Jeg vil gerne have nogle indputs til turn i den sidste hånd. Spillet er 5/10 euro på boss, jeg sidder der pga donken remi110, men er placeret ret skidt da, laggen Rozario (stats 30/27 med 3 bet på 10) sidder til venstre for mig Så i stedt for at spille på donken, er jeg endt i en lille kamp imod ham. Jeg synes at A♠ turnet er ret tricky, da det er et perfekt kort for ham at raise på, for at få mig af mine PP. Samtidig giver turn kortet også en flush draw, som han kan raise på. Endelig kan han raise for at få value fra mine ramte Ax med hans 6x.
Indenfor de sidste 20 hænder har vi spillet disse to hænder. Hånd et er også lidt gahh, hvor jeg skulle have 4-bettet ham og kaldt rest.
Hero ($1,027)
RoZario ($1,133)
boyhell ($715)
FitFrank ($1,370)
RoZario posts (SB) $5
boyhell posts (BB) $10
Dealt to Hero Q♣ A♣
fold,
Hero raises to $35
RoZario raises to $115
fold, call,
FLOP ($240) 9♠ T♠ J♣
RoZario bets $175
Hero raises to $400
RoZario raises to $1,018
Hero calls $512
TURN ($2,064) 9♠ T♠ J♣ 9♣
RIVER ($2,064) 9♠ T♠ J♣ 9♣ 2♥
Hero shows Qc Ac
(Flop 35.9%, Turn 37.5%)
RoZario shows Qs Qh
(Flop 64.1%, Turn 62.5%)
Hånd 2
FitFrank ($1,437)
Hero ($1,000)
RoZario ($2,167)
boyhell ($670)
FitFrank posts (SB) $5
Hero posts (BB) $10
Dealt to Hero J♦ J♠
RoZario raises to $35
call, fold,
Hero raises to $150
call, fold,
FLOP ($340) J♥ 6♠ 9♣
Hero bets $170
RoZario calls $170
TURN ($680) J♥ 6♠ 9♣ 2♠
check,
RoZario bets $320
Hero raises to $680
RoZario calls $360
RIVER ($2,040) J♥ 6♠ 9♣ 2♠ 8♠
Hero shows Jd Js
Hero wins $2,037
Selve hånden
FitFrank ($1,367)
Hero ($2,176)
RoZario ($1,264)
remi110 ($193)
boyhell ($458)
Hero posts (SB) $5
RoZario posts (BB) $10
Dealt to Hero A♥ 9♦
call, fold, fold,
Hero raises to $40
call, call,
FLOP ($120) 6♠ 9♥ 6♣
Hero bets $70
RoZario calls $70
remi110 folds
TURN ($260) 6♠ 9♥ 6♣ A♠
Hero bets $140
RoZario raises to $410
?
5/10 euro på bossen
forstår ikke dit donkbet i hånd nr. 2.. men det er jo ikke den du vil ha feedback på..
den pågældene hånd kommer jeg aldrig nogensinde fra her.. har han 6x på hånden går jeg broke... hvis han er forholdsvis callish (kalder med alle Ax, st8 eller flushdraws), så skubber jeg her.. hvis han har trang til moves flatter jeg, og insta caller any river.
edit: jeg så fejl i hånd nr. 2... still hangovers... :)
@Xnuu
I hånd #2 er hero preflop-raiser og skyder et 1/2 pot c-bet (helt standard imho).
Jeg er muligvis lidt weak, men jeg folder hånd #3:
Potten er multiway og villain kalder vores flop c-bet med dårlig relativ position. Jeg tvivler på han floater os med ace high dels fordi han har en spiller bag os og dels fordi han ville 3-bette alle gode esser preflop.
Det bedste vi kan håbe på er 8♠7♠, men jeg tror vi er død til hans 6x ofte her.
Jørn
Hvis villian er bare en smule LAG kommer jeg aldrig, aldrig, aldrig nogensinde væk her.
Om jeg bare skubber ind her eller caller og skubber any river er en smagssag.
Med 125 BB hælder jeg måske bare til at calle turn og enten c/c eller b/c river. Essensen er, at jeg ikke folder. Har han 6eren er det bare ærgerligt imo.
Hånd 2. Hvad sker der i øvrigt for dit abnormt store rr???
@Haarby Call turn, lead river er nok omtrent den eneste store fejl man kan lave i det her spot. Du tillader villian at spille helt perfekt. Det er også skidt at raise...
Call eller fold. Check river og call eller fold.
Jeg ville være meget varsom med at bette 140, hvis jeg på nogen som helst måde var i tvivl om, hvad jeg skulle gøre til et raise. Der er nogle timing issues også, der er afgørende.
Derudover.. blehr.. Det er jo som sådan super exploitable at bet-folde A9 og ned (lol!), men i mange situationer, mod mange modstandere, kan det alligevel være korrekt. Betsizingen er for alvor interessant, og jeg ser både store fordele og ulemper ved at manipulere potten i den her situation.
- AB
Jeg er enig med Thyssen, er dog ikke sikker på jeg ville kunne folde i situationen :-) Men husk, hvis man er i tvivl er det aldrig en stor fejl at folde. Jeg har svært ved at sætte manden på andet end en 6'er.. Stærke esser får mere gas preflop, svage esser raiser han næppe på det board, svage hænder vil han enten folde på floppet eller spille aggressivt, men her venter han til turn hvilket igen virker skummelt...
@AB
Det er muligt det er exploitable vi bet-folder A9, men bemærk at potten er 3-way og for at villain kan exploite os, så skal han floate os med dårlig relativ position hvilket må siges at være noget risky.
Det er lidt svært at overskue hvor meget værdi kan hente ved at exploite os her -- har du et bud?
Jørn
@IWS
Jeg er ikke enig.
Hvis villian skal have en reel hånd vi kan slå er det noget AQ-ATish der tager en af på floppet.
Disse hænder vil ofte checke bag på river, men vil meget ofte calle et udstik.
Abens range er bredere end de hænder du nævner og vi maksimerer værdi mod den samlede range. Jeg mener faktisk de udgør en ret lille del, og han er ret polariseret her. Desuden valuebetter han AJ-AQ hver gang hvis han raiser turn med dem. Men altså med dine argumenter så skub da turn, hvad gavner en stop and go?
@IWS
Altså jeg siger ikke at det er mit standardmove, men at det kan have nogle fordele...
Fordelene ved stop-and-go. Jeg tror muligvis villian kan finde et fold frem til et push(selvom det er meget skidt), da han trods alt skal betale en del yderligere. Jeg tror et bet på river vil blive kaldt noget mere light.
Enig i at han repper en 6er.
Som Thyssen bl.a. er inden på er den relativt dårlige postiion bemærkelsesværdig. UTG'en er en shortie der må forvente at skubbe en stor range for value efter at have limp-called utg for 20% stack. Han sidder med 153 tilbage og kan altså lave et fuldt raise over dine 70 og det ligner næsten at det er det Villain håber på, for at kunne give re-nakken igen...
Jeg vil endda mene at 87 på et parret board som det i sandwichen oftest ikke rasier turn på A som hero repper stort. Jeg er på fold-holdet, men når jeg tænker over det, så er jeg sikkert på skubholdet i praksis, som den tyr jeg er... :D
damster