Villain er "don_perignon". Han spiller så vidt jeg husker primært 2000 NL, men er vist pt. ved bordet pga. fisken "brkbuthappy".
Har spillet mod villain før da jeg spillede 2000 NL, men da min PT var i stykker på det tidspunkt har jeg ingen stats på ham.
Jeg kan i øvrigt heller ikke helt huske, hvordan han spiller, men jeg mener han er en dygtig TAG spiller.
$5,000 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, April 23
Table Table 134637 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 3: ImURidoL ( $10,982 USD ) <----------- HERO
Seat 2: brkbuthappy ( $3,652.66 USD )
Seat 6: NeilBarret ( $4,950 USD )
Seat 4: LATRAK ( $778.61 USD )
Seat 5: don_perignon ( $12,254 USD ) <------- VILLAIN
NeilBarret posts small blind [$25 USD].
brkbuthappy posts big blind [$50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to ImURidoL [ 9♠ 8♠ ]
Euro_Trasher has joined the table.
ImURidoL raises [$175 USD]
don_perignon calls [$175 USD]
NeilBarret folds
brkbuthappy calls [$125 USD]
** Dealing Flop ** [ 7♠, T♠, 3♠ ]
brkbuthappy checks
ImURidoL bets [$400 USD]
don_perignon raises [$1,200 USD]
brkbuthappy folds
Hero gør hvad? Og med henblik på hvad? Bemærk at vi er over 200 BBs dybe.
5000 NL: Floppet flush, 200 BBs
Hvis i kommer ind på floppet er du for ofte død til 2 outs tror jeg.
Mon ikke du maksimerer værdien ved at calle, checkcalle turn, leade river hvis han checker bag på turn, og checkcalle, checkraise eller checkfolde river på baggrund af den ekstra info du har fået.
3-street holdem ftw!
1. Ram Js på turn 2. ???? 3. profit
Jeg tror godt jeg kan lide IWS's linie... Risikerer vi at må folde den bedste hånd hvis vi bliver poppet på et turn udstik ?
langt over mit limit, men jeg kommer over toppen her omkring 3200, og pusher any blank turn.
han kan sætte dig på en million missede hænder her, og han har selv en bred range imo..
Kan slet ikke se hvordan vi kan folde den her, selvom det er over 200xBB... Jeg ville klart sige noget ala 3200-3500 og ofc kalde et shove. Imo sidder villain en del gange med ♠A her og derfor vil vi ikke give ham et easy turn. Vi vil derimod gerne induce et shove fra villain.
Hælder også mest til et check, og krydse fingre for ikke at se en spar mere.. En blank turn vil betyde at jeg leader med 70-80% af potten og kalder et AI
der skal virkelig være dynamik eller du skal have et meget friskt image før et flop 3 bet kan komme på tale. hvis vi nu havde Nut flushen kunne vi vel også sagtens finde et flob call frem.
hvis det ikke er spar eller parre bordet på turn check kalder jeg , og man burde nok kunne slippe den hvis river blanker igen og villian igen giver den gas.
Jeg synes, det er mere dynamik-afhængigt, hvad vi gør på floppet og de senere streets.
Kan Hero b/c flop for at C/R turn all-in?
Vi må formode, at villain tager samme linje med et set.
Uden dynamik er et turn c/c og river evaluering ok. Et flop 3bet virker IMO ikke god med EPs normale stil og en dygtig TAGs stil.
Jeg reraiser helt sikkert. Han kan have et set, draw til As og forskellige 1 par kombier med flushdraw der slår dig. De gange han har floppet bedre flush end dig er det bare ærgerligt og du må håbe du har 2 outs.
Den bliver ikke speciel rar at spille ude af position, hvis du bare caller. Jeg kan se flere problemer. Ved en spar på turn, må du ch/folde og mister derudover meget value, hvis han har settet. Ved en blank, kan man gå efter ch/r, men der er størst chance for han bare checker bagved, hvis han har et draw. Hvis han har et set mister du value, hvis der kommer en spar mere, og kommer derudover i en svær position, hvis bordet parrer sig.
Du kan selvfølgelig også calle floppet og bette turn, hvis der ikke kommer en spar, men den linie giver ikke så meget mening i forhold til de andre argumenter.
Jeg reraiser nok til omkring 4000, dog lidt mindre hvis han er typen der kan finde på at lave sjov, da han kan tro der er bedre fold equity. Hvis han caller og der kommer en spar på turn, ch/folder jeg nok, da han typisk skubber et set på floppet.
jeg mener bare at som den er spillet her er det jo ganske almindeligt at conbette her uanset hånd... tror ikke villian sætter dig på floppet flush..
Her ville jeg komme over toppen på Villian og raise til $5000 , han kan sagtens sidde med set eller også med større flush.
Hvis han går AI så er han formedentlig på draw til hus med settet.
Hvis han sidder med nut flush ville han nok kalde dig for at få flere $ på turn..
Godt move ville dog være med nut flush at reraise dit raise.. Og formedentlig ende AI..
Han sidder med set og rammer hus..
Hvordan endte hånden ?
me not like. Don p er en stram bandit, meget sjældent han er i skum her. Lige mod ham ville jeg også vælge en passiv linie, selvom det er et std. raise imo.
Ellers er Sasuke spot on - ram nu bare din str8flush, så er den nem :)
jeg tager den passive linje og finder et call på flop
turn c/c
og river c/c tror jeg, om altså turn/river blanker
Way over mit limit, men hvis det var på et lavere limit, så var det et easy raise på floppet, det er trods alt "kun" 200bb dybe i et 3-handed game. Tror folk bliver lidt pengeblinde, for ja, gu er det da mange penge, men vi rammer altså også drømmefloppet og får endda modstand.
Men der også en god grund til at jeg ikke er at finde på de limits.
Ty..
Skulle bare lige bekræftes i, at jeg spillede hånden dårligt. I samme sekund vidste jeg den var gal. Efterfølgende gjorde jeg mig samme tanker som ImWithStupid.
Nå, resultat:
Jeg er ikke stolt over at sige det, men i hånden reraiser jeg villain. Villain kalder.
Turn er blank. Jeg pusher. Villain instandkalder og viser nuts med A4s. Men som den luckbox jeg er, catcher jeg J♠ på river.
Føj for dælan - nice catch :) BP! ;)
Kan han ikke raise, for at isolere fisken? - med en forholdsvis bred range.
Nice suckout :)
Nilsson... kalder du imURidol en fisk? :)
Der er praktisk talt ingen vindende 2550 spillere, hvor det kan betale sig at 3bette floppet i et ringgame (og jeg er hér HELT uenig med Tune).
Nh btw.
- AB
@AB
Er det et helt generelt statement: "Der er praktisk talt ingen vindende 2550 spillere, hvor det kan betale sig at 3bette floppet i et ringgame" eller specifikt i forhold til ovenstående hånd?
@EP
Nice hit, sådan skal poker spilles - den postede hånd er jo uinteressant, du gjorde det du skulle nemlig at ramme. :)
Tune
www.pokeruni.dk
@AB
Du har muligvis ret, jeg vil i hvert fald sætte pris på at du argumenterer for det - så jeg enten kan pille det fra hinanden eller lære noget = win/win ;)
Jeg vil dog allerede nu begynde med at trække en smule i land, og give dig ret i at det ikke er helt så oplagt som jeg fik fremstillet det. At det _aldrig_ er korrekt at raise har jeg dog svært ved at se, men hit me plz.
Tune
www.pokeruni.dk
@Tune: Så vidt jeg ved, var min præcise formulering: ”Der er praktisk talt ingen vindende 2550 spillere, hvor det kan betale sig at 3bette floppet i et ringgame”. Din ”aldrig” fortolkning er derfor lidt løs. Jeg kan naturligvis nævne masser af 2550 spil, hvor folk sprøjter oplæg frem og tilbage, og 9 høj farve er nuts og tager heat hele vejen fra JToff. Eller en Italionos der tænker, at hans top par er super hele vejen, og i hvert fald ikke er kommet for at folde (desuden uden for min antagelse om vindende 2550 spillere). Disse er dog relativt sjældne.
Hvis vi kigger på villains raise-range på det her board, består den af følgende hænder:
Made flush.
Sets.
Top pair med en spar på siden.
OPs med en spar på siden.
Medium/low pair uden en spar på siden som et bluff/semi-bluff.
Air.
I forhold til et 3bet, foldes de to sidste naturligvis, og villain kan muligvis tænke sig at peele med nutfarvetrækkene, og i nogle tilfælde non-nut farvetrækkene, men de foldes herefter på turn, med mindre han fylder op. Hvis turn blanker, står han med sets med en ret tung beslutning. Det er ikke mange, der lige beslutter sig for at bluffe en mand, der har betalt et 3bet på et 1-tone flop. Men mon ikke han kan betale med TT og 77 engang imellem. Alt i alt en ret begrænset range at få value fra.
En anden faktor er, at hero ikke har reverse implied ved at lade villain trække. Der er ingen value for villain i at ramme sin 4farve eller parrede board, for hero betaler ikke anyways. Også derfor, er det meget mere afgørende at yde stackprotection frem for potprotection.
- AB
@AB
Jeg vender lige tilbage med et svar på søndag, du er ikke glemt m8.
@AB
Vi er enige langt hen ad vejen og jeg vil give dig at det nok er optimalt at mixe det op mellem at calle og raise og at ingen af strategierne er klart overlegne.
Analyse:
Mod dine to nederste kategorier bliver resultatet ca. det samme om vi caller eller raiser - dog med muligheden for et skidt buff fra modstander ved call.
Mod TK/OP med draw og sets mener jeg det er fordelagtigt at raise, da vi kan få value og slipper for at give gratis kort i en fin størrelse pulje.
Mod flush er vi selvfølgeligt ofte bagud og kan måske undgå at tabe hele stacken ved at lade ham bette + vi sparer lidt når scarecard rammer.
Min konklusion på hånden er at call/raise afhænger af den specifikke modstanders range - call spiller bedst mod stramme modstandere og raise bedst mod kreative modstandere.
I hvert fald en interessant diskussion.
Tune
www.pokeruni.dk
uanset outcome er et fold på floppet i dette spot vil usandsynligt ikke?