sidder og railer en kammerat der kommer i følgende spot. Det er ikke 1., men 5. hånd.
Det er som sagt en $500 mtt med ca 100 deltagere, formatet er 8-handed og man starter med 10k chips og 25/50 blinds:
5 x folds,
Hero på btn - 150 med 33
sb fold
bb call
FLOP: A♣ 4♣ 3♦
bb leader 217
hero raiser til 650
bb - 1.745
hero - 3.850
bb shover for 10k
Hero?
Er linien std, og er det auto stack-off?
$500 bi mtt på pkr, 1. hand
Du kan jo ikke gøre meget andet end at calle.. Jeg ville tro, så BB her sidder med AJ eller AQ..
@Cprimdahl
True story :)
Er også til call, hvis han sidder med 44 så tillykke til ham
i en $500 tour kommer bb ikke ind med AQ eller AJ her. Han 5better vel 44 og 52 (og den mere friskt spillede AA).
hvis han er helt vild så 5♣6♣
@IRaiseYou1
Ja, for bb shover jo 200bb's til midten i en 500$ tour med aj eller aq? Nej.
Call, og håb på et overspillet kombidraw eller nogen a4/a3 værk, fold er skidt.
@IRaiseYou1
FLOT ANALYSE!
Sry for hijack, men hvad synes PN så om Villains spil? Det er langt over mit niveau, men burde Villains alarmklokker ikke begynde at ringe, da han får et 5-bet smidt i hovedet? For mig at se er han ikke godt inde mod andet end draws eller AK..
Enlighten me, plz..
@superficious
Det er ret svært at vide om villain spiller hånden godt når vi ingen idé har om hans holding.
Nu ved vi desværre ikke så meget om villain, men vi må hellere gå ud fra, han er udmærket, når han spiller en deepstacked $500-tour. Med afsæt deri: Jeg har virkelig svært ved at sætte en tænkende villain/reg på andet end 44 og 54(s), når han kommer til midten sådan der i en singleraised pot for 200 bbs. Det er en snæver range at sætte én på, men so be it. Jeg tror, jeg dog stadigvæk ikke kommer væk.
Jeg ville nok spille hånden en del mere konservativt end din ven, OP. Call imo villains 3bet på floppet og spil mod en bredere range på turn.
Og ja, det er helt skævt at tro, villain dukker op med en TP-kombination her.
Mærkelig hånd at poste og skulle den endelig være postet synes jeg spørgsmålet skulle være vad vi gør efter villain raiser til 1745. Da jeg under ingen omstændigher kan se vi skulle folde efter det raise til 3850, er ikke så god til potodds.. Men er det omkring 30% or so vi skal have for at calle de sidste 6150...
Baseret på pf. synes jeg vi kan udelukke AA, så er vi altså nede på at villains range er:
44
A4
A3
5c7c
5c6c
25
hvad endte hånden så med ? :)
hvad endte den med?
Jeg er med hamdenlange på at man åbenlyst er nødt til at calle når man først har 4-bettet flop.
Min første tanke er at jeg nok ville have flattet villains 3-bet på flop, som poker prince også er inde på.
Komme ind på en blank turn, prøve at fylde op hvis turn er grim.
Hvis man taber her er det et klamt set-up, men ved ikke at 4-bette får man større chance for at vinde mere når det ikke er et klamt setup.
@Joe: Bloche siger jo, at du i din tidligere post ramte rigtig --> Villain havde kombidraw/a3/a4.. Mit spørgsmål er så, om det ikke i bedste fald er semidårligt spillet af villain?
villain havde A4. Mht pot odds får man ikke så gode, når man er ude og skulle folde et sæt. Folder man, er det fordi man tror modstanderen har 44 eller 2-5, og umiddelbart ville jeg mene, at der er flere 44 kombis i rangen end 25, idet han folder 25o hver gang, og kun kalder med 25s nogle gange.. Dvs vi skal ud og trække efter enten en 1-outer (knap 5%) eller en båd (30-34% alt efter om villain har str8 fd også) - så ifølge potodds kan man altså godt folde de sidste godt 6k...
Når det så er sagt, synes jeg også man bør gøre op med sig selv inden man better den til 3,8k, om man snapper et shove. Omvendt kan netop shovet give den sidste info om villains hånd man behøver for at lave et hero-laydown...
I praksis ville jeg ikke kunne få mig selv til det. Især ikke da man opfatter villains som tænkende og aggro i sådan en tour...