500$, HU SnG, Party
Noter på villain:
Høj c-betfrekvens
Set c/C FD oop hvor CR ellers er oplagt
Går efter mange små pots
Mit image er solid TAGish
Kommentarer til linjen / mit river-call...?
Seat 1: Saibot1987 ( $2625.00 USD )
Seat 2: Virus1975 ( $1375.00 USD )
Virus1975 posts small blind [$50.00 USD].
Saibot1987 posts big blind [$100.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Saibot1987 [ A♣ J♠ ]
Virus1975 calls [$50.00 USD]
Saibot1987 checks
** Dealing Flop ** [ T♠, J♥, 6♣ ] Pot: 200
Saibot1987 checks
Virus1975 checks
** Dealing Turn ** [ 7♥ ]
Saibot1987 bets [$166.00 USD]
Virus1975 calls [$166.00 USD]
** Dealing River ** [ Q♣ ] Pot: 532
Saibot1987 checks
Virus1975 bets [$399.00 USD]
Saibot1987 calls [$399.00 USD]
www.Pokercoaching.dk
500 HU SnG, AJo
Hvad er argumentet for ikke at hejse den preflop? Stacksizes ? smallball poker? Eller forsøg på at trappe?
Jeg ville hejse til 450 og skubbe alle nonscary flops. (Men regner med at tage hjem pf).
Som spillet:
Flop: fint
Turn: fint
River: fint
Jeg er uenig med Acparma at du spiller din hånd fint. Preflop er fint og kan selfølgelig også raises preflop men den kan så være svær at spille pga. stacksizes. Så fint preflop
På floppet er dit check fint, pga. dit read med han better mange flops.
Turnbettet er også helt fint. Men på river mener jeg ikke det er profitabelt at calle hans bet. På floppet mener jeg han næsten altid better 10 og J, især hvis han better meget på floppet. Alle SD rammer enten på turn eller på river. KQ som meget vel kunne være hans hånd rammer også på river og slår dig. Den eneste hånd villian spiller sådan her som du slå er air.
@Saibot
Smider du ikke lige dine tanker for chek preflop?
@Omni
Ingen tvivl om, at call på river er marginalt. om det er den ene eller den anden vej afhænger af detaljerne. Jeg er dog ret uenig i din analyse.
1) Jeg mener ikke, at det er givet, at han better J på floppet.
2) Ja, str8 draws completer på enten turn eller river, men bliver de ikke også bettet på turn?
89 vil ofte blive hævet på turn på et drawheavy board.
KQ, som du mener, at det er oplagt han har, mener jeg er meget usandsynlig. Den vil ofte blive hævet preflop og den vil altid blive hævet på turn. Hvis han har fanget en str8 vil det som spillet ofte være noget inside med overkort som K9 imo.
3) De fleste 500$ HU spillere er rigtig gode til at valuebette light. Og jeg mener ikke det er udelukket, at han valuebetter en hånd vi har slået - Saibot underrepper trods alt sin hånd en smule.
4) så bør air tillægges en smule betydning. Mod en tight spiller som saibot beskriver sig er det vel ikke umuligt, at han floater turn for at bluffe river - eller han bluffer sit bustede flushdraw.
5) metagaming - hvis du opgiver second pair med top kicker første gang din modstander viser interesse - vil du få mange svære beslutninger.
(Ved faktisk ikke helt selv om dette holder som argument - men nu smider jeg det med - jeg skal jo nok få det at vide, hvis det ikke gør :-))
Som sagt synes jeg, at det er en marginal beslutning, og siden den er postet, er der nok ret stor chance for, at den aktuelle hånd er tabt :-)
Jeg vil dog tro, at det i så fald er til noget K9 eller Q8 stads.