Villain i hånden har spillet friskt til, og har 3-bettet mig en del når han sidder i sb. Jeg har indtil videre bare foldet, men vælger her at 4-bette hvilket han så vælger at flatte... Så ja er floppet std. eller?
Villain har spillet 34/32/1 og har 3-bettet 30.43%. dog kun over 58 hænder.
Hero har spillet 26/22/2.67 og har ikke 4-bettet før på bordet.
Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-93492254-215
Table Pusan, 9 Apr 2009 12:59 PM
Seat 1: pepekexibq1 ($101.50 in chips)
Seat 2: mole666 ($222.65 in chips)
Seat 9: Hero [ A♥,9♦ ] ($153.60 in chips)
Seat 10: pietro1991 ($192.70 in chips)
ANTES/BLINDS
pietro1991 posts blind ($0.50), mole666 posts blind ($1).
PRE-FLOP
Hero $3.50, pietro1991 bets $11.5, mole666 folds, Hero bets $36.5, pietro1991 calls $25.
FLOP [board cards A♠,5♠,6♠ ] Pot= 74$
pietro1991 checks, Hero $117.10, and is all-in,
4-bet bluff rammer, semi deep.nl100
Selvom han har spillet friskt til er jeg ret tøvende med at 4-bette en der 3-better mit utg raise ud af blinds. Hvis han er smart er det et af de steder han holder lidt igen. Hvis jeg 4-better gør jeg det lidt mindre, specielt i pos. Jeg synes det sætter hånden bedre op, også for 150bb.
Som spillet checker jeg flop bagved og better/pusher over bets på non-flush turn. Det lyder ikke optimalt, men jeg synes det fungerer.
Altså djoffer er vel på knappen, no?
Synes som Paula123, at dit 4-bet er lidt for stort. Du 4-better fra 11-36.5, right? Jeg 4-better som std. til ca. 25% af stacks ved 100 bb's. Med 150bb's 4-better jeg nok til ca. 28-30-stykker.
Som spillet kan jeg egentlig meget godt lide det, da det ser lidt desperat ud, og han derfor sikkert finde nogle tyrecalls/herocalls frem fra tid til anden. Derudover folder han næppe JJ/QQ/KK med en ♠, hænder, som du er fint inde imod + andre hænder indeholdende høje ♠.
Postflop synes jeg også er fint.
Men preflop kan jeg ikke helt lide dit 4bet. Jeg ville hellere gøre det med en hånd, der er mere levende mod hans 4bet calling range, fx lille PP eller suited connector. A9 risikerer at være rigtig død.
@ SS
Problemet er bare at JJ/QQ/KK med en ♠ har vi kun ca. 45% mod, så vi får altså ikke særlig meget ud af at få pengene ind mod de hænder. Tilgengæld får vi pengene rigtig skidt ind mod AK/AQ.
Derfor ville jeg vente til turn og se hvad han gør. Hvis han better tror jeg vi kan være ret sikre på at vi er toast og vi har et let fold. Hvis han ikke better ved en non-♠, kan vi godt bette for at beskytte mod flush-trækket, men endnu et check vil også være fint.
River skal selvfølgelig bare value-bettes hvis vi mener at han caller med hænder vi slår.
@Yarx
Så du vil floppe et A i en 4 bettet pot, checke bag på et mono board med top par, og snapfolde turn hvis han better. Dvs du har ham på hvad, AK eller AA? Hvorfor vil du checke to gange? Hvad potcontroller du mod?
@ Yarx
Hvis vi kommer ind på floppet med 45% equity er det da OVERDREVET lækkert med alle de døde penge i potten?
Derudover har djoffer beskrevet villain som lidt af en bandit, hvorfor jeg slet ikke kan se, hvorfor vi ikke bare skal til midten her? Vi skal imo ALDRIG give frikort til den række af hænder, som har ok equity mod os og som helt sikkert stacker af ud fra djoffers info?
Alternativt kunne man MÅSKE checke bag, men det skulle da kun være for at få villain til at spasse ud? Det er da aldrig for at folde?
Sådan kan du ikke se på det. Du skal se bort fra potten i dette tilfælde og i stedet se på hvilken equity vi har i de penge der yderligere kommer i potten.
Spørgmålet er jo om vi kan value-bette det flop, og det mener jeg ikke at vi kan, fordi at vi er bagud til Villains calling range (AK/AQ og KK/QQ/JJ med spar).
