500$ 10mands SnG på Party
5 min. blind-stigning
9 mand tilbage
Avg. er 2.3 K
Blinds 50/100
Jeg sidder med 4K
Det samme gør villain / UTG+3
UTG sidder med 1300 tilbage og siger 900
Foldet til UTG+3 som rester for sine 4K
Jeg sidder på knappen - Hvad er jeres calling range her?
SB og BB har 2K
-----------------------
www.pokercoaching.dk
500$ FR SnG - Pre-calling-range?
Ret lille.
Villain har dig dækket, men eftersom han er AI, har han nok ikke en monster. Jeg caller dog alligevel kun med AKo, AA, KK (evt. AQ/QQ/JJ) afhængig af, hvor løs han er i hans pf spil.
Det er et gratis fold, og du er jo godt med, når du ca. er 2x avg..
edit: AKs selvfølgelig, men nok også AKo.. Jeg ser det hverken som AA eller KK, og så er det jo et coinflip med gode odds.
1.Langt over mit level..
2.Tror højest jeg ville calle med AA eller KK her... Med JJ/QQ og AQ+ er der imo. god chance for at vi er ude i et flip hvilket langt fra er optimalt med 2x avg og 40BB
QQ/KK/AA
Det afhænger meget af dynamikken, synes jeg..
UTG har en jævn bred range (dog er han UTG og ikke AI, hvilket måske lugter lidt?)
Jeg synes godt man kan udelukke AA/KK (i hvert fald hos Villain), så med AK har man vel odds til et kald?
Det koster 4000 at vinde 5300.. Imo udemærket, hvis antagelserne er korrekte.
Dog er du som sagt rigtig godt med, så det kan være dumt, at lade et flip afgøre den så tidligt.
P.s. over mit limit....
Hvordan er det lige man kan udelukke AA/KK?
Måske dem der mener det skulle til at tænke lidt i levels? Hvis I tror I kan udelukke AA/KK fordi der moses, kunne det jo tænkes at vildanden netop regner med at I tænker sådan, og derfor NETOP moser AA/KK...?
Samme range som Turbo her...
Jeg har JJ med i min callingrange her... så AA/KK/QQ/JJ
Jeg gætter på hero havde qq;)...
Denne villian tænker sgu ikke i levels... Han var uopmærksom og ved at løbe tør for tid og blev nødt til at gøre noget hurtigt:)
UTG er ikke voldsomt presset, så UTG+3 må have en solid hånd for at spille her: JJ+ eller TT+ samt AK.
Som hero overvejer jeg seriøst at folde qq (Men skillingerne ryger sgu nok til midten med en dårlig smag i munden, samtidig med at jeg slår mig selv i hovedet for at være en callingstation)
Nej jeg folder sgu qq, jvf det snævre range jeg satte op for UTG+3
Hvis villain er stram nok til, at AK skal i mucken, så ryger QQ med for mit vedkommende.
/Mikael
AA/KK for mit vedkommende. Slet ingen grund til, at risikere sit tourney liv med AK/QQ i dette spot imo.
Fordi Hero er så godt med, og er dækket af moseren, skal jeg have en monster for at calle her. Dvs. AA eller KK, måske QQ, men AKs ryger nok sikkert i mucken.
Tak for comments.
Villain havde KK og tog hjem.
Jeg betalte med QQ
- Min range i dette spot hedder stadig QQ/KK/AA
Aces_Club
Jeg mener det er helt ved siden af at have et range der hedder AA-JJ uden AK i dette spot. AK er JJ superior by far!
Faktisk mener jeg stadig, at AK boer tages med, hvis man ogsaa betaler med QQ.
/Mikael
Uden at have regnet på det:
UTG's range kan være ret bred. Typisk 55+,AT+, KQ, men UTG3 må have en mere begrænset range. Sad jeg i hans spot, kunne jeg finde på at isolere med AQ+, JJ+.
Sidder jeg på knappen vil jeg kalde med QQ+, men mucke AK, da der er for stor sandsynlighed for, at en af de andre sidder med et eller flere af mine outs og giver gode betingelser for et middelpar.
---
www.raybandk.blogspot.com
@ Rayban
Mod JJ+ og AQo+ spiller AKs bedre end QQ jf. pokerstove...
@Jungle
Det var den diskussion jeg gerne ville starte. Jeg syntes generelt, at jeg ser mange SnG spillere, som har en eller anden AK angst, som faar dem til at insta stakcke af med middle pairs, mens big slick hurtigt ryger i mucken.
/Mikael
@ DTM
Jeps, spørgsmålet her og generelt er nok AQo og AQs - fjernes disse og er rangen således AKo+ og JJ plus spiller QQ væsentligt bedre end AK...
Men for mig og se er JJ of AQo ofte i samme boldgade, så enig i at AK nok bør tages med hvis man vil have QQ med...
@Jungle
Men med QQ frygter man kun to hænder og er even med AK.
Mens man med AK er højest 50/50 mod samtlige par...
@ werder
Det er sgu noget vrøvl!
Vi må sætte en range op, og sætte vores handske/hænder op mod den givne range for at regne EV...
Hvis du mener han skubber samtlig par tager du bare dem med i din ev beregning, og ja, så spiller QQ nok bedre - men det er jo ikkw tilfældet her, hvor vi ikke formoder han skubber 77 f.eks....