Villain1 (IEatUr_Brain) er en loose fætter. Han åbner rigtig meget preflop, og er ikke bange for at 3-bette.
Der skal derudover tillægges, at der har været rigtig meget dynamik mellem os i denne session. Jeg har 3-bettet ham rigtig meget, og han har gjort det samme med mig.
Villain2 er Promazal777 - også en LAGish type. Han er dog næsten lige kommet til bordet, hvorfor vi ikke rigtig har noget dynamik i denne session. Jeg har dog næsten lige vundet en 5K HU SNG mod ham, men han plejer dog sjældent at være out of line.
$5,000 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 08, 20:49:57 ET 2008
Table Table 134638 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: ImURidoL ( $15,681 USD ) <------------- HERO
Seat 3: IEat_UrBrain ( $21,929.50 USD ) <------- VILLAIN 1
Seat 5: Texas__2Step ( $5,225 USD )
Seat 4: Promazal777 ( $10,320 USD ) <------- VILLAIN 2
Seat 2: cartelieux27 ( $6,075 USD )
Seat 6: flinttropics ( $4,925 USD )
IEat_UrBrain posts small blind [$25 USD].
Promazal777 posts big blind [$50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to ImURidoL [ A♠ K♠ ]
Texas__2Step folds
flinttropics folds
ImURidoL raises [$175 USD]
cartelieux27 folds
IEat_UrBrain raises [$675 USD]
Promazal777 raises [$1,650 USD]
HERO?
Hvilken linje er at foretrække på baggrund af de oplysninger I har om villans?
5000 NL: AKs - 300 BBs dybe!
Lidt over mit niveau - men ville nok Call
Synes call er en utrolig dårlig ide. Du får næppe action hvis du rammer fra dårligere hænder. Raise virker heller ikke så godt da du heller ikke får action af andet end AA/KK. Derfor bliver det nok et fold fra mig. Problemet med denne linie er hvis villain 2 er tænkende nok til at vide dette (er han jo nok siden han spiller NL5000 :-)) og villain 1 har en bred 3 bet range, så bliver du rimelig exploitable såfremt du tager min linie. Anyway, det var mine tanker. Så måske overvej et 5 bet og fold til villain 1 og call villain 2, men kan nu heller ikke så godt lide dette :-)
Med de stack sizes vil jeg mene at det er et rimeligt let fold.
langt over limit, men Her smider jeg og får et billigt read på villian 1 --- hvordan endte potten?
Det som der er interessant her er hvor meget Promazal777 kender jer ... og bordets dynamik.
Hvis Promazal777 "kun" kender dig - men ikke kender IEat_UrBrain stil som LAG - så må Promazal777 unægtelig sætte han's reraise som værende af en pæn værdi. Hands range er vil her omkring AA, KK, QQ, AK - og lidt loose JJ ...
Når vi så lægger det faktum til at Promazal777 laver et forholdsvis lille re-reraise(en kende lokkende at kalde), så vil jeg sætte ham på guldet(AA).
Umiddelbart vil jeg folde rimelig hurtigt.
Men skulle jeg spille, fordi jeg mistænker Promazal777 for at lave en et lille show og klemme jer begge, så vil jeg nok re-raise til omkring $34-3500 - og smide til et push(da vi så kun kan forvente at se AA) .....
Rimelig std fold imo. At coldcalle stinker max, og at 5-bette AK suitet er ikke noget jeg ofte anbefaler.
folder også her..
Hvad er din spillestil LAG/TAG, og hvad sætter Promazal777 dig på?
IMO er det et easy fold, selv med dynamik, highstakes og alt det der...
Det er meget sjældent at et 4 bet pre er et steal i det her spot, du kan dog være mod AK AQ, men der en vildand til at tage hensyn til.
Med reads der siger at BB er meget tænkende og han ved at du åbner meget light, SB 3 better light fordi han ved at SB ved at du better light, så at vi inde i et spot hvor 5 bet giver mening, du får bare meget svært ved at ligge dig til AA KK hvis du 5 better.......
Jeg vil mene at AK er et fold, da de klart vil kunne sætte dig på en ret snæver range, TT+ og AK (tager jeg helt fejl) og dermed spille dig godt efter floppet trods din position. Derfor vil jeg risikomimere og folde omend med en meget dårlig smag i munden(marginalt tæt på et 5 bet).
rimelig nemt fold imo. Klaphat siger det meget enkelt.
