Vil gerne have lidt feedback på alle streets! Er det rigtig at slowplaye?
PokerStars Game #21725655416: Tournament #118174008, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2008/11/03 11:24:11 ET
Table '118174008 18' 9-max Seat #5 is the button
Seat 1: beer427p (2950 in chips)
Seat 2: Hero (1110 in chips)
Seat 3: hari9 (2740 in chips)
Seat 4: chimpnachair (940 in chips)
Seat 5: Villian1 (3200 in chips)
Seat 6: g0BEARSg0 (3710 in chips)
Seat 7: esmith2008 (1250 in chips)
Seat 8: Schwimmhose (380 in chips)
Seat 9: Villian2 (1040 in chips)
g0BEARSg0: posts small blind 15
esmith2008: posts big blind 30
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♠ J♣]
Schwimmhose: raises 30 to 60
Villian2: calls 60
beer427p: folds
Hero: raises 90 to 150
hari9: folds
chimpnachair: folds
Villian1: calls 150
g0BEARSg0: folds
esmith2008: folds
Schwimmhose: calls 90
Villian2: calls 90
*** FLOP *** [J♥ A♣ J♠]
Schwimmhose: checks
Villian2: checks
Hero: checks
Villian1: checks
*** TURN *** [J♥ A♣ J♠] [K♠]
Schwimmhose: checks
Villian2: bets 150
Hero: calls 150
Villian1: raises 180 to 330
Schwimmhose: folds
Villian2: calls 180
Hero: calls 180
*** RIVER *** [J♥ A♣ J♠ K♠] [8♦]
almesi: bets 560 and is all-in
4$ 180 sitn go
Harrington siger man altid skal slowplaye sådan en hånd og lade modstanderen ramme. på turn kommer så et af de allerbedste action cards og synes engentlig (din stack og andre spillere taget i betragtnig) at et call her også er okay.
På river går jeg ikk udfra du er i tvivl om all in
(Click?) ReRaise turn for at sweetne potten...!
Da kan stort set ikke folde, da de er for investerede, og de er mere committede på any river!
Da det kun er level II, og a der er et raise og et call før dig, er jeg ikke helt enig i dit spil før floppet.
Hvordan fortsætter du hvis floppet er A♣ K♦ og 7♠?
Tak for inputs:)
@Burnz folder du seriøst pre hver gang? Det er en 4$ hvor niveauet, er !EKSTREMT! ringe:P
Jeg caller river, det efterlader mig med kun 70 i chips. Men synes godt det kan virke skræmmende hvis to pusher river?
Sidste villian1 snap caller, og viser Q10 for nut strit, villian 2 viser j7:) Så nupper potten;)
Lara - på level 2 HVER GANG! (mener faktisk du bør gøre det oftere på low level end højere oppe) men det er så en helt anden sag.
Problemet med low limts er, at de ikke er tænkende ganske enkelt (det er de egentlig heller ikke når du kommer højere op - men det er helt vildt i low limit)
Hvis du i f.eks. laver det play du laver der på højere niveauer. Altså laver et 3 bet på level to - kan folk godt regne ud du har en hånd og hvis du er aggro nok - kan du nogengange få folk til, at smide AQ.
Problemet med AJ er, at du sjældent vinder ret meget men ofte taber store potter. Det er klart, at når du rammer sådan et flop så sidder den lige i skabet og så er det en no-brainer at vinde chips mod dårlige spillere. Problemet er, at du sjældent rammer så gode flops.
Hvis du tager udgangspunkt i din hånd i denne post.
Lad os prøve to forskellige flops.
A højt flop uden træk
J højt flop uden træk.
Problemet er, at folk på det her niveau er yderst passive. Så du aner ikke hvor du står i hånden. Du risikerer nemt ½ delen af din stack på, at sidde og skyde til den. Hvor folk caller dig i bund med f.eks. to par eller lignende og du tænker "han er nok på træk" eller sådan noget. Det er klart at nogengange betaler de også af med svagere kicker på top par men andre gange caller de dig i bund fordi de mener deres hånd er bedst (på det her niveau kigger folk jo kun på deres egne kort).
Sagen er den, at som turneringsspiller ligger din edge på dine modstandere ikke i disse indledende levels af turneringen. Jo du kan akkumulere en stack men oftest vil din edge være når blinds bliver større og dine modspillere simpelthen ikke kan adjuste deres spil til dette. Hvis du følger den strategi jeg fortalte dig i en warm up blog engang - vil du have meget større glæde af, at spare dine chips i disse marginale spots og istedet for akkumulere en djævlens masse chips når blinds og anter er juicy og værd, at stjæle. Ved at spille disse dårlige hænder risikerer du derved en masse for, at vinde lidt i stedet for senere hen.
Konklusion er derfor: Fold preflop!
Burnz + Lecter
I PokerStars' 4$ 180-mands Sit n go er AJ preflop nuts. Uenig i at den skal foldes i lige præcis i en turnering som denne. I Sunday Million er det noget helt andet.
@Burnz
Kan sagtens se hvad du mener. Men det er en 4$ sitn go, AJ er monster!! Havde det været en større turnering, hvor feltet ikke bestod af 9/10 fisk, så giver jeg dig helt ret i det er fold pre:) Og nu når jeg sidder og kigger på den, så ville et call pre være meget bedre. Men er i 85% af tilfældene foran deres range!
:)
Jeg folder også pre her.
Du siger selv hvorfor - fordi der er så mange donks, og du kan vente på en bedre hånd og være langt sikrere på udbetaling.
Hvis det havde været 2,2$ 180 turbo havde sagen været en anden imo, men her kan du sagtens vente på langt bedre hænder.
