- Uldael sitting in seat 1 with $2610.50 [Dealer]
- telasss sitting in seat 2 with $1000.00 [Sitting out]
- hahila sitting in seat 3 with $1543.25
- Zephyros58 sitting in seat 4 with $1325.25
- Hagans sitting in seat 5 with $1057.00
- xrist sitting in seat 6 with $1294.36
hahila posted the small blind - $5.00
Zephyros58 posted the big blind - $10.00
** Dealing card to hahila: 10 ♦, 9 ♦
Hagans raised - $40.00
xrist folded
Uldael called - $40.00
hahila called - $40.00
Zephyros58 folded
** Dealing the flop: 7 ♣ 4 ♦ 9 ♣
hahila checked
Hagans bet - $100.00
Uldael called - $100.00
hahila ?
kan godt være den virker ret ordinær, men er ofte ret meget i tvivl om hvordan man spiller SC optimalt når man kun semiconnecter til bordet.
5-10 910s 3 vejs
Jeg leader floppet 10/10 gange. Du aner ikke, hvor du står i hånden nu.
Tror også jeg better 3/4 pot, for at se hvor jeg står. Folder til et raise.
Som du står nu, smider jeg.
Jeg betaler. Begge spilleres range er rimelig bred og vi kan godt være foran. Det finder vi nok ud af på turn, hvis bettingen fortsætter. Derudover har du bagdør til både streg og farve.
Nå ja. Jeg betaler ligeledes floppet, og insta folder unimproved til yderligere action. Jeg kommer dog aldrig i denne situation, da jeg som sagt leader floppet ALTID. Dit check er frygtelig dårligt imho.
Jeg leader floppet og folder til et raise, han raiser ikke med noget vi slår i en 3-way pot (måske måske flushdraw).
- Raise eller fold pre-flop (Spille en SC 3-vejs OOP er skævt imo, din range bliver for indsnævret)
- Lead floppet (Giver dig lettere beslutninger og er mere strømlinet)
Som spillet:
1) Raise: Hvis du raiser floppet skal du op i en 6-700 stykker... Nu er vi altså ude og spille en pot OOP for næsten et buy in, 3-vejs, på et drawheavy board med marginale holdings... ad ad
2) Call: Call er imo ikke en option, boardet er så drawheavy at der stort set ikke er et eneste non-scarecard i dækket.. Der vil være for mange 2-barrel lines du er bange for, og siden du stadig har en hånd med showdown value kan du komme i problemer..
3) Fold: Fold er imo den bedste option.. Du har fra starten haft en skæv linie, og når det sker ser jeg det som det bedste grundlag for bare at komme væk fra potten hurtigst muligt..
"Jeg leader floppet 10/10 gange. Du aner ikke, hvor du står i hånden nu."
Hvor står du hvis du leader og bliver hævet ?
"Hvis du raiser floppet skal du op i en 6-700 stykker"
lol
@OP
Checker du også floppet her med FD, combodraw, 2par+?
Tiger:
"Raise eller fold pre-flop (Spille en SC 3-vejs OOP er skævt imo, din range bliver for indsnævret)"
LOL
"Som spillet:
1) Raise: Hvis du raiser floppet skal du op i en 6-700 stykker... Nu er vi altså ude og spille en pot OOP for næsten et buy in, 3-vejs, på et drawheavy board med marginale holdings... ad ad"
LOL
@AlexKP
Hvorfor LOL?
Boardet er drawheavy, det er 3 vejs, har du udregnet potsize...? 600 er standard...!
@Sailor
Du kan da ikke blive ved med at disse mig i forskellige tråde uden at komme med argumentationer for noget andet..!
@Tiger
Hvad gør du så til et skub når der ligger 2400ish og du har 700 tilbage? Går broke med TPNK?
Og NEJ, 600 er IK std.
Tror du skal se lidt på nogle folk i de andre tråde, det er folk som spiller meget højere end dig, har større viden, for mig ser det ud som du kun kan se tingene fra din egen synsvinkel?
@AlexKP
Hvad vil du så mene er et std. bet..? Du sidder OOP på et drawheavy board 3-vejs...!
Hvis du raiser til 600 er potten på 920, og villains skal calle 500 i 1.420! Altså vi giver 1:3, det er da std.!
- Jeg ved godt du kan lide at clicke, så giver du altså din modstander gigant godt odds, held og lykke med at få det til at køre rundt...!
@AlexKP
"Hvad gør du så til et skub når der ligger 2400ish og du har 700 tilbage? Går broke med TPNK?"
Der har du præcis begrundelsen hvorfor jeg mener det ikke er profitabelt at raise..!
Tiger.
De mest respekterede spillere/postere på PN, er alle uenige med dine "strategier". Burde det ikke sige dig, at du måske er lidt ude på glatis??
