5/10 Crazy river spot

#1| 0

Villian er Andesegarn på Party. De stats jeg har på ham hedder 22/18 med 3bet% på 11. Jeg blev dog lidt overrasket over de 22/18 da jeg husker ham som en aggro satan.

I den indeværende session har da hidtil ikke været de helt store konfrontationer imellem villian og Hero - spillet er dog generelt friskt.

Kommentarer til alle streets er interessante.

Total number of players : 5
Seat 3: Abdulakirrr ( $1,015 USD )
Seat 6: Ching__Ching ( $1,228 USD )
Seat 5: Fading_Star_ ( $3,355.50 USD )
Seat 2: Hero ( $2,468.34 USD )
Seat 4: Villain ( $1,522 USD )
Villain posts small blind [$5 USD].
Fading_Star_ posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to I_Hero [ T T ]
Ching__Ching folds
IlIlIIlIllIl has joined the table.
Hero raises [$25 USD]
Villian raises [$85 USD]
Fading_Star_ folds
Abdulakirrr has left the table.
Hero calls [$65 USD]
** Dealing Flop ** [ 2, 3, 4 ]
Viallin bets [$100 USD]
Hero calls [$100 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ]
Villain bets [$220 USD]
Hero calls [$220 USD]
** Dealing River ** [ 3d ]
Villain checks
Hero bets [$504 USD]
Villian is all-In [$1,112 USD]

Action on hero?

18-09-2009 03:35 #2| 0

Uden at have nogen som helst erfaring på det niveau syntes jeg lidt det er selvforskyldt.

Kan slet ikke forstå hvorfor du vil bette river? Hvorfor ikke bare checke den ned? Du bliver kun kaldt af bedre hænder...

Men du skal kalde $600 for at vinde $3000.

Dvs. du skal være god 1/5 del af gangene her hvilket jeg sjældent tror du er.

Ellers syntes jeg både flop og turn er rimelig standard. Dog hælder jeg til et raise på $430 stykker på floppet.

18-09-2009 04:50 #3| 0

Givet stacks ser PF, flop og turn rimeligt standard ud.

River vb er self lidt tyndt.. Tror ikke du bliver kaldt så ofte.. Men når han checker river tror jeg også ret sjældent du er bagud..

Der er et par ting der giver mig lyst til at calle river:

- Hvis din range primært består af mellempar som du checker bag virker det ikke så logisk at c/r river hvis han har dig slået. Hans range for at komme til river er ret polariseret i modsætning til din.

- Han tilpasser betsize til et shove ret dårligt på turn... Ville han ikke oftere tænke over det hvis han var stor?

- Hvis han tror du checker mellempar bag på river kommer din range hurtigt til primært at bestå af missede draws på river når du better. Og han får ret gode odds på et shove.

Ting der taler imod call er selvfølgelig at det ikke er alle der er i stand til at bluff-check-click-raise river for stakken. Tror du han er det?

18-09-2009 09:23 #4| 0

@Haarby

Jeg skal lige bede dig om at tilføje potsizes iht. de nye forumregler.

18-09-2009 19:12 #5| 0

Jeg tror ikke, jeg better river, og hvis jeg gør, så er det i hvert fald for at calle resten!

19-09-2009 12:45 #6| 0
OP

@SteenV

Rigtig god analyse - er meget enig i flere ting

@AB

Er vi ikke foran HVER gang når han checker river - hvorfor vi lige så godt kan bette for at hente eventuel value idet vi kan reppe et misset draw...

@Andre

Der må simpelthen være flere der har noget fornuftigt at sige om denne hånd!?!

19-09-2009 14:57 #7| 0

@Haarby

Vil du ikke lige smide potsizes på? :)

Spændende hånd, er desværre for højt til at jeg kan bidrage med noget som helst.

19-09-2009 15:37 #8| 0

@Haarby: Var der ikke noget selvmodsigende i dig, da du formulerede den sætning?
That being said, så var der en grund til jeg sagde "tror".. Men villain skal være middelmådig eller ret dårlig, før jeg better river.

/A

19-09-2009 18:39 #9| 0

Selvom du muligvis dobbeltfloater din vej til river sådan her engang i mellem og derfor burde bette river a decent amount, vil jeg være påpasselig med at valuebette bunden af min range, i spots hvor der mod gode kompetente modstandere oftest vil ske følgende: 1) han folder eller bluffer en dårligere hånd, eller 2) han betaler med en bedre hånd. U-BE-HAGELIGT!

Specielt når stacksizes passer så godt til et river CRAI (ok, 1.8k+ ville være bedre, but still) og du oftest ikke har en stærk hånd.

Og så kan Kalash og andre der svor til at "hver beslutning er en ny beslutning i vacuum" prædke det - jeg better river her i ovenstående spot hvis jeg har en pisse fed plan for netop det scenarie du er havnet i.

23-09-2009 01:58 #10| 0

.... men du tankede ned til sidste sekund, klikkede en tilfældig knap (call:-) og tog hjem mod AsQs og følte du var lidt en chef?:)

Eller er jeg helt off..?

24-09-2009 15:09 #11| 0

Svær situation.

Hvis Villain er foran, så er det godt spillet. Istedet for at fyre et 500$ valuebet af på riveren, som du i bedste fald kun caller (muligvis folder), så checker raiser han riveren, og får dig til at fyre et 500$ bet afsted, og tvinger dig til at spille for hele stacken.

Det er svært at sætte Villain på en floppet straight, set eller en 2er, når han raiser dig preflop. De eneste hænder som i princippet kan slå dig er AA-JJ.

Spørgsmålet er om du overhovedet kan folde riveren? Jeg kan godt følge det som hilberado siger (især når du har postet hånden selv ;-), men jeg gætter på, at du caller, han viser QQ, og du taber 600$ mere end nødvendigt.

God post! Kom nu med resultatet ;)

24-09-2009 20:11 #12| 0
OP

@ Hilb

Haha du kommer med to udsagn - to rigtige og to forkerte.

1. Tankede ned til sidste sekund. Niks

2. Klikkede på en tilfældig knap(call). Jeps

3. Og tog hjem imod AQs. Det var KQs så niks

4. Følte du var lidt en chef. Jeps:-)

Hånden er postet, idet jeg aldrig har set linien før, men syntes den er ret interessant omend vanskelig at praktisere idet mange ting skal gå op i en højere enhed før det kan lykkedes, hvilket er vanskeligt.

Tak for de mange gode indspark!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar