5/10, 2*float+bluff, rr pot obv

#1| 0

Villain virker som en temmelig taggy finne. Vi spillet et enkelt HU bord, og det har bølget lidt frem og tilbage. Jeg starter bedst ud, men han kommer tilbage, og jeg kommer foran igen. På dette tidspunkt er jeg oppe med et oplæg ca.
Han virker semi-donket, er ikke nogen skrap boardreader, og har nogle lidt underlige missteps i form af mærkelige calls.
Jeg har haft 3bet-kanonen i fuld sving, da han foldede for meget preflop og postflop i store pots - eller også rammer han bare usandsynligt dårligt. Han har det dog med at finde nogle underlige calls frem engang imellem (altså dem der, hvor han slår 0 valuebets, og også taber til den del bluffs-ish, hvor min linje har været ret standard). Det er dog mest i mindre pots, hvorfor jeg er glad for at spille store pots med ham.

Effektive stacks: 1800.

Jeg åbner til 30, han siger 105, jeg betaler med JTs.

522r flop. Han siger 135, jeg caller.

Turn: 5, completer rainbow. Han siger 300, og jeg betaler igen efter lidt betænkningstid.

River: K.
Han checker, og jeg better 725.

Snapper han med A høj, og har han nogensinde A-høj eller bedre? Jeg hænger naturligvis lidt fast i logikken omkring hans turnbet ifht. mit read på, at han ikke bryder sig så meget om store pots. Jeg ligner hat og briller, men jeg er ikke klar over, om han ved, at jeg ved det. 5/10'ere spillere har det lidt med at melde pas på det meste levelthinking, og bare betale af. Det er som om, de ligesom mangler den der tænkning, der siger, at jeg godt ved hvad de har, og jeg også godt ved, hvad jeg repræsenterer - etc.

Anyways.. Kommentarer? Er det for plat?

30-05-2008 05:39 #2| 0

Det for plat :)

30-05-2008 06:03 #3| 0

Meh, jeg folder eller raiser turn.

30-05-2008 09:07 #4| 0
OP

Problemet med at raise turn er, at så SKAL jeg pludselig have hus. Jeg raiser fx nok aldrig 99 der.

30-05-2008 11:45 #5| 0

Er det ikke netop et mellempar han repræsenterer? - Mit bud er at hen har 8'ere og han betalte efter lidt betænkningstid..
Tror forresten også du ville blive kaldt med A høj - Det gør man ihvertfald i min baghave på nl50 og nl100.

30-05-2008 11:54 #6| 0

Folder sq nok bare floppet. Hvad er planen med at calle? I tilfælde af at en J eller T falder på turn, hvad er din plan så?

30-05-2008 15:11 #7| 0

Med dit image, så tror jeg ikke han folder meget, når han skyder to salver efter han 3better pf.

Hvad er din range her? Jeg mener, med hvilke hænder tager du denne linje?

30-05-2008 15:49 #8| 0
30-05-2008 16:02 #10| 0

thijs, du elsker jo, hvis folk tager de syge linjer :)

Det er et spørgsmål, om AB har den eller ej. Et VB fra ABs side vil nok kun inkludere hus, K, AA - udelukker AA, K er et frækt float og tilbage er huset. Så er spørgsmålet om villain mener, du har huset.

30-05-2008 16:03 #11| 0

ABs range er langt bredere end det.

30-05-2008 16:05 #12| 0

Ja, den inkluderer jo bluffs, som kan være Xx Xx.

31-05-2008 04:53 #13| 0
OP

@Tina/Turbo/Mancini: Jeg har i det her spot af made hands: 5x, 2x, AA, Kx, QQ og JJ. TT checker jeg bag mod en villain som ham. Det er langt mere interessant, hvad jeg har, de gange jeg ikke har den... for hvad har jeg så? Ax?

@kspr: Planen med at calle, er at hive den fra ham på turn/river, eller spike en J/T og stacke af til AA ;-)

@kongenafdk: Du kan meget vel have ret i, at han har et mellempar.. men ville han bette et mellempar på turn?

- AB

31-05-2008 05:16 #14| 0

"Problemet med at raise turn er, at så SKAL jeg pludselig have hus. Jeg raiser fx nok aldrig 99 der."

Nu er det heller ikke ligefrem fordi du ligner noget ved at floate to streets og pludselig vågne op på river.

Min erfaring på lavere limits (har ik spillet 5/10 i hundrede år, men fra 10/20) er bare at folk kalder bets ufatteligt light, men til gengæld giver stor credit til raises (dog ikke på flop). Hvis du vil bluffe tror jeg du har større succes med et turnraise (evt. fulgt op af rivershove hvis du føler for det).

K

03-06-2008 19:17 #15| 0
OP

@K: Jeg er sådan set enig i din generelle raise-tankegang.
En anden ting.. Jeg ligner da en noget bredere range på river (JJ-QQ, AK, AA, KK, 5x og 2x) end ved et turn-raise, hvor jeg har praktisk talt ingen af de førnævnte.

Han callede i øvrigt med 66, efter at have tænkt HELT i bund ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar