Party 500$ Speed HU SnG med 5 min blind levels
Villain er en dygtig reg. - Han ved også godt jeg er reg.
Vi er inden nævneværdig dynamik
Blinds 20/40
Første hånd
Jeg sidder med 9♥7♥ og raiser fra knappen til 100
V. caller
Flop: Q♦ 9♦ 7♦ Pot: 200
V. checker
Jeg siger 180
V. caller
Turn: Kx Pot: 560
V. checker
Jeg skyder 400 og efterlader 1300
V. CR'er AI
Jeg caller
Nogle indvendinger?
500$ Hu SnG - 2-par møder turn-CR
Langt væk fra mit limit, men på den anden side er det vel kun Turbofluen som spiller hu sng som reg i nærheden af dit, så jeg tillader mig at kommentere aligevel.
Udgangspunkt: Jeg kan ikke lide noget som helst i det her spot.
Image: Du ligner sgu ikke en der smider.
Villains range:
Uden at kende "hvad man gør" på dit limit, tror jeg vi kan udelukke sets, AA-1010, da han vel reraiser et højt pp preflop.
Kaldet ude af position indikere vel en spekulativ hånd som din egen, en suited conector eller lignende. Altså er hans range nu:
Farven, streg med farvetræk, 2 par, A♦Qx(den reraiser han vel også eller?), varm luft.
Når villian checkraiser all in, kan det jo betyde 4 ting: A) Når kongen falder får han value fra J10, sets og top to. B) Han får FE til en hånd som trækker efter nuts. Ala A♦Qx C) Han beskytter en 2. nut hånd ala en lille farve, stregen mod A♦ combier. D) Han skubber dig af rigtigt meget, med ingenting vinder en stor pulje og tager momentum, chiplead og alt muligt andet i kampen.
Ad A) Det er jo fint sandsyneligt, du gør hvad du kan for at råbe STOR HÅND ind i hovedet på ham.
Ad B) Jeg tror ikke på en A♦ combi ting. Den vil han vel komme efter dig på flop med, for at få odds.
Ad C) Kombineret med A synes jeg der virker som det mest sandsynelige.
Ad D) Virker også fint sandsyneligt, hvis han har kaldt med noget spekulativt, kan han jo skubbe mange af rigtigt meget her.
Hvorfor hader jeg alting her. Problemet er at han er reg. så han kan sikkert sagens finde på:
1) Villians linje som bluff er god(synes jeg). Han undgår du tyrekalder med A♦ og stacks passer skidt til at reraise floppet, uden en stor risiko for at blive restealet.
2) Villian kalder raise preflop, check kalder et scary flop med mange draws, og crai'er turn, på kort der complete mindre draw. Hvis han skal have value for en nut flush er det nu, og hvis han har en mindre flush skal han beskytte mod esset.
Konklussion:
A) Jeg mener jeg er den bedste sng spiller i verden, folder og banker ham. Der er sgu for meget coinflip over den her til jeg har lyst til at lege med. Selv hvis han er ude i noget vi slår, risikere vi stadig han trækker efter 9 rudere på river.
B) Jeg vil hellere check turn bagved(i bagklogskabens skærende lys). Ja vi må folde hvis han better en ruder på river, men vi slipper for at sidde her og gætte midt om natten :).
Mod en dårlig spiller better jeg turn(og kalder all in) 10 ud af 10 for at charge ruder es, men en dygtig spiller tror jeg ikke på spiller det sådan.
Men fortæl dine egne tanker omkring hånden som sagt over mit limit :).
Bump for respons fra OP til KingKhans grundige indlaeg.
Jeg caller personligt i dette spot, men det er obv ikke super sjovt.
meh, sgu et meget marginalt call synes jeg. TxJ♦, K♦Qx, A♦Qx og A♦Tx tror jeg du ser for ofte til, at det er et godt call.
edit: og obv alle mindre flushes.
Chris
Checker turn bagved rigtig ofte på den slags borde.
en anden ting er du better meget højt på det flop, det virker som om det er en tak højere end du plejer at skyde (correct me if im wrong), ligger der noget bad dette?
flop better jeg en smule lavere 145-160 ish
og hvis jeg skyder turn ( hvilket jeg nogle gange gør ) bliver det for at folde til et skub ( i hvert fald i det spot der).
Og sidst men ikke mindst, hvorfor spiller du "dygtige regs" ? var han ikke frisk på en deal?