Har tænkt en del over hvad der er den korrekte linje her...
Vi er på boblen, og 5 + 4. pladsen giver 500$, 3. pladsen 700$ osv....
Villain (Running alone) har været den mest aktive på et rimeligt stramt bord...
Mit spørgsmål er hvor light man kan calle ham i denne situation... 2 spillere er seriøst pressede af blinds og jeg vil nok uden problemer kunne komme i pengene... På den anden side, vil det at jeg tager villain ud betyde et solidt chiplead og en god mulighed for at begynde at lege table captain... Taber jeg hånden er jeg stadig mere end godt med og ikke i direkte fare for at ryge ud...
Villain har raiset en del og derved frataget mig en del initiativ...
Hvis jeg skulle sætte ham på en hånd udfra sådan som han har spillet mener jeg at AK, AQ både suited og off + alle pocket par er sandsynlige...
Er nedenstående hånd et nemt fold?
Hvor mange chips burde jeg have/hvor lidt chips skal villain have før det ikke er så nemt et fold?
Betyder de 500$ til 4. og 5. pladsen noget i en EV beregning her?
Betyder de ekstra chips en vunden hånd vil give noget i en EV-beregning her?
Ved godt det er lidt mange spørsmål, men synes ikke den er helt sort/hvid... Håber der er nogle SnG/tour - chefer der kan komme med et bud...
Seat 1: HoRRoR77 (2020)
Seat 2: Stone_face2 (6190)
Seat 4: BinnuUtrattu (960)
Seat 8: RunningAlone (2925)
Seat 9: DaLieLama (1155)
Seat 10: HERO (6750)
HERO posts small blind (150)
HoRRoR77 posts big blind (300)
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Qd, Kd ]
Stone_face2 folds
BinnuUtrattu folds
RunningAlone raises (2925) to 2925
RunningAlone is all-In.
DaLieLama folds
HERO?
500$ Step SnG-Korrekt bubble-play?
hvis du har hans range til at være AK, AQ og alle pp er KQ da et super nemt fold...
Ja, der er vel ingen grund til at gamble for halvdelen af stacken, hvis du sætter ham på en range der har dig domineret eller max er coinflip?? Den må du lige omformulere ellers lyder det i mine ører vanvittigt. Men jeg er heller ikke SNG- eller tourchef :-D
Hvis jeg må have lov at deltage i indlægget på trods af jeg spiller low og medium stakes SNG's, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad 1. og 2. pladsen giver, hvis det skal være muligt for os at beregne EV?
"Hvor mange chips burde jeg have/hvor lidt chips skal villain have før det ikke er så nemt et fold?"
-> Hvis din stack er som den er i den givne HH, så synes jeg at et push fra villain kun burde være et call med KQ, hvis hans stack er 1500- og han er semi-LAG som du beskriver det.
"Betyder de 500$ til 4. og 5. pladsen noget i en EV beregning her?" -> selvsagt ja...
"Betyder de ekstra chips en vunden hånd vil give noget i en EV-beregning her?" selvsagt ja...
Hvis du selv mener den range du foreslår er nogenlunde korrekt, så kan du da selvfølgelig ikke have nogen tvivl om at det er et fold?!
Den ekstremt flade præmiestruktur du nævner har enorm betydning og vil IMO gøre det til et nemt fold lige meget hvad hans range er.
EDIT: han skulle nok ned omkring 1000 i chips + have en bredere range end den du nævner før jeg gad at calle. Værdien af dit CL er lille i forhold til den negative værdi ved at tabe, da folk f.eks. er ligeglade med om de bliver 5 eller 4 efter du har slået ham ud.
Jeg mener at det er et let fold. Når han skubber 10bb fra den position må han have PP eller ATs+. Hvis han da ved hvad han gør.
Under alle omstændigheder tror jeg at du er bagud preflop. Desuden er der et par shortstacks (960 og 1155). Ingen grund til at bruge ½ af din stack på et spekulativt kald.
Tag i stedet og udnyt din stack og lav små reaises (2-2½ bb afhængig af hvem der sidder efter dig) for at stjæle blinds og kom i position til en 1. eller 2. plads i stedet.
/Jan
Ok, jeg prøver at omformulere...
Er det værd at tage en chance her for at komme 1. og 2. pladsen en god del nærmere (hendholdsvis 2000$ og 1000$)...
Et evt. tab vil jo ikke være en katastrofe, da der højst sandsynligt nok skal ryge en spiller og vi derfor nok kommer i pengene alligevel...
Det jeg vil frem til er om der rent $-mæssigt kan være fornuft i at kalde da det vil gøre vores chance for 1. og 2. pladsen en god del størrere... Om vi bliver nummer 3, 4 eller 5 her er jo nogenlunde same same....
Jeg synes det er interessant ud fra et matematisk synspunkt at se hvor grænsen går.... Hvad hvis villain havde haft 1000, 1500, eller 2000....
Mvh Mika
i den nævnte situation vil jeg nu mene at det er lidt af en katastrofe at tabe. du vil ryge ned på 3K mens to andre vil have 6K. At ligge på 3K ved boblen gør dig til det primære mål for tænkednde blind stealers på denne boble, da du vil være den med mest at tabe. Dette gælder både for små raises fra de store stacks og all ins fra de små stacks.
Har ikke lige en matematisk beregning men stort set ligemeget hvad så vil det være langt langt bedre at folde og stadig være lille CL imo.
Har heller ingen fancy udregning, men jeg vil sige kom forbi boblen som CL og gå derefter aggressivt efter 1. pladsen ved eventuelt at lave spekulative calls som disse for at skabe table image, eller hvad du nu vil calle sådan for... springet fra nr. 2 til nr. 1 er jo enormt!!