Hey. Ikke de store reads på villain, udover han spiller 49/11/1 over ca. 100 hænder. Han rammer sick nice mod de andre, og så spewer han bare videre til mig. Han er bl.a. set limp/calle XX preflop, og c/c et 349tt, 6, 4 board ned og mucke til mine 10'ere. Jeg har også stacket ham med A3s, hvor UTG åbner, donk caller, jeg caller knappen. Flop A38r - check, check, jeg better tæt på pot 3 streets, hvor han c/c ned hele vejen på J turn og Q river. IR folder btw floppet. Han er obv. ret ringe.
Hvad gør en klog mand her - og hvad er det rigtige spil på floppet - sizingen obv. Alt andet end raise kommer aldrig på tale (er bestemt ikke vant til at spille så deep:S)
BossMedia Game #XXXXXXXXXXX: Table Table TH 1849 - 0.25/0.50 - No Limit Hold'em - 18:58:10 - 2010/03/04
Seat 3: Rebel999 (161.90)
Seat 4: Hero (202.11)
Seat 5: koditon (57.92)
Seat 1: WNBshyguy (47.75)
Seat 2: Isaid (50.50)
koditon posts the small blind of 0.25
WNBshyguy posts the big blind of 0.50
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K♣ 9♣]
Isaid raises 1.50
Rebel999 calls 1.50
Hero calls 1.50
koditon folds
WNBshyguy folds
*** FLOP *** 6♣ A♣ 2♣ pot = ca. 5.25
Isaid bets 6.00
Rebel999 raises 12.00
Hero raises 32.00
Isaid folds
Rebel999 calls 32.00
*** TURN *** 6♣ A♣ 2♣ Q♥ pot = ca. 75.25
Rebel999 checks
Hero bets how much (effektive stacks er ca. 135 her)?
Pointen er lidt, om vi skal bette stort, så han (very unlikely) slipper fra en babyfarve, eller om vi skal bette så meget, at han aldrig kan folde river, velvidende at han måske folder turn?
50NL: Nuts mod donk 300bb's+ deep?
50 ser godt ud. Er under 2/3 pot og efterlader 85 paa river i en pot paa 175.
Ville bette 50ish :)
Du nævner selv han caller ned.. Så hvorfor ikke bare price ham ind på riveren?
Og han folder vel Ax til et ob på turn, men ikke sikkert han folder til 50ish
Sætter den bare op til et shove river, dvs. bet en ~40-50 stykker sådan at et shove bliver omkring 1/2-2/3 pot på river :)
Jeg better 48 og caller selv shove..
Hvad gør folk her, hvis vi fx better mellem 42-56 her og villain c/c og river slår: 6, A, 2 eller Q og villain open shover?
@op
(Håber det i orden jeg låner tråden)
@ Per
Vi skal bette mindst 50, og følger vi den plan, så er stacksizes under halvpot på river = jeg folder ikke mod en 49/11
Shooove turn... Har han en baby farve, snapper han, tænkende du skubber AxKc lign. hænder.. Har han sættet snapper han imo også, da han igen tænker du bare prøver at få noget FE med en eller anden høj klør..
Money in da Bank..
Derudover er der trods alt en del kort vi ikke vil se i riven..
Giver mening i min tilstand ^^
- X
Du dobbeltpot shover simpelthen lige turn for sådn cirkus 270 bbs?
Jeg er rimelig sikker på der findes bedre løsninger.
Jeg overvejede faktisk selv at mose, netop ud fra betragtningen om, at han var så ringe, at han aldrig ville folde et set, babyfarve etc. Jeg fik dog overbevist mig selv om, at han sikkert var donket nok til at calle stacken af på river med en babyfarve regardless of river, hvorfor jeg bettede 54 på turn. Han snapfoldede btw.
@ Perbaad
Jeg snapper et push på any river. Det er slet ikke close mod den monkey♥
han C/C'er 3 streets hver gang. Kan ikke se nogen grunde til at overmose turn. Som nævnt. Sæt op til all-in ½-2/3 pot, og så er den ikke meget længere.
MVH Skod
Er der slet ingen der vil bette ekstra gay agtigt her? Like 1/3 pot?
Bet 25$, så er potten 125 og stacks 110.