Gambooool...?...;-)
Med de reads du har, tror jeg ikke du umiddelbart er bagud til IEatUr_Brain, men som du selv skriver om Promazal777, er han sjældent out of line, så hvilken range har du ham på da han 4-better en OOP 3-better?
Hey EP,
Jeg ville folde.
Hvis ikke, 4bet folder jeg, men det bryder jeg mig ikke om.
Nogle af jer der rent faktisk spiller de her spil?..
Jeg ville 5-bet/calle given description.
/Aki
Albertos
Hvorfor 5bette? Hvad gør du hvis du får et shove i hovedet, eller fanger et blankt flop? Et Khøj flop?
Fordi de er så dybe er det ikke så simpelt, synes jeg.
Hm, har lige kigget på den igen. Ville nok gøre det til 4200, folde til at skub fra IEat_UrBrain, da jeg aldrig kan se ham skubbe med andet end KK+, og obv calle et AI fra den anden fætter. Hans range er IMO ret bred: air/AK/JJ+.
Cosmic,
Tror ikke på at nogle af de to spillere kunne finde på blot at calle et 4bet til 4200.
Det Albertos og Asger B er inde på er ikke helt dumt, men du har reelt ingen penge i klemme, så et fold koster dig kun eventuel equity mod hænder du kan få til at folde eller hænder du er max coinflip imod.
Jeg har svært ved at se værdien i at fortsætte i hånden, da du enten vinder en relativt lille pot i forhold til stacksizes eller taber en del mere.
Hvis du vælger at spille hånden kan jeg ikke se dig gøre det til 4200, da du så stort set er committet hvis Villain1 folder og Villain 2 skubber for sine 10k. Enten kan du ligeså godt skubbe til midten, eller bette mindre og tage den derfra. Jeg hælder til et fold, selvom jeg selv yderst sjældent gør det. Dette er dog et af de spots.
Men sikke en tåbelig udtalelse fra albertos......
Edit: Få dog hinandens MSN hvis I ikke ønsker dødeliges kommentarer.
Tak for svar! Så sker følgende:
......
ImURidoL raises [$2,725 USD]
IEat_UrBrain folds.
Promazal777 calls [$1,200 USD] <-------- Ad!
** Dealing Flop ** [ T♥, 9♣, 6♦ ]
Promazal777 checks.
Hero gør hvad?
På et relativt tørt flop (som velsagtens kun noget 77/88 kan complete noget ved) kan han ved en stærk handske godt tillade sig at c/c en enkelt turn.
Jeg tror sådan cirka aldrig han folder til et lead her, så med mindre han raiser og du skubber, kan du måske få ham af fx. JJ/QQ. På den anden side ligner vi vel egentlig KK/AA/AK meget godt, så måske alligevel.
Alligevel ville jeg nok tage et kort af og formentlig folde til turn action, med mindre en K eller A falder, da vi ikke kan regne med at kunne bluffe ham af, og trods alt ikke bør risikere alt for meget for at vinde en pulje, der stadig er forholdsvis lille.
Det er dog wa-haaay over my limit :)
Hej EP,
Som spillet vil jeg bette 3200-3800 og folde til et push.
Hvis du sætter dig i villains situation, så er selv QQ svær i dette spot, og han folder nok QQ så deep.
Check den og se turn an.
Kan ikke se at Promazal777 setminer med QQ eller JJ - så tilbage er vil AA, KK og AK ... SÅ jeg tror han skubber på de fleste bet her.
Hvorfor "Ad!" når han kalder det svage 4 bet? Det skal han gøre med any 2.
En LAG's range for at kalde et 5-bet er vel ret snæver; det er formentlig 99+ og muligvis AK.
Hvis han ikke har været out of line, så er hans range nok endnu mere snæver, og det er nok oftest QQ+, han vil have.
Han kan jo ikke 6-bette uden dynamik, da han kun bliver kaldt af AA, så hvis han har QQ+, så er han nødt til at tage denne linje.
Ville han mon folde QQ på dette flop? Og evt. kalde flop og folde turn til et shove fra din side?
Jeg tror, at det bedste er et check og se turn an.
5-bettet er et click-raise.
Jeg kan ikke lide det, kan bedre lide et raise til 3500ish, hvis man endelig skal raise. Obviously folder villain ingeting til et min-raise, hvilket han sagtens kunne til et ~3500 raise. Desuden er stacks bedre nu, da du har comittet dig selv mere, og dermed fået bedre odds til shove.
Som spillet er potten 6125 og eff. stacks 7595. Et bet/fold kan aldrig komme på tale, et skub er måske ok, men det er bare lidt af et overbet. Check for at se turn an er nok det mest oplagte.
