Hvordan spilles denne her?
UTG er ekstremt loose, og pænt aggressiv, specielt hvis han har ramt et par eller mere.
Party Poker 5/10 Hold"em (6 max, 5 handed)
Preflop: Hero is MP with Js, Jh.
UTG calls, Hero raises, Button calls, SB folds, BB folds, UTG calls.
Flop: (7.40 SB) 3h, 4c, Jd (3 players)
UTG checks, Hero bets, Button folds, UTG raises, Hero calls.
Turn: (5.70 BB) 6c (2 players)
UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls.
River: (11.70 BB) 2c (2 players)
UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls.
Final Pot: 17.70 BB
Main Pot: 17.70 BB, between UTG and Hero. > Pot won by UTG (17.70 BB).
Resultatet følger senere
5/10 6-max til kommmentering
han havde vel ramt en open ended på floppen med 2-5
jeg ville ikke have raiset på river
mvh
Kim
Hvis man ved at der er aggressive folk ved bordet der sandsynligvis vil bette, vil jeg nok check-raise og re-raise på flop helt igennem og bet-raise igen på turn. Hvis man frygter at folk er passive på flop, så hellere bet-raise med det samme.
Men når river-kortet falder vil jeg undre mig over hvorfor han ikke har smidt, og vil frygte de mærkeligste ting såsom 5,3 i klør.... og derfor kun check-calle.
Men okay shorthanded 5/10 er ikke mit spil, så jeg glæder mig til at blive undervist... ;o)
UTG has 5d 7s (straight, seven high).
Hero has Js Jh (three of a kind, jacks).
Jeg tænkte faktisk selv på 52s da hånden blev spillet. Men det gav ikke mening med hans reraise på floppet, derfor jeg giver den gas.
Men det er pænt friskt spillet må jeg sige, at reraise uden position med et inside straight draw. Han bliver tilføjet til min buddyliste (han satte sig forøvrigt med 6.000$ ved et 5/10 bord).
Hånden er konverteret med BisonBisons hand converter:[a:http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi][a]
Pænt agressiv og pænt loose UTG.
Måske han bare var ude at "lege" på en lavere limit end sædvanligt?! Eller er en sådan adfærd ikke ualmindelig på Party?
Nu er det noget over min egen SH-limit, så jeg skal være den sidste til at komme med råd.
Men hvorfor reraiser du ikke på flop? Du har ramt din hånd og den kan være farlig at slowplaye mod UTG"en, der åbenbart kan sidde med alt.
Jeg ville personligt gøre draws så dyre som muligt i en sådan situation. Havde han kaldt din reraise og bettet ud på turn og river, havde jeg bare kaldt ham ud og ikke raiset yderligere.
Ulla
@La_Locka
Grunden til at jeg ikke reraiser på flop, er at han skal tro at han er foran, eller at jeg er på et steal (Jeg har jo bettet ud én gang).
Dermed vil jeg med stor sandsynlighed kunne få et reraise ind på turn.
Headsup er jeg ikke så bange for at give modstanderen et halvbilligt turncard (hvis man da kan kalde 2 bets billigt).
Mit riverraise er jeg dog enig i kan være tvivlsomt, når der ligger 4 kort til en straight på bordet, og modstanderen better ud.
@Gene
Det forstår jeg det generelle princip i, men jeg synes - som sagt - at det er farligt at slowplaye netop mod ham, og jeg synes, at han skal betale dyrt for sin draw.
Jeg forstår din turnraise, for du kan umuligt have sat ham på 7-5, når han raiser dig på flop. 5-2 virker usandsynlig for en (anden) UTG, 5-6 sandsynlig, men ikke 7-5. Men jeg ville ikke turde sætte en sådan spiller på noget som helst - eller omvendt: Jeg ville sætte ham på alt.
På river ligger der også en mulig flush, så den er farlig.
Og så troede jeg forøvrigt kun det var på 1/2 - 2/4 man stødte på sådan nogle typer!
Edit: Rettet en fejl ang. 5-2.
Hvis man kan spille spillestilen ordentligt, og passe på ikke at brænde fingrene alt for tit, så kan det faktisk godt være profitabelt på et 5/10 SH bord. Ikke hele tiden, alt med måde selvfølgelig, men der findes vel ikke mere profitabel spillestil i lige netop den time, hvor kortene er med dig.
På den anden side er det meget dyrt når kortene er imod dig, og så skal man selvfølgelig lade være. Med mindre de andre bliver ved med at folde til dine raises;-)
UTG har vist lært lektien.... Hvis ikke han re-raiser på floppet, så rammer han ikke sin hånd :o)
Jeg sidder lidt og undrer mig over, at du ikke firbetter på turn, især hvis det er et cap. Jeg ville have sat ham til et lavere set.