Tror ikk den her muppet nogen sinde kommer væk fra flush/set regardless af hvad vi better turn og river, men vi får lidt ekstra value turn mod hans totale monkeyholdings, plus vi giver ham chancen for at ramme et eller andet random river, ELLER hvis han her helt psykotisk, kan han få chancen for at shippe indover turn (sker nok sygeligt sjældent, men alligevel)
Det vi vil er at opnaa er saa meget value som muligt set over de to streets.
Jeg er enig at 25 giver os flere calls paa turn men det giver os med statsgaranti ogsaa mange flere folds paa river naar vi skubber 110 ind i 125.
Vi vil gerne ramme en betsize hvor villain f0ler han kan calle turn med hans Ax/set og hvor han samtidig f0ler sig potcommitted paa river - det synes jeg ikke vi opnaar ved at bette ret langt under 50, selvom 45 nok ogsaa er fint.
Synes sgu det er sygt at mene, at du kan price ham ind til at betale med Ax 3 streets.. Selv om folk er fiskede, så stacker de altså ikk 300bb af med top par på sådan nogle boards her..
Jeg tror sjaeldent en 49/11/1'er som har raiset et flop c-bet og callet et 3-bet gaar nogen steder paa efterf0lgende streets hvis vi timer vores betsizes som jeg beskriver. At han g0r det her er mig et mysterie.
Fisk folder "aldrig" top par haender, uanset hvor sygt du saa end mener det er og specielt ikke som floppet har spillet sig.
Hold kæft hvor er det rart at se en ordenlig analysetråd med gode svar og spændende hånd!
Undskyld ligegyldigt svar, bare længe siden jeg sidst så gode svar og seriøs debat i en analyse.
WP PN! :)
/Magnus.
@Walth:
Der er selvfølgelig noget spilteoretisk korrekt i at lade ham trække billigt til den 2. bedste hånd, og jeg kan sagtens følge dig i at lade ham ramme fx 2 par.
Dog mod sådan en type her foretrækker jeg nok at bette omkring 40 (måske 39 for det psykologiske i at det ser billigere ud):
- Det sætter stacks op bedre til river (om han så betaler af eller ej). Jeg er enig med uffeh i at vi får mange folds på river hvis vi jammer 110 ind i 125.
Hvis du better 39 er potten på 153 med eff 96 bag.
- Hvis han har et FD skal han nok betale 40 alligevel og de gange han ikke rammer river har vi fået en lille skilling mere ud af ham end hvis vi better 25.
@ Walth
Det interessante i denne hånd er jo ikk hvoridt han stacker os af med sets eller farver, men hvor langt han vil gå med hænder a la TP, to par, TP + farvetræk.
Når turn "blanker" efter vi har 3bettet floppet, så er jeg med på uffes vogn - bet mere, fordi han højst sandsynlig ikke er klar til at folde endnu.
@mancini
Tror du skal læse min første post igen..
Jeg synes det er en ekstrem fejl at tro selv fisk lige skal se en river med et eller andet kæmpe turn bet fordi han altså lige har klør jøde ved siden af sit es. Mennesker som ham tænker jo ikke over ekstra equity i potten og hvad ved jeg, han tænker bare; er du sunshine et stort bet, det tør jeg sku ikke!
@joonas:
Nu er $40 jo heller ikke et stort bet relativt til potsizen (jeg er dog helt enig med dig i, at ~50$ er for meget at bette). Måske han dog ikke tænker i forhold til hvor meget der ligger i potten, men det kan vi altså ikke gøre så meget ved.
Nej, han tænker ikke i "equity" i den forstand, men han tænker da i allerhøjeste grad at han har et FD ved siden af sit es eksempelvis.
Sure, vi kommer sjældent til at stacke ham med mindre han klonker river (eller allerede har en flush eller set) men vi skal også sørge for at få penge fra ham de gange han har et FD.
Hvis han sidder med random Q♣ folder han stensikkert ikke turn når han samler et par op.
Har han set/flush er det obv ligegyldigt, hvad vi gør. Det handler om at få value fra Ax/2p og fd/combidraw. Selv om 25 på turn får flere kald, tror jeg et 40 bet er>et 25 bet, fordi diverse draws er en god del af sådan en types range, og en draw kan ikke lægge flere penge ind på river, når den er missed, så det er nu den skal charges. Når manden er så ringe, folder han ikke en korrekt %del mere til 40 end til 25. Samtidig bliver rivershove obv passende mindre med 40 på turn.