Villain er pænt tight med sine stats på 16/12/3,5 over ca. 1500 hænder!
$5,000 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 21, 17:40:49 ET 2007
Table Table 126853 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 8
Seat 1: DIT_MA_MAY ( $24,786.92 USD )
Seat 4: Grane54 ( $10,107.44 USD ) <------- VILLAIN
Seat 8: PartyGirl84 ( $6,650 USD )
Seat 10: Blom90 ( $7,531 USD )
Seat 5: Dylan_McKay_ ( $14,610 USD )
Seat 2: Humanity2 ( $8,347 USD ) <----------- HERO
Seat 3: fantomlak ( $5,170 USD )
Seat 7: mahmouda ( $2,233 USD )
PartyGirl84 posts small blind [$25 USD].
Blom90 posts big blind [$50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Humanity2 [ 2♣ 2♠ ]
DIT_MA_MAY folds
Humanity2 raises [$175 USD]
Grane54 calls [$175 USD]
Dylan_McKay_ calls [$175 USD]
PartyGirl84 folds
Blom90 calls [$125 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♥, 4♦, 5♥ ]
Blom90 checks
Humanity2 bets [$600 USD]
Grane54 raises [$1,600 USD]
Dylan_McKay_ folds
Blom90 folds
Ja, hvad så?
5000 NL - Set, men... (semidybe)
hvis du har lyst til at gamble lidt her, så kan du vel calle og håbe på at turn er ufarlig, og så ellers check/raise all in... du må være langt foran villains range her uanset hvor tight han er...
Easy push... tror kun du er i tvivl fordi du spiller over din normale limit (står du spiller 1000nl normalt). Selvfølgelig er du klar til at risikere halvandet buy-in med set her.
Der er adskillige draws, og din hånd er fuldstændig umulig for villain at gætte. Du skubber og ser hvad der sker.
tough spot..
Kommer som jeg ser det lidt an på hvad du er ude på.- intresseret i at se et kort mere.. ja så call og Check/push any blank.. ellers skubber jeg der og håber fisken hopper på...
Set vs set er sgu bare coolers.. !
@zmag
Bemærk venligst, hvor tight villain er. Bemærk dernæst, at han raiser på trods af, at han har 2 spillere bag sig, hvorfor jeg ikke tror, at han "bare" sidder med noget straight- eller flushdraw. Måske noget combo.
Og er vi i så fald ikke interesseret i bare at kalde, kontrollere potten, tage et kort af, og så se turn af, nu når vi er semidybe?
@ElskerPiger
"Bemærk venligst, hvor tight villain er. Bemærk dernæst, at han raiser på trods af, at han har 2 spillere bag sig, hvorfor jeg ikke tror, at han "bare" sidder med noget straight- eller flushdraw. Måske noget combo."
Bemærk venligst 2-4-5 floppet. Hele pointen med at spille et tight game er jo, at du kan tage pots ned med dine draws, fordi du f.eks. i et spot som dette kan få overpar og andet til at lægge sig bag dig.
Bare at beslutte sig for, at manden er tight og derfor ikke kan have et draw er en skidt tankegang efter min mening. Specielt når man har bevæget sig op på dette niveau.
Desuden kan manden altså også sidde med et semi pænt overpar, som han tester dig med. Og så er det ikke sjovt at calle bare for at blive skudt ud af potten på turnen, fordi et scare card falder.
/Mikael
Hvis du lige kommer med dine egne stats og hvad du gør med en hånd som A♥Ax, K♥Kx og A♥K/Q/J♥ vil det nok hjælpe betydeligt på et kvalificeret svar.
Umiddelbart så caller jeg og leader 2500$-3100$ på en blank turn da jeg ikke tror du raiser/går allin med så mange andre hænder end sets her.. men måske du kan svare på det? Hvis du gør så er jeg mere prone til at raise.
enig med DTM her... villain kan sagtens sidde med 99 her og teste dig.
@ EP
Om Villain: Da jeg ik selv bruger programmer, kan jeg ikke rigtig udtale mig om det aspekt. Men jeg vil da mene at selv en tight Villain raiser et stærkt draw her.
Han raiser med to spillere bag sig, men den ene har allerede chekket. Derfor kan han stort set afskrives da det er meget utænkeligt at en stærk spille vil spille en god hånd således (på så drawheavy et bord).
Faktum er at han stadig ikke har nogen ide om hvor du står. Hvis du bare kalder, står du meget dårligt på turn hvis der bettes. Du har faktisk ingen ide om hvad du skal gøre. Så hvis du vælger denne linje bør du folde til et turnbet, og det virker ærlig talt ret svagt med et set.
Jeg tror stadig på du ville være insta-AI hvis du havde siddet på et 1000-bord med 1600-1700.
Han kan sagtens have overpar eller et andet set, jeg syntes et CC for at CR AI bluffe turn eller leade på et af de mange scarecards kunne være super frækt + det kunne være for value du gjorde det...
Ellers bare shove hvis du er kedelig :P
At villain er tight nedsætter sandsynligheden for en floppet straight markant. Et overpair, overset eller flushdrawet(plus gutshot) må derimode udgøre størstedelen af hans range, og imod denne range virker et skub mest fordelagtigt. Ingen grund til at prøve at cr ham på turn og lade ham tage et frikort, eller give ham et frikort på turn for så at leade ind i ham, da han formentlig kun kalder med en range som er tilnærmelsesvis ligeså stram som hans ai-calling-range.
Da du ikke er regular på dette level er det irellevant, hvordan dine normale spilletendenser er i så detaljerede facetter af spillet, og han ser dig vel skubbe med høje overpairs, sets og flushdraws.
Godnat
Ps. i min træthed bemærkede jeg ikke de semidybe stacks. I stedet for et ai, reraiser jeg til en 4.0 oder so, caller et push, eller leader any non 3, ♥-4♥ Dette lidt alternative move mener jeg er det mest profitable når I ikke er regulars begge to og ikke behøver forsvarer kontinuiteten i jeres respektive linjer..
Det spot her er meget afhængig hvordan du ellers spiller. Personligt caller jeg og ser hvad der sker på turn.
@Nelly
Giv folk en chance. Der er intet mere uinteressant i denne hånd end afslutningen.
@Alle
Må i øvrigt lige give craphatten ret. Hvis du er typen der praktisk talt aldrig 3-better floppet, så skal du selvfølgelig heller ikke gøre det her. Selvom du ikke er regular, er det skidt at afvige på dette punkt. Flere kan kende dig fra lavere levels og det kan også være at du inden længe begynder at tage flere og mere regular skud på dette level.
/Mikael
Du har ret i at villain er tight, men samtidig er han også meget aggressiv ud fra hans stats at bedømme, så jeg tror at hans hand range er en anelse bredere end du lige giver udtryk for.
Selvom det er et draw heavy board skal du alligevel ikke være villig til at spille for stacks med ham, så jeg caller og evaluerer turn.
Jeg har tænkt lidt over hånden og er kommet frem, at et reraise på floppet nok vil være det mest hensigtmæssig. Jeg kan godt uddybe det, men orker ikke lige nu.
Jeg kaldte dog for potkontrol, og med den plan at check-raise all in på en blank turn.
Turn var desværre bestemt ikke blank - det var faktsik det allerværste kort i det spot:
6♥
Jeg checker. Villain byder 3000 dollars ud i mig, og jeg folder.