@Kentkay
Hvad mener du med at du ikke ville have folded i en 2$ sit?:) Jeg vil da sige niveauet er rimelig ens?
@mrslara
Jeg kan ikke rigtig se, hvad buyin har med sagen at gøre. Får man bedre hænder i dyrere tours :)
Jeg folder stadig hver gang. Jeg synes ikke engang det er close, og jeg tænker faktisk ikke over det, når det sker.
Det er klart, at hånden skal spilles, når blinds er højere, og vi nærmer os boblen.
@Lecter
Højere buyin, betyder som regel bedre spillere?:P Sådan har jeg i hvert fald oplevet det;)
@ mrslara
fordi i 2,2$ er det turbo
--- går ud fra det er på stars?
i disse har du MASSER af tid til at finde gyldne kort, brug det.
så er du nærmest sikret en doubling.
@mrslara
Jeps, men de får jo ikke bedre hænder :)
Og bedre spillere vil reraise AK preflop. Det gør de ikke så tit her. Derfor, har du ingen anelse om hvor du står på f.eks et A82 rainbow flop.
Tror Kent mener at 2$ er Turbo...
Arh, I see!:P ville i virkelig aldrig kunne finde et call fra? Det vil jeg bestemt tage til efterretning! Måske man har spillet for meget shorthanded;-)
@ mrslara
Ikke så tidligt i touren, nej.
Finder du ikke en god handske frem før blinds piller dig i røven, er det selvfølgelig en anden sag.
Grunden til der er så mange fisk er det ikke fordi folk der ser A-J som nuts?
Smider den btw pre hver gang.
forkert read, men sådan går det når man spiller AJ.
jeg var bare heldig, lal.
PokerStars Spil #21762713316: Turnering#118446929, $10.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 04/11/2008 17:41:16 ET
Bord '118446929 1' 10-max Knappen er på plads #9
Plads 1: OPUS IV (885 i chips)
Plads 2: foodbaum (1525 i chips)
Plads 3: KorvasC (2225 i chips)
Plads 4: jonredbird12 (2880 i chips)
Plads 5: jaldjald (2425 i chips)
Plads 6: Feint06 (930 i chips)
Plads 7: KentKay (1660 i chips)
Plads 8: bakt (735 i chips)
Plads 9: rocko1957 (1735 i chips)
OPUS IV: poster ante 20
foodbaum: poster ante 20
KorvasC: poster ante 20
jonredbird12: poster ante 20
jaldjald: poster ante 20
Feint06: poster ante 20
KentKay: poster ante 20
bakt: poster ante 20
rocko1957: poster ante 20
OPUS IV: poster small blind 100
foodbaum: poster big blind 200
*** KORT ***
Givet til KentKay [Ad Jd]
KorvasC: folder
jonredbird12: folder
jaldjald: folder
Feint06: folder
KentKay: raiser 400 til 600
bakt: raiser 115 til 715 og er all-in
rocko1957: folder
OPUS IV: folder
foodbaum: folder
KentKay: kalder 115
*** FLOP *** [4h 5h 6h]
*** TURN *** [4h 5h 6h] [7h]
*** RIVER *** [4h 5h 6h 7h] [8h]
*** SHOWDOWN ***
KentKay: viser [Ad Jd] (en straight flush, fire til otte)
bakt: viser [Ac Kd] (en straight flush, fire til otte)
KentKay vandt 955 fra potten
bakt vandt 955 fra potten
KentKay sagde, "loool"
*** RESUMÈ ***
Pot i alt: 1910 | Rake 0
Bord [4h 5h 6h 7h 8h]
Plads 1: OPUS IV (small blind) foldede før flop
Plads 2: foodbaum (big blind) foldede før flop
Plads 3: KorvasC foldede før flop (bettede ikke)
Plads 4: jonredbird12 foldede før flop (bettede ikke)
Plads 5: jaldjald foldede før flop (bettede ikke)
Plads 6: Feint06 foldede før flop (bettede ikke)
Plads 7: KentKay viste [Ad Jd] og vandt (955) med en straight flush, fire til otte
Plads 8: bakt viste [Ac Kd] og vandt (955) med en straight flush, fire til otte
Plads 9: rocko1957 (knap) foldede før flop (bettede ikke)
spiller lowlimit på to måder den ene er at limpe med så meget som muligt for hvis jeg rammer godt er der altid nogen der ikke kan smide top pair , draws, eller lignede men det på cash-game.
Den anden kun at spille konger,esser de tre første levels og raise en tredjedel af stacken når du får dem overraskemestne at se af man får minium en kalder:)
En kæmpe fejl jeg tit har lavet er at lave flotte moves,bluffs whatever det næsten umuligt af komme afsted med:)....
Lara - et call er om muligt endnu værre end et raise.
De første mange levels i en MTT handler om EN ting - stack projection.
Med fare for, at gentage mig selv. Som dygtig MTT spiller handler det ikke om, at udspille sine modstandere på de første levels. Det handler derimod om at vente til blinds er høje og folk ikke kan justere sig til dette.
Jeg synes seriøst du skulle bruge et enkelt buyin og folde alle hænder(uanset hvor gode de er) indtil blinds er cirka 200/400 (kan ikke huske om Stars har anter på, på dette niveau). Dernæst skal du prøve at være aggressiv i position. Det er god træning!
til blinds er 200-400 så har hun omkring 1000 på det tidspunkt??
er det træning i at gå klinkedøden..:)
haha for det første er hun en fyr haha ;)
Men okay - det jeg vil frem til er, at han skal træne i hans endgame og ikke hans earlygame - da det er der han vinder turneringerne. Så måske lidt overdrevet fra mig af.