Kim
Lol Supa. I øvrigt skal man huske altid at cappe preflop med a-kqjs, hvis muligt eller taber du til de små pocketpairs. ;)
@Gene med undtagelse måske af riverraise - som jeg ville ha byttet med et turncap - ville jeg ha gjort det samme, bare uheldigt.
Nu fik vi de hårde drenge på banen :-)
Tak Kim og Nietzsche. Jeg troede nu mest på to par eller et set, så klart jeg skulle have capped turn.
Er I ikke rare at forklare mig det her:
Jeg forstår, hvorfor I vil give den fuld skrue på turn, når I nu er igang med jeres strategi (og jeg er også enig ud fra den strategi), men hvorfor vælger ingen strategien at give den fuld skrue på flop, når man nu netop ved fra sin read på UTG"en, at manden kan sidde med alt?
Fordi "alt" sjældent slår top settet og fordi det eneste draw der ligger, er et crazy str8 draw. Jeg er enig med de andre.
Lad spilleren tro at du er en smulle svag, så du kan få nogle større raises ind på turnen.
/DTM
PS: Hvis dette er niveau på Partys 5/10 borde, så skal jeg da finde vej til dem. Jeg er primært NL spiller, men de fejl jeg laver i fixed, kan vel nok opvejes mod sådanne modspillere.
@La_Locka
Når han checkraiser på flop, må det vel formodes at han har ramt noget, og ikke er på et draw.
Hvis han har ramt to par, eller et set, vil han oftest trække død. Ved at reraise på flop, vil han blive mistænkelig, og sætte farten ned.
Istedet får man nu mulighed for at reraise på turn (under formodning af at han better ud igen på turn).
Og hvis hans hånd forbedres, vil man jo stadig være foran (medmindre han jo som her sidder med kongehånden 75o, eller rammer quads).
@DTM
Niveauet på 5/10 er en anelse højere end modstanderen her, men ikke ret meget :-)
@La_Locka
Du har faktisk en pointe der. Hvis Gene havde knaldet til den paa flop, saa har SH modstandere det med at saette dig paa top par, og du kan stadig blive reraised a to par eller et mindre set paa turn.
Det kraever dog at du ikke gaar lam paa turn, som du foreslaar i dit foerste indlaeg. Top set er et monster her, og du vil vinde langt flere gange end du taber.
@Nomanson Komeer en del an på modstanderen er han total lam i roen, som denne fyr kan han som Locka siger sidde med hvad som helst...Men det betyder i de fleste tilfælde at han ligeledes kan bette med hvad som helst. Den lille fisk caller hvad som helst, superidioten better hvad som helst...Men møder han for stor modstand vælger han at donate en anden gang. Derfor er flopspillet det bedste...straf idioterne på turn eller hvis der ikke er for mange mulige draws på river. Her er der mange draws så det gælder om at spanke på turn, IMO.
I øvrigt er det ikke kun på 5/10 der sidder partyfjolser her lidt fra eftermiddagens indledende runde, spiller mest om natten ;)
#Game No : 949717607
***** Hand History for Game 949717607 *****
$15/$30 Hold"em - Wednesday, September 15, 08:54:16 EDT 2004
Table Bad Beat Jackpot #729294 (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: wazxde314 ( $2207.5 )
Seat 2: y70mg1j9 ( $790.5 )
Seat 3: Wrongo ( $845 )
Seat 4: DeadMoneyNY ( $672 )
Seat 6: Aksu_ ( $1254.5 )
Seat 8: kimr11 ( $601 )
Seat 9: Nietzsche ( $838 )
Seat 10: marlboro1018 ( $300 )
Seat 5: theunit ( $750 )
Seat 7: AdSo76 ( $750 )
DeadMoneyNY posts small blind [$10].
theunit posts big blind [$15].
** Dealing down cards **
Dealt to Nietzsche [ Ac Jd ]
Aksu_ folds.
kimr11 raises [$30].
Nietzsche raises [$45].
marlboro1018 folds.
wazxde314 calls [$45].
y70mg1j9 folds.
>You have options at Table 14238 Table!.
Wrongo folds.
DeadMoneyNY folds.
theunit calls [$30].
kimr11 calls [$15].
** Dealing Flop ** [ 8c, 9h, 6s ]
theunit checks.
kimr11 checks.
Nietzsche bets [$15].
wazxde314 raises [$30].
theunit folds.
kimr11 calls [$30].
Nietzsche calls [$15].
** Dealing Turn ** [ As ]
kimr11 checks.
Nietzsche bets [$30].
wazxde314 raises [$60].
kimr11 folds.
Nietzsche calls [$30].
** Dealing River ** [ 7h ]
Nietzsche checks.
wazxde314 bets [$30].