Tiger er mit største idol!
jeg skulle måske have skrevet det i det oprindelige indlæg. men jeg leader meget sjældent. specielt multiway. og det ved mine modstandere self godt.
alle sets ville jeg self hejse her, mens jeg check kalder med fd og str8 draws her.
så det er enten et flop call eller raise. men da det næsten kun ellers er sets og 2 pars kombierer jeg raiser når den kommer tilbage til mig, så er min range ret stærk.
hvad siger folk til det her så:
- Uldael sitting in seat 1 with $2610.50 [Dealer]
- telasss sitting in seat 2 with $1000.00 [Sitting out]
- hahila sitting in seat 3 with $1543.25
- Zephyros58 sitting in seat 4 with $1325.25
- Hagans sitting in seat 5 with $1057.00
- xrist sitting in seat 6 with $1294.36
hahila posted the small blind - $5.00
Zephyros58 posted the big blind - $10.00
** Dealing card to hahila: 10 , 9
Hagans raised - $40.00
xrist folded
Uldael called - $40.00
hahila called - $40.00
Zephyros58 folded
** Dealing the flop: 7♣ 4♦ 9 ♣
hahila checked
Hagans bet - $100.00
Uldael called - $100.00
hahila raised - $ 350.00
med intentionen om at folde til et push.
@Sailor
"De mest respekterede spillere/postere på PN, er alle uenige med dine "strategier". Burde det ikke sige dig, at du måske er lidt ude på glatis??"
lol Der er overhovedet ingen af de bedste spillere som har kommenteret noget som helst... Desuden er Spillestilen udviklet og diskuteret med nogle af de mest respekteret pokernettere samt twoplustwo..!
jeg ved godt det muligvis er helt i skoven, men eksperimenteres skal der sku en gang imellem. og jeg tilbyder jo nogle fantastiske odds.
men alle de hænder der slår mig vil pushe og alle de hænder jeg har slået og trækker vil faltkalde?
Det kommer vel an på villains, hvis jeg var villain og havde en FD ville jeg hellere skubbe/raise til dit halvlille raise.
@halila
Jeg leader floppet her, men jeg leader også med alt muligt her (top par, overpar, set, to par, fd, sd, etc.).
Som spillet folder jeg floppet. Jeg spiller ikke TPNK OOP på et draw heavy board. Som tiger er inde på så er der jo ingen safe cards -- de eneste er non-♣ 2,3,4. 9'ere er self. gode og non-♣ T er også gode selvom de completer 86-straigten.
Jeg synes dit raise 23:12 posten er grimt - du giver 250:670 pot odds, hvilket næppe får nogen draws til at folde, men så mange penge bagved. Du går selvfølgelig ikke broke, men det ved din modstandere ikke, så de tror du tilbyder gode implied odds og kalder. Gode spillere lægger pres på dig hvis der kommer et scary card på turn hvadenten der completer deres draw eller ej.
Jørn
OMG Tiger du er da ude at skide her...
ALexKP, Sailor m.fl har sagt hvad der skulle siges.... Imponerende hvis DU kan få det til at køre rundt.
//Link
Jeg har ikke set andre af Tiger's posts i andre tråde, men hvad er det lige der er galt?
Han går igennem de tre muligheder vi har på floppet som spillet og han konkluderer fold, da et call er ikke rart (hvilket jeg er enig i) og et raise bliver enten for lavt eller pot-committer os (ingen af delene er rart).
Et reraise preflop er absolut en mulighed, og vi ser det ofte skrevet i tråde her på pokernet. Jeg kan ikke helt bestemme mig for om der er mest EV i at raise (og dermed have initiativ i hånden) eller at kalde (T9s er en god multiway hånd, men vi er desværre OOP).
Det er muligt at meget dygtige spillere kan tjene penge på at kalde floppet her, men hvis det koster lidt EV at folde her, så er det ikke meget.
Jørn
Skrevet af AlexKP fra Kollers Acc.
"- Jeg ved godt du kan lide at clicke, så giver du altså din modstander gigant godt odds, held og lykke med at få det til at køre rundt...!"
Nemli' gid jeg en dag kunne komme op og spille NL200 med de store drenge som dig. Men sker nok ikke.. Hmm
Som jeg ser hånden var jeg self. aldrig kommet i dette spot om jeg reraiser PF er 50/50, men jeg leader altid floppet udover det syntes jeg det er en ret så stor leak at du ikke leader i multiway pots med ca. alt for at bygge pots, og især på drawheavy boards så det bliver nemt at kunne komme ind på floppet mod overpair etc. når du er stærk samt med combodraws osv osv.
Som spillet kommer jeg ALDRIG fra den nu her. Men et reraise duer ikke da du laver din hånd om til et bluff, så jeg caller bare og ser turn an.
Ps. Tiger - chill, bare fordi vi andre ikke spiller så højt som dig må vi vil gerne have en mening?
Thyssen
Fold er den nemme mulighed, hvis du f.eks. spiller 9 borde og simpelthen ikke kan overskue at komme i den slags situationer - Og nej jeg tror heller ikke man mister meget EV ved at folde. Ikke desto mindre tror jeg stadig at et call er det korrekte at gøre.
For mange tosserier i den her tråd.