500$ HU SnG Ladbrokes
Readless
Ingen dynamik
Stacks: 1500
Jeg sidder med 43o og limper fra knappen
Flop: 5 8 A r - Pot 40
V. check
Hero check
Turn: 2x
V. bet 20
Hero raiser til 80
V. calls
River: 8x Pot: 200
V. check
Jeg better 135
V. CR'er til 270 - Og efterlader 1100'ish
Jeg caller
Nogle som er uenige?
500$ HU SnG - Straigt møder riverCR
nej, ser fint ud.
Selvf. call, spørgsmål lyder vel på om du skal raise eller ej? Nu spiller jeg max 55$ SNG's, men jeg raiser her normalt mod std spiller, for value på 8'er. Men du har jo ingen info på ham, så i dette tilfælde er et call fint nok.
Tror altså du mister en del value her. På turn reraiser villian vel sets og to par i unraised.
Og hvis han har smothcallet på turn better han vel river eller checkraiser voldsommere end tilfældet er. Som hus giver linjen ingen mening hvorfor man må gå ud fra han har en nøgen 8'er.
Kunne godt hælde til et all-in overbet, da vores hånd er fint camofleret og vi måske kan ligne en skæg der er røget out of line.
King Khan
Overbet all in? Du bliver kun kaldt af en bedre hånd (må vi gå ud fra, når vi snakker 500$, selvom det readless). Det bryder jeg mig bestemt ikke om.
Synes det er fint med et call, så vi slipper for en evt svær beslutning. Hvis vi raiser, bliver vi nødt til at smide os til et rr...
edit: ok, det var et muppet svar, men jeg er også halv fuld lige nu...
edit edit: ok, raise, raise, raise :)
call, tror ikke du misser meget value. + du får indsigt i villains spil.
som de siger i retard reklamen: win win situation....
@mac
spot on
ja hvem er så dum at sidde og raise all in med måske second nuts han kunne da snildt sidde med 8 2 eller lign. og have spiked sit fulde hus. + du får et read på hans betting mønstre!
omg? Er folk seriøse?! Vi mister da SYYYYYG value fra 8x som han har 8/10 gange
problemet er om vi FÅR ekstra value fra ham hvis han har 8x. Jeg tror ikke vi får yderligere value fra en hånd vi slår, måske slår vi 45o af hvis vi raiser. Det er dog det eneste....
what??!
ALDRIG folde villan en 8x her til 670ish... ALDRIG!
Hvis han så shover må vi gøre op med sig selv om han har den eller er en donk der overspiller så meget at han shover en 8x, syntes ik et fold er dårligt hvis han shover over...
10-15 gange mit limit men alligevel:
Min pointe er bare at villian vel aldrig har hus her. Han reraiser ikke turn, han better ikke river, og han klik-checkraiser.
Derfor tror jeg aldrig nogensinde en spiller på 500$ niveauet vender et hus her, da hvis det er sådan han spiller 2 par og sets på turn og hus på river ikke har penge særligt længe. Derfor synes jeg der skal bettes:
Vi kan reklikke til 540, hvilket nok bliver betalt af den 8'er som han må formodes at have. Call all in.
Vi kan reraise normalt til 810, men det er stort set all in alligevel.
Derfor mener jeg der er mest value i at skubbe ind, vi ligner nogen, der repper en kæmpehånd(eller grov overspiller en halvsvag 8'er), og hvis han har den 8'er som han unægtelig ligner er det ikke verdens nemmeste laydown HU.
Syntes et skub er for meget når man ikke kender villan, jeg kender mange der vil kunne slippe 8x til et skub men ik til et lille reraise
Min pointe er bare, hvis ikke villian owner både mig helt vildt her, og har en nøgen 8'er ligner han en der har os på absolut ingenting. Derfor tror jeg han sagtens kan kalde med et overbet.
Han kunne selvfølgelig også sidde med 88...
Brækker mig stadig over 43o bliver limpet preflop :-(
@ saibot
Når du skriver readless, er du så _helt helt_ readless?
Jeg tænker på om du har:
- set ham spille dette eller andre levels før og hvor ofte?
- har du bemærket om han vinder sine matches?
- hvilket land er han fra?
Er det en skandinav du har set jævnligt på dette niveau uden at du har bemærket spew er det jo bare et call.
Er det en græker/italiener el lign som du aldrig har set før hælder jeg nærmest til et skub, som minimum et raise.
Enig?
Det er nærmest et autoraise. Bare raise, hvad du tror, han vil kalde med en 8er.
Hey,
Jeg er meget enig med KP. Du mister helt sikkert value her fra 8x og muligvis andre hænder, hvis han er en CS. Raisy-daisy!
