordring er ment til de der i starten af traaden gav mig tommelfingre ned ad og gav mig skjult indlaeg. Vi har chattet i andre traade ogsaa. Jeg synes altid debatten har vaeret konstruktiv mellem dig og mig. Hvis du gerne vil en HU duel tager jeg naturligvis imod.

02-01-2011 17:27 #42| 0

@ Allwind

Jeg kan se du henviser til Phil Galfond råder til limping - men i denne tråd henviser du til en HU session, og det kan på ingen måde sammenlignes med SH.

Limp og limp/reraise er altså ikke det helt nye indenfor SH. Der kan være nogle få situationer, hvor det kan være fint, men ligefrem at bruge det som en vindende strategi, nej. Tvivler også på din helt Galfond bruger denne strategi i 6-max.

Mht din HU udfordring, well. Jeg gav dig obv en vote down for dit elendige råd, og jeg ville meget gerne tage i mod din HU udfordring - problemet er bare, at ganske enkelt ikke har råd til de takster du spiller, det var for det første, for det andet er jeg staked. Jeg har fulgt nogle af dine tråde og læser stadig alle analysetrådene, og selvom jeg ikke er nogen specialist i HU, så tror jeg sq du ville forlade en match mod mig som taber. No offence. Derfor kunne det være sjovt hvis nogle af de andre der votede dig down, ville tage denne udfordring :)

GL

02-01-2011 17:42 #43| 0

@ManCini
Senere paa aaret kan vi godt finde ud af noget. Lige nu har jeg gang i nogle vigtige projekter for mig.

02-01-2011 17:58 #44| 0

@ Allwind

Som en anden også skrev til dig, så burde du nok læse/læse lidt bedre hvad andre skriver til dig - jeg har ikke taget i mod din HU udfordring :)

02-01-2011 18:10 #45| 0

@Mancini
jeg ville meget gerne tage i mod din HU udfordring - problemet er bare, at ganske enkelt ikke har råd til de takster du spiller

Det ville naturligvis blive paa de takster du normalt spiller. Du behoever ikke tage imod udfordringen.

02-01-2011 19:35 #46| 0

@ Allwind

Nu hvor du så endelig er i gang med at læse hvad jeg skriver, så læs lige ordentligt - jeg skriver ikke jeg vil, jeg skriver jeg ville. I øvrigt, så skriver jeg lige bagefter, at jeg er staked, hvilket vel ikke behøver nogen længere forklaring for, hvorfor vi ikke kan spille en HU.

02-01-2011 19:40 #47| 0

@allwind

Jeg er frisk på en HU udfordring, sålænge det er NL 200 og mindst 5000 hænder inden for 2-3 dage :)

02-01-2011 19:58 #48| 0

Make it happens, plz.

02-01-2011 20:08 #49| 0

lol obv vil allwind ikke takke ja til n1co18's udfordring, da det vil være penge lige ud i lokummet for ham.

02-01-2011 20:11 #50| 0

Du kan godt lide at lave ironiske indlæg TomNash, hva ? :)

02-01-2011 20:15 #51| 0

@n1co18

Det seneste indlæg jeg lavede i denne tråd er faktisk ikke ironisk. Tro det eller ej, men jeg vil til hver en tid stange ud på dig i sådan en dyst- not even close.

03-01-2011 05:55 #52| 0

Til de der er interesserede i HU udfordring.

1)
Bekraeft at du i starten af denne traad gav tommel finger ned ad.

2)
Hvilken side vil du spille du paa? FTP eller Stars?

3)
Hvilken takst?

4)
Hvor mange borde?

03-01-2011 13:33 #53| 0

TomNash > Jeg vil gerne have et sidebet op med dig, hvor jeg holder på allwind. :-)

03-01-2011 13:54 #54| 0

@madsmk

Det kan vi nok godt finde ud af.

Btw. så forstår jeg ikke hvordan du kan læse mine indlæg, da du lige har skrevet at jeg er på ignore?!?!?!

madsmk008-12-2010 08:41
TomNash
Jannik_pro
Granaten11

Umiddelbart dem, som jeg har på ignore!

Men det er sikkert sådan en speciel ignore funktion hvor folk er lidt på ignore og så alligevel ikke helt...dont get it...

