UTG med A♣A♠ raiser jeg 40 (jeg har fuld stack). En tiltet (han har lige tabt en stor pot) meget løs spiller caller (han har 300~ tilbage). Mr. Tight, der ikke har spillet en hånd i et stykke tid, raiser til 120. Mig og tilteren caller
floppet Q♠5♣5♥
Jeg checker (ville check raise), men den bliver checket rundt.
Turn er 7♥
Jeg better 150 tilteren folder, mr. rock caller
River er 10♠
Hvor meget better jeg her ?
bøllen kan næsten kun have AA/KK/QQ/JJ/AK
5/10 AA hånd
Hans check på flop mener jeg begrænser ham til at kun kunne have QQ JJ og AK (måske 99 eller 1010).
Jeg ville stikke en tredjedel til halv pot her (jeg går ud fra Mr. Tight har en fuld stack også).
Kommer der et reraise bør du nok kraftigt overveje at drysse den.
Jeg ville have reraiset floppet - sandsynligvis all-in.
Ja, jeg nærmest råber at jeg har AA, og vinder 160, hvilket er fint med mig!
Jeg vil i hvert fald ikke call"e og give den løse spiller nogenlunde odds.
Checkraise forsøget på floppet er et stil spørgsmål - jeg havde nok bettet ud.
Potten er 660 på river så vidt jeg lige kan se - jeg ville nok smide 250-300 efter den.
Når han så reraiser ville jeg calle og blive helt ked af det når han viste QQ ;)
Reraise preflop er der vel ingen ide i? Som skovsende selv siger, så definerer man sin hånd alt for kraftigt over for de andre.
Klaphat:
Ja, men til gengæld slipper man for at få en tredie man i potten.
Loose guy får 1:3,5 odds på at calle, det synes jeg ikke jeg ville være tilfreds med at give ham!
Ja, det hjælper naturligvis på det at man formentlig kan få et allin race med Mr. Loose om hans sidste 300.
Man kunne jo og skubbe allin og få det til at se ud som om man ville forsøge at isolere Mr. Loose
Klaphat:
Er der en chance for at du har læst forkert - det er ikke mister loose der reraiser - men den tighte spiller :)
Nej er godt obs på positionerne, det var nu heller ikke et forsøg på at komme med en definitiv kommentar. Det var mere ment som et åbent spørgsmål
Med 3 mand i potten, reraiser jeg preflop, og skubber de fleste flops. Din hånd er simpelthen for kedelig at spille OOP mod to andre modstandere.
Jeg block-better river hér (½ pot), og folder sandsynligvis til et skub.
- Asger
jeg ser ikke nogen pointe i at reraise pf her. Shortstacken interesserer mig ikke og jeg får ikke en cent mere ud af raiseren da han, som jeg skrev, er en rock.
Jeg kan ikke lide at spille en reraised pot multiway oop uanset hvad min haand saa maatte vaere.
Derfor reraiser jeg preflop.
I den aktuelle situation stikker jeg ca. halv pot ud paa river.
Peter