Havde vi istedet raiset til 3500 havde potten været 7675 og eff. stacks 6820, her kan jeg bedre lide et skub, da det stadig giver QQ/JJ en svær beslutning og vi desuden er mindre skidt ude, hvis vi skulle blive kaldt.
Jeg kan heller ik se noget i vejen med 5bettet. Ret standard..
Svært at sige med sikkerhed, da vi andre ikke kender villain2 særlig godt - men lidt afhængig af hvor tit han kalder c-bets, tror jeg faktisk jeg vælger at checke den i baghånd..
Hvis han skyder svagt på turn, evt smide et skub i hovedet på ham?
Tak tak.
Jeg ville også gerne lige også høre fra Aki og Asger, inden jeg afslører resultatet, da de oprindeligt foreslog 5-bet.
Og også gerne kommentarer til 5-bettets størrelse.
Synes dit 5-bet PF er lige som det skal være, du åbner fra c/o, dvs du kan sidde m en bred range, SB 3better dermed også ret bredt, formentlig any pp, 56s+, broadway. Til trods for at BB er ny i spillet, kan jeg se mange squeezeplays her fra, 4bet pf behøver ikke være en stærk hånd.
Jeg 5better derfor også, jeg synes din pf line er lige som den skal være so far...
Når jeg blir flatcallet går jeg i lockdown! Call af dit 5bet mener jeg virker meget stærkt, og jeg skal ramme hårdt for at fortsætte....
Meh, er 100 % read afhængigt hvad du skal gøre her - hvad du tror han caller med og hvor meget respekt han giver dig.
Du har selv bedt om situationen med dit min-raise IMO, som han kan peale ret light. Synes du skulle have gjort det til mindst 3,5k PF som jeg tror har væsentligt mere FE.
Umiddelbart ville jeg måske skyde 1,5k og folde til et rest. Du kan også vælge at comitte dig til potten med dine overcards med et ½pot bet evt., hvilket formentlig har mere FE.
Jeg kan gode lide et 2100 bet og fold til raise.
Desuden er det dybt åndssvagt at sige, at villain bare peeler med alt muligt ballade til et 5bet oop, og at folk der bare tænker "fint, goe odds, betalt", bringer sig selv i nogle helt håbløse situationer postflop.
- AB
Jeg er udmærket klar over at villain formentlig ikke bare pealer PF med any two, da vi trods alt viser kolossal styrke, men nogle spiller folder principielt bare ikke til et min-raise - specielt PF. Spillere bilder sig ind at de har odds til de mærkeligste ting, kender det fra mig selv :)
Jeg synes derfor at det er en stor fejl ikke at gøre det til 3,5k+ PF.
/Aki
Jeg synes et 2100 bet og fold til et raise er ret skidt.
1) Potten bliver 10.5k og du efterlader dig selv med 5.5k i stacken...dvs. du får 1:3 for et call, og har altså stort set odds mod QQ/JJ.
2) Det ligner lige netop et ikke-committende bet, og det er bare ikke et særlig godt hverken ev-mæssigt eller image-mæssigt, hvis man bet/folder her.
1) Hvad er problemet i det?
2) Du bliver ret ofte inducet, gør du ikke? Jeg better naturligvis 2100 med AA-KK, set og 2par. Desuden er der intet problem image-mæssigt i at bet/folde floppet. Du må uddybe hvad du mener med, at det ikke gør godt ev-mæssigt, at lave et non-committende bet.
- AB
Det handler om at du skal sætte villain på en ret specifik og snæver range, for at dette spil er +EV.
I sidste ende handler det jo om Hero's image og normale betting patterns, for hvad der er rigtigt i denne situation.
Personligt kan jeg ikke lide hverken min-raiset preflop eller et mini-udstik på flop, men er meget muligt det kan være god forventning for nogle spillertyper.
"Det handler om at du skal sætte villain på en ret specifik og snæver range, for at dette spil er +EV."
Øh, hvad? Ville du ikke mene, at det forholdt sig omvendt?
Det er naturligvis korrekt, at størrelsen af bets skal sammenkædes med spillestilen, og det er også derfor, du ikke kan snakke om at "kunne lide og ikke lide". En anden ting er, at du bør vænne dig til at bette mindre, når pots meget ofte bliver jammet pf for ikke at inflate potten med lort konstant. Det giver meget ofte ultra-exploitable poker.
- AB
"Det handler om at du skal sætte villain på en ret specifik og snæver range, for at dette spil er +EV."