03-01-2011 14:12 #55| 0

TomNash > Det er nu ikke den store gåde. Efter den tråd var fremme, valgte jeg at fjerne jer alle tre fra ignore. Den eneste, der siden har gjort sig fortjent til at komme på den liste igen, er granaten :-)

Thumps up for en god hukommelse, though...

03-01-2011 14:39 #56| 0

@allwind og n1co18

på nl200 bliver I sgu ownet af rake, så nok ikke nogen af jer det kan være +EV for, men I kan obv også bare gå efter resultatet uden rake :)

03-01-2011 15:06 #57| 0

jubiiii, jeg fotjener at komme på ignore listen ved madsmk.. sådan!

03-01-2011 15:48 #58| 0

Takker allwind for sjældent set udførlighed i argumentationen længere oppe - og mener det!

03-01-2011 16:38 #59| 0

@Yarx

Vi finder nok ud af noget NL 400, evt på fulltilt hvor raken er capped også.

03-01-2011 17:39 #60| 0

Full Tilt:
Rakeback + Ironman + Blackcard + Rake Races + Koebe Bonusser = cirka 50% i rakeback

Stars:
33-70% i value back, afhaengigt af hvor meget man spiller.
www.fpppro.com/pokerstars-rakeback.php

Kan ikke helt huske max rake. Hvis jeg husker korrekt, saa er max rake 1$ paa stars og 50 cent paa FTP for HU.

Jeg er gaaet igang med at grinde SNE paa stars. Jeg vurderer over 80% chance for, at jeg inden for 1 maaned har droppet det igen. Er gaaet en level ned til 3/6 for bedre at kunne modstaa swings mentalt og 12 tabler der ud af.

03-01-2011 22:27 #61| 0

skriv lige her i tråden når i går i gang.

04-01-2011 21:27 #62| 0

Bliver det sådan at I fortæller hvor og hvornår I vil spille, så vi andre kan gå ind og følge med?

04-01-2011 21:31 #63| 0

@Chess

Han er igang med et SNE projekt.. hvis han dropper det, regner jeg stærkt med at vi kan finde ud af noget

05-01-2011 01:08 #66| 0

Allwind, hvad er dit nick paa Stars ? Jeg vil gerne foelge med i dit SNE projekt.

Det kan vaere det holder din motivation oppe, hvis du ved at der er folk der kigger med.

05-01-2011 17:00 #67| 0

2PairWind

Jeg vurderer over 80% chance for at inden for 1 måned jeg er pass på projektet. Indtil videre jeg er startet godt med 26k hænder de første 4 dage med 3½ dag over pace. Idag har jeg indtil videre valgt at hvile. Jeg har startet med en god vindrate på knap 5 big blinds per 100 hænder (eller PTR 2½ big bets). Jeg tror ikke på jeg kan holde den vindrate oppe. PTR (poker table ratings) får ikke altid alle hænderne med, men er meget god til at cirka vurderer spilleres vindrater inden for 1 big bet over 100 over fx. 100k. PTR tager ikke $EV med i sine tal. Jeg forsøger at droppe borde, hvor der ikke er en villain med høj VIP. Jeg forsøger også ikke at tage seats op på et fuldt bord, således, at hvis en anden ønsker min plads, så får de den. Jeg starter borde op og køber ind til max. Jeg spiller shallow bordene foretrukkent, fordi det gør det lettere for mig at multi table. Og så er der langt flere fisk. Der ud over skal vi ikke vente på waiting list særllig længe. Og når bordet kommer op er det ofte fordi en short stacker har forladt bordet, fremfor at tyren har forladt bordet. Shallow har sine fordele og ulemper. Jeg er ved at brække mig over short stackers, og ville gerne se minimums buy in hævet til 30bb. Omvendt, så kan det være helvede at være dyb med en dygtig regular der har position på en. Jeg går de største potter igennem i den tid på dagen, hvor der er mindst action. Jeg vil samtidig opretholde min ironman og blackcard level på FTP. Hvis det er stille på Stars, og jeg spiller, så vil jeg typisk spille nogle borde på FTP også. Table Ninja hjælper mig rigtig meget med ikke at time ud og foretager en masse lige gyldige klik for mig. For eksempel lukker den bokse, hvor man skal trykke ok og håndterer buy ins for mig.

05-01-2011 17:41 #68| 0

Starter meget snart en session.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar