500$ HU SnG Ongame
Ifølge Sharkscope er villian en vindene spiller
med en ROI på 5%. Dog spiller han med en avg. stake på 50$
Generaliseringen af en sådan villian er at han er en lidt
for TAG og ofte semiweak spiller som er oppe for at tage et skud
Villian har spillet temmelig straigtforward gennem matchen.
Han har lavet nogle få min bets skud med crap af og til for at tage ned.
Generaliseringen ser ud til at stemme fint overens med ham.
Jeg går ud fra han er typen som har tænkt sig at spille sine stærker
hænder stærkt såfremt et board er drawheavy. Da han formentlig frygter at blive suget ud, og som sagt ser ud til at være en straigt-forward spiller
Jeg sidder med 1100 chips
Villian sidder med 1900
Blinds 25/50
Jeg kalder fra SB med 75o
Villian checker
Flop: K♦ 7x Qx r - Pot: 100
Villian checker
Jeg siger 75
V. caller
Turn: 9♦ Pot: 250
V. checker
Jeg siger 222
V. caller
River: Ax Pot: 694
Villian skyder nu 200
- Jeg sidder med 735 tilbage og overvejer at reste.
Synes I hans river-udstik ligner et weakt BV-bet nok til at der kan
findes EV i et rest? Eller ser I det som ren spew?
500$ HU SnG Riverbluff mod B/V-bet?
tror sagtens han kunne sidde med KJ her... Spørgsmålet er om du ikke overtænker en 50$ SNG spiller og om han smider AQ,Kx her når du har så "lidt"?
Det kommer an på om du limper meget i starten fra knappen, men jeg vil næsten æde min hat på, at han har dig beat ofte nok til, at et push er -EV i det her spot.
Han sidder nok enten med et "monster" (set, straight eller rivered to par) eller med en weakish hånd, der gerne vil se et showdown for 200 (og som også giver ham gode EV-odds til at kalde et push fra dig)
De eneste hænder, der folder til et re-raise i det her spot er hænder, der allerede taber.
Jeg enten kalder eller folder her. Jeg læner mod et kald, hvis det er en spiller, jeg regner med at møde ofte. Der er lidt meta-EV i at fortælle ham, at jeg kalder let på river.
Men jeg er meget nysgerrig til, hvad fks. Turbofluen ville gøre her.
---
www.raybandk.blogspot.com
Ved nærmere eftertanke er det lidt svært at sætte ham på rivered to par eller turned straight for den sags skyld. Det er i hvert fald en lidt mystisk linje han så tager, og ikke en, jeg vil tiltro en spiller, der tager shots på højere limits.
Turn kortet er lidt for skræmmende til blot at check-calle et top par, da der er tonsvis af farlige river kort, der kan komme. Så giver det mere mening, at han leader ud her frem for på river.
For at denne linje giver mening, skal han sidde med to par, der indeholder en god flush blocker (Ad, 7o fks) eller ligefrem en flush draw og et par (Qd, Xd)
Men jeg vil stadig læne til at kalde eller folde her.
---
Uhm, den er marginal, omend WP ved et skub imo.
Call kommer ikke på tale, vi er helt sikkert bagud.
De mest sandsynlige hænder er Qx, T9, J9, specielt Qx. Dertil kommer JT og Kx en sjælden gang imellem. De virker dog ret så unlikely. Han kan også have noget AJ/AT ♦.
Men da hans range klart hælder mod 3rd par kan jeg godt lide et skub, når han er lidt for højt oppe i stakes.
Vores stack er heller ikke særlig god at spille ved et fold, hvilket taler for en chance. Han vil nok spille med mere selvtillid med sådan et chiplead.
Et call her er den dårligste udvej! Der er ikke nogle, der blockbet bluffer 200. Så lad os konstaterer villian er foran.
Med det indtryk du giver af villian, kan han have mange hænder her. Hvis han er semiweak, raiser han ikke med svage A'er/KJ osv ude position, hvilket gør han sagtens kan have ramt dette høje bord!
Villian ligner K10/K8 imo, og vil derfor ikke calle et stort bet mere på river. Men spørgsmålet er så hvad vi vil reppe med en riverrest? Mener sagtens vi kunne gå OTT på river, hvis vi havde raiset preflop. Men med et limp i en rimelig standardspillet SNG (correct me if i'm wrong), er der ikke nok hænder vi kan reppe og ikke nok FE til, at det er +EV at raise river.
Jeg folder..
Du er en flot fyr turbo og spot on
@Redshark
Vi repper fint her, spørgsmålet er kun om villain kan se det.
@Sanchez
Haha, ty m8 :-)
Wow, viser bare hvor meget jeg stadig har at lære om HU sng spil... Nice posts Turbo og Røde.
---