Et par kammerater og jeg har til aften siddet og set Eurosport, der er et par store russere som dyster i noget elitesport om hvem der kan løfte mest osv. Der var en "dyst" hvor de skulle vende et "pænt" stort traktordæk.
Min kammerat og jeg har derfor væddet 500kr på, at jeg om ét år kan vende sådan et. (ligger flad på jorden og man skal "løfte det/vende det om på den anden side") han er snart 22 og jeg fylder 18 i januar. Mit spørgsmål til jer er:
Hvad vejer, et "elitesports" traktor dæk? Altså hvad tommer og hvor hård træning taler vi om her? Jeg dyster tit på den lokale med armlægning osv, siden jeg er o.k trænet i forvejen. (Jeg får insulin, som er vækstfremmende, eftersom jeg er diabetiker) .. Så det burde være en edge for mig ;-)
Hvad mener I?
mvh, Simon
500 kr væddemål om traktordæk.
tror du ikke bare det er et random dæk :)? bliver nok rimelig svært at finde ud af hvad det vejede jo mindre i skriver ind til eurosport or whateveR :)
what are you doing here? (:
derudover - hvordan skal du kunne løfte noget nogle kæmpe russere kæmper om? Men gl med det, lyder vildt.
Så også at de lavede en øvelse hvor de løftede et stativ af en art hvor der "hænger" en kasse på hver side og så skal de gå med den.
Der stod vist Warning 425 KG på hver kasse, vejer hele riggen 425 eller er det hver kasse der gør det?
Er kæmpe forskel på hvad det er for et, hvad var det i så ? så skal jeg fixe en ca vægt.
Verdens stærkeste mand ? Bare smid lidt info afsted så finder jeg hvad jeg lige har liggende :)
Men hvad dødløfter du ? det bliver i dødløft og squat du skal fyre den af for at opnå det her. Så evt skriv dine løft der
Ud over squat og dødløft, vil det også være en meget god idé at køre noget bænkpres og overhead pres. Det får du brug for i den sidste del af løftet.
Det er desuden vigtigt, at dækket ikke er for slidt, så er det ikke til at få et ordenligt greb.
Stik ham de 500 kroner med det samme, det er billige penge for at slippe for at slide dig selv op forgæves i styrketræningslokalet.
Hvad dødløfter du? Dette er primærmusklen involveret, dine skuldre skal selvfølgelig også kunne holde til det, HUSK AT HOLDE RYGGEN STRÆKT når du løfter.
Det kan du sagtens klare.
Tror at med noget god øvelse så vil det godt kunne lykkes! Husk nu på at hele dækket ikke på noget tidspunkt skal løftes, det ligger jo fladt på jorden og skal tippes op. Dog vil jeg lige gøre dig opmærksom på at dit insulin ikke giver dig nogen edge ;) Det har ingen anabolske virkninger, altså det hjælper IKKE på din muskelvækst, men den psykologiske effekt er der nok når man sidder og stabber sig med en nål :)