Ex. på det med at man skal se på equity i de penge der yderligere kommer i potten:
Lad os sige at vi har 45% equity mod Villains range på floppet og vi antager at han altid caller hvis vi shover. Potten er 100 og vi har 150 tilbage.
EV hvis vi checker den ned: 45% * 100 = 45
EV hvis vi shover og bliver kaldt: 45% * 100 + 45% * 2 * 150 - 150 = 30
Så det er altså bedre at checke ned end at shove.
Alternativt kunne man MÅSKE checke bag, men det skulle da kun være for at få villain til at spasse ud? Det er da aldrig for at folde?
Du er jo nødt til at sætte Villain på en range og vurdere din egen hånds styrke i forhold til den. Hvis turn er en non-♠ hvilke hænder tror du så han better med? Hvis turn er en ♠ hvilke hænder better han så med? TPNK er aldrig den bedste hånd hvis han better imo.
Jeg vil vente med at bette til turn (hvis det er en non-♠) fordi at vi da får pengene ind med større equity da Villain nu kun har et kort til at complete sit draw.
"Sådan kan du ikke se på det. Du skal se bort fra potten i dette tilfælde og i stedet se på hvilken equity vi har i de penge der yderligere kommer i potten."
Men hvordan vil du nogensinde kunne finde et spot hvor vi ikke får korrekt pris mod nogen som helst holding her? Pot odds er vidst ikke lige det store issue her.
@Yarx
Derfor ville jeg vente til turn og se hvad han gør. Hvis han better tror jeg vi kan være ret sikre på at vi er toast og vi har et let fold ... Hvis turn er en non-♠ hvilke hænder tror du så han better med? Hvis turn er en hvilke ♠hænder better han så med? TPNK er aldrig den bedste hånd hvis han better imo.
Hvis du folder til et udstik på turn, er du så overhovedet ikke nervøs for at folde den bedste hånd?
Fra Villians synspunkt kunne jeg da af og til godt finde på at give den et skud med PxP♠?
@Yarx
1. Vi har en 60/40 mod KK, QQ og JJ med en ♠ (jeg har kun taget kombinationerne med sparrene for at indsnævre hans range). Hvis vi inkluderer tyrecall fra alle andre kombinationer har vi over 70%.
2. Hvis vi tilføjer AA og AKs og AKo i vores beregning (hvor vi har alle kombinationer af KK-JJ) så er vi faktisk stadig 53% favorit - mere end nok til at shove her.
Takker for alle svarene, og jo mit 4-bet burde nok have været mindre, er lige ved at starte op med cashgame igen, så stadigvæk lidt der skal justeres! Anyway jeg shovet jo som sagt, idet jeg regnet med villan ville calle mig med en del pp med ♠ samt at han ville folde diverse ax hænder uden spar(nok ikke ak).
Aktuelt snappet villain mig med ak med ♠ og ja jeg ramte desværre ikke min mirakuløse 2 outer, hvilket egentlig undret mig lidt, så hot jeg er for tiden:)
@PHedemark
Okay, havde ikke selv lavet beregningerne. Det er fint nok så.
Hvis villain er en smule tænkende, forventer han helt sikkert du vil tage et stand mod ham med en forholdsvis bred range, så jeg ville i mange tilfælde reverse den og vente på jeg samler en handske op. Hvis jeg endelig vælger at tage et stand mod villain, ville jeg nok ikke vælge en hånd som A9o.
@ djoffer
Du rammer altså også den absolutte top af hans range her. Jeg synes egentlig, at det er fint nok at tage et "stand", hvis du bare udnytter dit image i fremtiden. WP imo.
synes også hånden er udmærket spillet omstændighederne taget i betragtning. toppar med A vs 30% 3bet, så kan man ikke forlange mere at stacke af på :)
selvf gør det at han kalder dit (alt for store) 4bet at hans range er noget mere snæver. men imo er det perfekt at shove direkte her.
for evt at køre diskussionen videre, hvad mener folk er korrekt 4bet str? personligt siger jeg for det meste 23-25 afhængigt af situation og dynamik. dette tilfælde ville jeg nok sige 25ish..
postflop gør det nok ingen forskel i den givne situation, men kunne stadig være interessant at høre hvad folk 4better og hvorfor
"for evt at køre diskussionen videre, hvad mener folk er korrekt 4bet str?"
Med disse stacks vil jeg som std sige ca. 3x hans raise.
Med 100bb stacks bliver det ca. 2,5x hans raise (ca. 25% stacks)