4m, main-villain er ShipGold på pac. Dygtig reg, meget aggro til tider. Vi spillede tidligere ret meget tilbage på hinanden, men det er et par måneder siden sidst, så en del af denne dynamik er væk da vi lige er startet op, hvorfor jeg godt mener den kan analyseres af udefra kommende.
Hans RR range er meget bred. Han stoler på sin gutfeeling. 120BB eff.
Han ser mig som dygtig og som i stand til lidt af hvert.
Shortien er bare random. Caller light PF, også selvom det er et overcall.
Jeg åbner Q6s på BT til 33, V sir 120 fra SB, shortie caller sine sidste 100 fra BB, jeg betaler.
Flop: J 6 2r 300 i pot, og 40 i siden.
Han byder 150 og efterlader 900.
Var vi HU havde den været en del nemmere at spille, men shortien gør det hele lidt specielt imo.
Umiddelbart sænkes vores begges bluff frekvens, men dette ved vi begge.
Caller jeg flop får jeg svært ved at fortsætte til endnu et bet på turn, selvom jeg ved at han ved dette (og derved måske vil udnytte dette, men da vi ingen rigtig dynamik har nu er jeg super lost i det scenarie). Men jeg er foran hans bettingrange her på floppet.
Hvilken linje er foretrukken?
5/10, besværligt spot
Hvorfor betale PF?
Det er temmelig skidt synes jeg. Du er klart bagud til donkens range og du skal virkelig ramme godt med den handske hvis du skal have både sidepot og mainpot.
Svært at sige noget om flop. Call og fold til turnbet tror jeg er mest optimalt. Villain skal bluffe for sin stack for blot at vinde den lille sidepot. (medmindre donken er HELT væk)
Kan ikke rigitig lide dit preflop call. Det ville være fint uden shortiens
100, som booster potten til et beløb, der gør det meget svært for
dig, at lave et move. (det burde en turbofluen have set :-) )
flop J 6 2 rainbow. er der en til din farve? Hvis der er, tror jeg det er
nok til at betale et call.
Hvis han har eks. mellem par eller andet med showdownvalue, er der vel en chance for at den går c/c
på turn, så har du chancen for at improve.
Mht PF så er det rigtig at der er lidt manøvreplads post med donken, men det hjælper at vi er 120BBs dybe. Og derudover har jeg pos. Men jeg indrømmer at kaldet er lidt lakrids og at jeg obv skal ramme floppet på en eller anden måde.
Call flop - han fyrer vel ikke afsted igen med TJ< på turn - call alle ikke K-A turns, læs han sjæl på blanke rivers eller spike.
tror også bare jeg caller her, hvis jeg skal ud i rodet.. hvis du raiser bliver du vel mere eller mindre comittet afhængigt af din raise størrelse self. og får investeret for meget med en maginal hånd. og som din forhåndsanalyse fortæller skubber han vel rimeligt lite mod dig? specielt fordi han ved du umuligt kan sidde med et overpair, og vel regner med du er i stand til at folde en maginal hånd.. set fra hans synspunkt er det kun 22 og 66 han kan være bange for.. og den spiller du nok ikke over agressivt på det her board... jeg caller og folder til et cbet på turn, men skyder selv til et check på et blankt kort.
måske lige hidsigt nok at kaste 120bbs mod midten preflop for derefter at skulle race mod en shortstack man højest sandsynligt er bagud til? :)
Heh, virker til at der er en del forskellige syn på den optimale variant :-)
Min primære konklusion i hånden var, at jeg aldrig kunne fucke det helt op og at de fleste muligheder var tæt på hinanden EV wise. Men at der ikke var nogen super plan for at dukke op med stor profit på lang sigt i dette spot.
Enige?
@Turbo: Sådan vil det dog som regel altid være med de fleste marginale beslutninger. Min pointe var, at der ikke rigtigt er nogle generelle ting i dit eller hans game, herunder metagame overvejelser, der kan dreje beslutningen i den ene eller anden retning, når du først er nået til floppet. Situationen opstår så sjældent, at han ikke han inferere noget af din action i hans videre beslutningsproces i hænder mod dig.
Jeg synes dog, dit preflop call er noget nær worst option. Fold er bedre, og shove en lille smule bedre, men af kæmpe value for hans forståelse af dig, hvis du forstår at udnytte det rigtigt.
- AB
Mkay, tråden virker til at være settled. Jeg ved sgu stadig ikke. Anyway, jeg besluttede mig for den aggressive linje, eftersom at jeg mente at alle beslutninger lå så tæt. Så jeg hævede til 370 og han jammede og fik et call. Han havde AT og improvede ikke. Shortie havde Q9o.