Vi snakker om en TAG mand der har kaldt et 5-bet pre og shover ind over et c.bet på flop. Det er altså et kunsstykke hvis du kan sætte ham på *andet* end en snæver range.
Villains range er R={AA=x1, KK=x2, QQ=x3, JJ=x4, TT=x5, 99=x6, AK=x7, air=x8}.
hvor sum(x)=1 og air=restmængden (skal selvfølgelig præciseres nærmere i konkret beregning).
Regnes der på det kan villains range bestemmes for hvornår et bet(2100)/fold er +EV, og det kan da godt være det er :)
@Asger
Hvorfor lige 2100 og ikke 1500 eller 2500, går udfra du har tænkt på at finde optimum for bet/fold ift. villains variable shoving/calling range??
@EP
Hvad er din plan for hånden når du min-raiser preflop. Hvordan acter du på forskellige varianter af flops? hvor meget tror villain folder preflop? og hvilke andre hænder spiller du på tilsvarende måde?
@Kalsen: Det kan godt tænkes 1500 er bedre, og der er ikke noget i vejen med at gøre folk ultramistænksomme, da mange i store pots og margianle spots oop vælger den lette løsning til mystiske bets. Boardet er dog så koordineret, at jeg nok ville bette 2100 alligevel med AA/KK, og hvis villain tænker det samme, falder FE'en ved bettet.
2500 tjener i mine øjne samme formål som 2100.
- AB
Bump. er spændt på afslutningen :-)
Scenarie 1: QQ... spillet fint nok mod to lag's...og hans call giver ham vist lige præcist setværdi, så han samtlige beslutninger ikke kan resultere i nogen forfærdelig ev, hvis han putter dig på KK, eller AA, hvilket jeg ofte han vil gøre her...
Scenarie 2: 1010 / 0909.. kan sagtens squeeze et typisk open raise ud -hvis han har nogle gode reads på jer, er dette ikke et dårligt spil, da i jo også begge er dybe...Desuden kan han få position på Ieatyoutbrain..
Det du egentligt har fortalt villain her, er at du har KK, eller AA. At du så har AK's suited er en helt anden historie. Hvis VILLAIN har QQ her skal han være ret fat-svag for at calle/raise et conbet. så det tror jeg ikke er sket. Du har bragt dig selv lidt i et skidt spot.. Det bedste du kan håbe på er at han har QQ, og folder til hvad han tror er et bigger pair.
Hvis han derimod checkraiser dig er du 100 procent færdig i den hånd.
Et kreativt gæt: Villain har ramt et sæt af 10'ere. Du con-better for at repræsentere en stor hånd. Han caller bare. et es/konge rammer på river. Han går all in og du caller. :)
Angående din linje, vil det oftest være en fejl ikke at folde preflop. Men med 2 lag's/reads og et potentielt squeezeplay og at din hånd er suited, kan dit reraise godt forsvares. Dette er klart det fordelsagtige spil, over for at calle...
Hver sin spillestil - men var jeg villian med KK/AA bettede flop med noget der ligner 2000. Af hænder jeg mener han vil checke er AK/QQ/JJ/1010/99
Nu da han checker til os, vil jeg altid byde.
@ AB
Hvis vi vender den om og du fx har QQ og har checket floppet (jeg ved det aldrig kunne falde dig ind) villian byder 2100 hvad gør du så ?
@Karls: Hvis det er EP, jeg spiller mod, folder jeg. Hvis det er ImDoneLosing jeg spiller mod, skubber jeg. Og hvis det er Pethie, flipper jeg en mønt.
- AB
Desuden checker jeg altid floppet, hvis jeg har callet 5bettet preflop.
I så fald må man da sige det er godt spillet af EP, hvis det viser sig han byder floppet.
Jeg kan godt se du ved at byde committer dig - men det vil sige du kalder kalder kun clickraiset for setvalue mod EP ?
Glæder mig til at høre slutningen.
Jeg takker for svar.
Jeg kan godt lide udstik/fold på floppet. Aktuelt i hånden checker vi den ned med blanke kort på både turn og river, og villan viser JJ og tager hjem.
Dejlig weak linje :)
Jeg har faktisk gået og tænkt over den hånd hér, og hvis det er første gang Villain cold-4better med de her stacks, så tror jeg egentlig bare, jeg folder preflop. Uanset hvad man gør, hiver man ikke rigtig nogen value ud af hånden, men til gengæld er man garanteret en helvedes masse varians.
Hvis man har et mere spewtard image preflop, er det fornuftigt.. Men det har EP altså bare ikke.
- AB