Jeg var i Berlin denne uge, og vandt lige euro på Spielbank Berlin. Nu er jeg så kommet hjem med 3 x 500 euro sedler - kan jeg bare veksle dem i banken (jeg har Nordea)? Kan se at andre har haft problemer med at de ikke vil tage imod den, men det var over et år siden.
500 euro sedler?
Kan veksle dem med 3 danske plov. Hvis det er.
Wann skrev:
Sikke et tilbud, men troll du videre i en anden tråd, tak.
Har du ingen humor ?
Wann skrev:
Gælder det alle banker og vekslebutikker?
Det mener jeg, flere steder i europa er de også pas på dem, selv i Tignes nægtede de at tage dem ved ski korts køb hvor de vælter sig i euro.
Wann skrev:
Hvad fanden gør man så? :)
Mange pokerspillere vil vel gerne købe dem, bor du i kbh kan du komme forbi kassen på torsdag så skal jeg nok give dig 7,5 for dem.
Spørg din bank, hvis ikke de vil, kan du handle for dem i Tyskland. Husk sedlen udgår ved slutningen af 2018, så du skal ikke gemme dem alt for længe.
Sparekassen Sjælland har hæve/deposit automater og mener ikke jeg havde problemer med at sætte 500 euro sedler ind i dem også. Så du kan evt tjekke om din bank har sådan en.
i min nordea automat kan man også sidde penge ind også euro ved så ikke om den brokker sig hvis du kommer med en 500 mand
Lede skrev:Sparekassen Sjælland har hæve/deposit automater og mener ikke jeg havde problemer med at sætte 500 euro sedler ind i dem også. Så du kan evt tjekke om din bank har sådan en.
Hva så Lede, er du klar til at printe dollars i aften?
Det er intet problem i banken, så længe du ikke kommer med 10 500 Eur sedler hver uge ;-)
Ateori skrev:
Hva så Lede, er du klar til at printe dollars i aften?
Playlisten er på, kaffen er brygget og skærmene er fyldt op, så det forestiller jeg mig! ;) Ses vi på FT?
Jeg troede faktisk det var en overtrædelse af loven at benægte, at tage mod betaling af gældende valuta.
RekiB skrev:Jeg troede faktisk det var en overtrædelse af loven at benægte, at tage mod betaling af gældende valuta.
Ja men vel kun dansk gangbar valuta?
MoPe skrev:Det er intet problem i banken, så længe du ikke kommer med 10 500 Eur sedler hver uge ;-)
Ja så har vi ikke samme bank;)
RekiB skrev:Jeg troede faktisk det var en overtrædelse af loven at benægte, at tage mod betaling af gældende valuta.
I Danmark er det kun Danske Kroner og Færøeske Kroner som er normalt gangbare så vidt jeg ved..
Det er almindeligt kendt, at du kan sælge dem på Christiania, hvis du kan tåle at handle med den slags personer ;-)
De halvskumle vekselkontorer på Nørrebrogade/Amagerbrogade tog imod dem sidste år Ved ikke om der findes lignende steder i Aarhus.
Det er nok min tråd du henviser til. Jeg kunne ikke veksle i banker, men bankdamen fortalte mig, at et par af de mere skumle valutahandlere nok kunne overtales - desuden fortalte hun at det var gældende for alle banker i DK. Ved ikke om det er korrekt, men personligt fik jeg dem afsat til en flink gut herinde.
DarkXoiX skrev:Det er nok min tråd du henviser til. Jeg kunne ikke veksle i banker, men bankdamen fortalte mig, at et par af de mere skumle valutahandlere nok kunne overtales - desuden fortalte hun at det var gældende for alle banker i DK. Ved ikke om det er korrekt, men personligt fik jeg dem afsat til en flink gut herinde.
Ja, jeg får dem også afsat til en pokernetter, så det går :)