Hej PN.
Jeg var i sidste uge i Rumænien, for at spille diverse turneringer ifbm. en PokerStars Festival.
Jeg vandt et mindre eurobeløb på 3.000, hvor jeg fik 1.500 af dem udbetalt i 3 x 500 euro-sedler.
Ved hjemkomst går jeg i banken for at indbetale dem, men jeg bliver fortalt, at de kun vil tage imod de sedler, der ikke er 500.
Jeg har aldrig hørt om denne regel før, og hun oplyser i øvrigt, at ingen andre banker tager imod dem. Kan dog godt via googlesøgninger se, at den er god nok.
Jeg spørger hvad jeg så skal gøre, og hun svarer "I princippet skal du til udlandet, men du kan være heldig at finde eksempelvis en Forex, der ser mildere på reglerne"
Mine spørgsmål er så:
1. Nogen der står og skal udenlands, som vil købe 1.500 euro til lidt under dagskurs? De står 11.158 kr., i kan få dem for 11.000, hvilket er billigere end at købe i banken. 1.500 Euro vil i skrivende stund koste 11.360 kr. i Nordea (+ eventuelle gebyrer).
Jeg kan mødes i KBH, Roskilde og alt imellem.
2. Alternativt, kender folk en vekselerer, hvor I har prøvet at veksle 500-eurosedler i nyere tid?