- fishermin sitting in seat 4 with $2725.42 [Dealer]
- hahila sitting in seat 5 with $2232.58
fishermin posted the small blind - $5.00
hahila posted the big blind - $10.00
** Dealing card to hahila: 8 ♦ A♠
fishermin raised - $20.00
hahila called - $20.00
** Dealing the flop: 8 ♣ K♦ 2 ♦
hahila checked
fishermin bet - $40.00
hahila called - $40.00
** Dealing the turn: 5 ♥
hahila checked
fishermin bet - $140.00
hahila called - $140.00
** Dealing the river: 8 ♥ pot 400
hahila bet - $400.00
fishermin went all-in - $2530.42
hahila went all-in - $1642.58 ?
Fishermin er en semi tricky regular som han lidt donk tendenser hist og her. han spiller normalt mest 6 max, men vi har spillet en smule HU på det sidste. han har en ganske udemærket handreading har jeg erfaret. hvilket gør han kan være vindende spiller på trods af diverse donk tendenser som jeg ser det. (andre regulars der har andet syn på det må gerne sige til) Han har dog tabt en smule samlet over de 12 k hænder jeg har har på ham. han spiller 38/12/0.85 med en river Agg på 4. i 6 max.
Han skriver 2 hænder inden at han skal smutte om 5 min(hvilket er aftalt på forhånd). hvis det har nogen effekt, vi har spillet ca 20 min, og jeg er ca de 700 nede, 200 bbs bord. der har ikke været nogen specielt dynamik, men vi ved begge at vi har tendes til at lave sjov på hinanden.
jeg har en tidligere note på ham hvor jeg har set ham overbet bluffe det var dog "kun" 850 i 500, og rimelig instant timetell wise. i denne hånd går der ca 2 sekunder, så ikke helt instant. han plejer ikke og overspille, så han rester fx ikke AK her.
Pre flop har han i denne match limpede 50 % og klikkede 50 % af de hænder han har spillet, og mit indtryk er at han klikker den bedre halvdel , er jeg dog ikke sikker på.
betaler i ?
5-10 200+ bbs HU mod regular
Hvad er din argumentation for at leade river? Du ligner godt nok ikke ret meget med den linje du tager, så som spillet ville jeg snapcalle.
Jeg betaler, men jeg vil hellere CR river. Når du better river, er det for at B/C et evt raise.
Hans linje er ret bred her, og det eneste spørgsmål er, om han har hus (værre trips evt) eller missed FD.
Jeg kalder fordi jeg bettede river.
Han ved jo udemærket godt, at du aldrig har KK,K8,88 elller 22 med denne linje.
Den eneste reelle hånd villain kan sætte dig på er vel en 8er, som tripper op på river. Nu ved jeg ikke hvor light du normalt betaler af samt hvor god du er til at lave "store" folds, men umiddelbart vil jeg mene det, at det er et dårligt move for villain at reste med air.
ChrisJ
ChrisJ:
Probs er bare, at jeg ikke ved, om villain ved, at hahilas linje MAX er en 8er eller et FD (tvivler btw meget på et FD)
Jeg ville stadig hellere CR river all-in for at give dine river CR mere value, når du har missed.
Med mindre villians WTF-faktor er en del over middel skal du nok lave et stærkt fold her.
Det er knap nok et stærkt fold. Fishermin er en donk, men han ved godt, du har en 8er nu, og han ved også godt, du ikke folder den, for det ville han heller ALDRIG gøre.
- AB
Ja du spille vel også ret meget din hånd faceup, og lyder som om villain er så retarded at han ikke tænker særlig mange levels ned. På den anden side så kan det godt være et svært fold i kampens hede
jeg er ik vild med dit river lead.
@ fold-folket
hånden på hjertet! får i nogensinde foldet en så stærk hånd HU, eller er det bare noget i siger for at lyse sej på et internetforum?
jeg tror ik selv jeg ville kunne finde et fold frem
Må indrømme jeg også ville ha umådeligt svært ved at finde et fold frem, især med den valgte linie. Set i bakspejlet kan man/jeg selvfølgelig godt se, at hånden nærmest spilles faceup, og at du sjældent har et missed draw men stort set altid en 8´er,hvorfor en tænkende villian aldrig vil reste med air.
@lorten1
Hvad helvede er det for noget pis at lukke ud? "for at lyde sej på et internetforum"
Har du overhovedet læst posten igennem eller har du bare kigget HH og tænkt "I call....."
Det giver absolut ingen mening for fishermin at shove air, når han er 99% sikker på, at hahila ikke folder en 8er her.
som jeg ser det er min største fejl i hånden at jeg ikke er nok klar over at min hånd er relativt face up og fishermin er tilstrækkelig dygtig hand reader til at vide hvor jeg står nogenlunde, og han ved at jeg til tider rammer call knappen lidt for ofte.
men manden er i stand til at sende 3 k til midten i stone cold bluff i unraisede pot, derfor er han fuld i stand til at gøre det, og jeg tror godt han er klar over jeg betaler med en 8er her derfor bluffer han sjældent, og derfor skulle jeg have foldet, eller spillet hånden anderledes. ikke fordi et river c/r havde ændret så meget i selve hånden
@chrisJ
Prøver bare at sige, at det er utrolig nemt at blive enige om at folde når man sidder på et pokerforum hvor 99% af de hænder der bliver post er tabte hænder. Men at finde et fold frem når med sidder ved den grønne filt, men så stærk handske, er en helt anden sag.
Som Snowking.
Grunden til jeg kalder det et stærkt fold, er at det gør det lettere at lave :)
De fleste kan blive bedre til at folde udfra relativ håndværdi, istedet for absolut som er meningsløst. Tænk over hvad hånden er lig med, og om du kan folde det så. Jeg vil næsten gå så langt som at sige at hvis A8 er god her, så er AQ også. Han bluffer eller slår A8.
IWS kan godt se din pointe, men men men, du mener aldrig han rester 8 - QJ109 ?
det skal han jo aldrig gøre for at AQ=a8. mit største problem med ham er at jeg har svært ved at sige hvornår han laver de store donks moves. fordi han laver dem regelsmæssigt. self rester han ikke AK men 8x er jeg sku stadig i tvivl men han er nok mere typen der lavet stone cold bluff når han først er igang.
Hvad gør Villain med trips m kicker 9+?
[Bare lige for at folk ikke bliver alt for selvfede.]
K
I nogle enkelte tilfælde, har han A8 til en split. Og nej, jeg tror bestemt ikke han raiser 8 med Q-9 på siden.
Jeg ser bare ikke en 8'er særligt ofte... der er kun 1 tilbage og han better nok ikke turn med den så ofte. Han har den selvfølgelig nogle gange men ikke ofte nok til at retfærdiggøre et call.