Plzzz en eller anden forklar mig, hvorfor man limper 43o fra SB.
Mangler stadig en nogenlunde forklaring
@ Iclick
Når nu du ligefrem "brækker" dig over movet, kunne du jo ligge ud med at fortælle hvorfor det er så horibelt at limpe marginale hænder i en HU sng, med dertilhørende position i hånden.
Enig med KP. Der skal raises for value. Det ligner helt sikkert en 8x den er svær at slippe til raise på 6-700.
okay jeg overgir mig efter jeg har relæst.. hejs den her 635... samme som ab og kp her.
Han leader vel 2par/set på floppet og raiser den senest på turn.
Din hånd er meget maskeret, og derfor vil jeg, som mange andre mene at det er et nemt raise, da hans linie ligner en single 8'er utroligt meget.
Just to make the record straight:
Er det en turbo?
Hvis/når I raiser til de 600 (og efterlader jer med 900 bag), hvad gør I så hvis han pusher?
@IclickraiseU
Prøv at læse Turbo's HU SnG artikler fra MPN. Han er pænt skrap og kan også godt lide at limpe meget: www.pokernet.dk/mpn/arkiv.asp
Du finder dem i de 4 første udgaver!
@Alle
Det er for stramt ikke at komme på toppen her. Tænkte præcis det samme som AB da jeg læste hånden: 8'eren er way likely så bet hvad du fornemmer at han vil betale med en snemand.
/Mikael
Okay.
I mener altså, at man skal complete med alle unsuitede connectors fra SB, tidligt i en HU SNG? Jeg folder 43o 9/10 gange her, men hvis jeg endelig spiller den fra position, raiser jeg til 60-80.
Hvorfor? Hvis jeg completer her, med 43o, og han checker til mig (bliver nødt til at instafolde til et raise), er der stort INGEN flops han stacker dig af på. Og det bliver i det hele taget svært at samle andet end hans BB op, når vi endelig rammer floppet. Hvad er det vi håber på? et A25 flop, hvor han har checket A5 i BB? Et 33Q flop, hvor vi får fuld/god betalling mod Qx? Selv når vi fisker top two, har vi et ikke altid behageligt spot. Modsat har vi ofte klamme reversed implied odds
Det giver simpelthen ikke mening i min verden, at complete en lavt unsuited connector her. Raise hvis du endelig vil spille den. Ellers fold.
Imo
@DTM
Havde ikke set dit indlæg da jeg postede, men gennemlæser lige artiklen nu her :-)
Er stadig åben overfor muligheden, at det kan være godt at complete med 43o.
Skal bare lige høre en begrundelse :-)
op^
dont fall down
@ iclick
Det kommer meget an på din gameplan. Nogle spillere ynder at raise meget og spille større pots (undertegnede b.la.), mens en del af de faste og dygtige HU sng spillere såsom Turbo og Saibot ynder at limpe en del mere og derved spille flere, men mindre pots og i pos. (jeg er selv gående mod den mindre aggresive stil i HU sng's efter en masse sparring med blandt andet de to)
Er du den meget aggressive type kan den første spillestil nok sagtens være ligeså profitabel, men den anden stil er bestemt en meget god stil til HU sng's, da man mindsker variansen en smule.
Derfor limper Saibot en lang række hænder, fra hele spectret af rangen.
Din tese omkring hvorvidt folk stacker af synes jeg vidner om et eller andet fundementalt forkert i din tankegang. Vi ønsker som udgangspunkt at spille mange små pots, og langsomt "barbere" vores modstander ned - ikke at spille kæmpe pots med store udsving.
Limpet er en smagssag som Jungleras siger, men det er raiset ikke... Den skal raises hver gang!
Der er altså ikke ret mange hænder der slår os, og han caller ret så sikkert med alle 8'ere..
Kunz
@Jungle
Men du argumenterer ikke for, hvorfor vi spiller præcist 43o? Vi har jo stort set ingen flops (måske 2 eller 3), der giver os en en lækker hånd. Limper vi så kort sagt anytwo, for derved at udspille villain i mange små pots? Forstår godt du mener, at det er fordi vi har edge på villain (ved vi faktisk ikke endnu - da vi stadig er readless), og gerne vil spille mange hænder i position. Men limper vi så også et sick stort sample hænder fra SB i et NLcash/SNG game, fordi vi mener vi spiller bedre postflop poker end villain i BB, og/eller fordi vi har position?
Jeg er helt klart enig i, at det er ok at limpe mange hænder i HU SNGs i posis - gør det også selv, men det er altså ikke med trashhænder som 43o.
Mangler stadig en ok begrundelse - udover man ikke tør face lidt varians :-)