Nietzsche calls [$30].
wazxde314 shows [ 6c, 7c ] two pairs, sevens and sixes.
Nietzsche doesn"t show [ Ac, Jd ] a pair of aces.
wazxde314 wins $456.50 from the main pot with two pairs, sevens and sixes.
Game #949718716 starts.
@DTM
Det er min erfaring at slowplaye/spille svag er farligt med maniacs, hvor man kan drawes ud, men jeg forstår din forklaring - tak.
@Gene
Jeg mener ikke, at det må formodes, at han har ramt noget, fordi han checkraiser, jf. din read på ham som noget nær maniac. Med mere normale spillere er jeg enig med dig og ville spille den på samme måde som du (bortset fra jeg ville have cappet turn).
@Nomanson
Ja - UTG"en kunne have sat ham på overpair eller en steal, hvilket nok er mindre relevant i den konkrete hånd, hvor UTG"en faktisk ikke har en hånd (ønskescenario havde selvfølgelig været et mindre set/to par, som havde fulgt dig til river). Alternativt kunne han have foldet sin gutstr8 draw, fordi den blev for dyr.
Du har ret i, at man ikke bør gå lam på turn generelt. Men jeg vil igen forholde mig meget til den konkrete modspiller og havde nok bare kaldt ham ud i den konkrete situation - kald mig en tøsetøs :)
@Nietzsche
Det gode ved overagressive spillere er at du kan spanke dem paa flop OG turn.
Hentyder du til partyfjolset som 3-better et UTG+1 raise med AJo?
@La_Locka
Toesetoes!
@nomanson...hehe well det var ikke et value bet men et adskil idioten fra resten af flokken bet...det lykkedes ikke helt - endnu en sucker fulgte med.
Jeg tror Nietzsche henviser til Partyfjolset der caller 3 bets koldt med en suited connector.
@La_Locka
Tøsetøs ;-)
Jeg har så vidt jeg kan se af tråden ikke beskrevet ham som maniac - blot sagt at han er loose aggressiv :-). Der er efter min mening en forskel. Og UTG har tidligere vist at han kunne fold´e til et reraise. Derfor jeg ikke giver på nakken på floppet.
jeg er uenig
den skal ha alt hvad den kan ta til turn og så skal den check/ calles
mvh
Kim
@Nietzsche
Aksu handler foerst preflop (UTG), derefter et raise fra naeste spiller kimr (UTG+1) og herefter 3-better du (din maniac).
Hvis det var et iso-raise, saa er du tilgivet.
@nomanson kimr er UTG+3, desuden var han en superidiot, der smed pengene som bladende falder om efteråret, så håber på tilgivelse ;)))
@Nietzsche
Saa forstaar jeg ikke noteringen? Jeg foreslaar du bruger Bisonbison"s hand converter her efterdags (link postet af Gene).
Du er tilgivet!
@nomanson
Partys handhistorys eraf og til lidt knudrede, se på seatno....5 og 7 er røget ud af position og snyder derfor, skal vi ikke blot blive enige om UTG+2.
Tak !
@Nietzsche
Det skyldes, at dem du får online mangler info (de samme der gemmes på din harddisk).
Hvis du istedet bestiller dem per mail (som alle med Pokertracker gør :-) kan du køre dem gennem handkonverteren, og så kan vi andre læse det ;-)
@Gene
Gider slet ikke at psote mine handstorys, hvis det medfører at diverse udlandsdanskere kalder mig et partyfjols....loooool..kiddiin.
Klart Gene nok en god idé, men jeg bruger ikke tracker, og det er så besværligt for en doven rad som jeg. Men skal overveje det ;)
@Nietzsche
Hvis der er en haand jeg oensker at kigge naermere paa (evt. poste), saa plejer jeg at bestille blot den enkelte haand med det samme. Goer det ofte for at see hvad en modstander callede med paa river.
Desuden vil jeg anbefale dig at bruge Pokeretracker. Det er et fint vaerktoej. Isaer efter man kan eksportere statistik ind i player notes.
Ja så er jeg officielt udråbt til tøsetøs :)
@Gene
Ok - du skriver ikke maniac, men kan vi enes om loose, meget agressive; særligt når han nu laver denne freecard-checkraise...? (Han havde formentlig også sat dig på AK eller lign. drawhand).
Træls når han nu kunne folde til en reraise, at du ikke gav den gas på flop :) Nej, pjat - jeg forstår dine overvejelser med så stærk en hånd. Ville bare ikke slowplaye selv, hvor jeg kan drawes ud, men uheldigt beat, der jo gudskelov kun sker få gange.
Lige tilbage til det med, hvad en checkraise kan betyde, så kan det vel betyde 4 ting:
1. Stærk hånd
2. Bluff
3. Semibluff (any pair)
4. Freecard