Hvad gør I her?
Det jeg er i tvivl om er at der er mange i potten, så at jeg allerede er slået af 2 par eller kongerne er sandsynligt. Der hvor jeg dog undrer mig er at der ikke beskyttes mod en str8 draw på knægten, skulle en en af ovenstående to hænder.
Avg VPIP på bordet er såvidt jeg husker lige over 40%.
$5/$10 Texas Hold''em - Tuesday, July 11, 15:43:33 ET 2006
Table Table 109579 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: floridabird ( $299 )
Seat 2: WSawyer666 ( $206.50 )
Seat 3: bajamaja__ ( $323.50 )
Seat 6: Boomer72 ( $45 )
Seat 5: benthj ( $49 )
Seat 4: mjlovell451 ( $453 )
Boomer72 posts small blind [$2].
floridabird posts big blind [$5].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Qh Ah ]
WSawyer666 calls [$5].
bajamaja__ folds.
mjlovell451 calls [$5].
HERO raises [$10].
Boomer72 calls [$8].
floridabird calls [$5].
WSawyer666 calls [$5].
mjlovell451 calls [$5].
** Dealing Flop ** [ Kc, 7c, Th ]
Boomer72 checks.
floridabird checks.
WSawyer666 checks.
mjlovell451 bets [$5].
HERO calls [$5].
Boomer72 calls [$5].
floridabird folds.
WSawyer666 calls [$5].
** Dealing Turn ** [ Qd ]
Boomer72 checks.
WSawyer666 checks.
mjlovell451 checks.
HERO???
5/10 FL 6max - Turn beslutning
jeg raiser floppet, og better ud på turn
Den er jo ikke let, det vil jeg godt give dig ret i.
Gratis kort på sådan et board er mig dog så inderligt imod, at jeg tror dog jeg skubber en 10''er til midten på turn. De skal ikke have lov at fiske gratis! Hvis mjlovell check-raiser det er vel ok at smide, medmindre han er tåbe-aggresiv post flop.
Linjen på river bliver endnu sværere, hvis riverkortet er en blank - men hvis dine modstandere er "fiskede" nok, skal der valuebettes.
Det hele bliver dog meget read baseret. Hvis mjlovell eksempelvis er så passiv, at han ikke better uden top par på floppet, skal du naturligvis tage dit gratis kort og håbe at fange den knægt.
Det hele bliver dog meget read baseret. Hvis mjlovell eksempelvis er så passiv, at han ikke better uden top par på floppet, skal du naturligvis tage dit gratis kort og håbe at fange den knægt.
Fold på floppet, medmindre du har nogle gode reads på mjlovell451 som meget aggro på draws.
Der bliver bettet ud i dig. Det koster godtnok kun Út SB at calle, men du risikerer at blive genhævet af en af dem bag dig. Og du er håblæst bagud til en konge.
Turn: Stik ud!
Gutshot + backdoor flush må (næsten) være nok til at calle på floppet.
Svær hånd, men jeg giver den da gerne et skud.
Beslutningen på floppet synes jeg er fin: Vi er næsten helt sikkert ikke foran på dette flop, men vi har flere gode hænder at trække til med omkring 6-7 outs i en stor pot. Jeg ved ikke om der skal raises for at tynde ud i feltet; problemet er at vi ikke har en hånd der skal beskyttes endnu OG at i en stor pot på dette board er det ikke sikkert, at der foldes til 2 bets bag os.
Jeg er med KlausL omkring ingen frie kort på dette bord. Bet/fold turn.
Beslutning på River afhænger af hvad vi sætter mjlovell451 på og hvor mange spillere der hænger på dit turn bet. Givet hvordan floppet blev bettet tror jeg mere mjlovell451 har en marginal hånd som en svag K eller en T (med mindre han er komplet donk). Så valuebet en blank mod ham. Er der 2 modstandere på river; check bagved (Svagt?)
mjlovell451s range: han har callet et limp (fra en fyr der sidder med 5 BB) på et halv-loose bord og donker turn efter at 3 har checket med 10 SB i potten. At dømme efter hans stak chips, kan han godt spille (??? - kald mig bare et fjols for overfortolkning), så hans hånd er næppe uden potentiale men heller ikke over 88/ T9s/ diverse små broadways. Han sidder nok lige så ofte med en T eller et godt draw, som med et set eller en K.
Det er vist marginalt, men jeg tror den skal spilles (stor pot + ret stor range), og hvis den skal spilles mener jeg der skal hæves med henblik på en free showdown-linie. Der er en masse limp-hænder vi gerne vil af med (små PP samt straight- og flushdraws).
Som spillet er Q (oftere) et farligt kort.
"mjlovell451s range: han har callet et limp (fra en fyr der sidder med 5 BB) på et halv-loose bord og donker turn efter at 3 har checket med 10 SB i potten. At dømme efter hans stak chips, kan han godt spille (??? - kald mig bare et fjols for overfortolkning)"
Tror lige du skal læse HH igen. Det er ikke en af dem med 5 BB (det er bl.a. HERO der sidder med 5 BB) der limper. Forstår heller ikke hvad du mener med at han donker turn?
Jep - my bad.
mjlovell451 (CO med $453) caller et limp fra WSawyer666 (UTG med $206). Hero/ Benthj er på Knappen med $49 - tsk ;)
Edit - Hero''s tableimage kom lige pludselig voldsomt i spil der. Villain har en mere snæver (farlig) range hvis han har mere grund til at tro at han bliver kaldt / raised af Hero på knappen.
Tja, jeg ved faktisk ikke lige hvorfor jeg sad så shortstacked der, det ligner mig ikke.
Som Gene siger er det nok et fold allerede på floppet. Jeg har max 7.5 outs (3*A, 3*J og 1.5 til en runner runner nut flush), og mange af disse outs er næppe gode nok alligevel.
Jeg endte med at bette, og blev raiset af mjlovell451, som jeg kaldte.
Anyway, hånden endte således.
** Dealing Turn ** [ Qd ]
Boomer72 checks.
WSawyer666 checks.
mjlovell451 checks.
HERO bets [$10].
Boomer72 folds.
WSawyer666 calls [$10].
mjlovell451 raises [$20].
HERO calls [$10].
WSawyer666 calls [$10].
** Dealing River ** [ Kh ]
WSawyer666 checks.
mjlovell451 bets [$10].
HERO calls [$10].
WSawyer666 folds.
mjlovell451 shows [ Ks, Td ] a full house, Kings full of tens.
HERO doesn''t show [ Qh, Ah ] two pairs, kings and queens.
mjlovell451 wins $147 from the main pot with a full house, Kings full of tens.
Hvorfor bette turn..?? Hvilke hænder folder til dette bet.?
Jeg har intet imod at give et draw et fritkort til at se en river her. Det eneste draw vi folder er en gutshot. OESD og flushdraws løber ingenvegne. Og da vi ikke ved hvor vi står på turn, så checker jeg og evaluer på riveren. I dette tilfælde caller jeg river.
Jeg folder ikke det flop, som nogen advokerer for.
Der er tre-fire knægte ude til en nut-straight, der er mulighed for bagdørs-flush og nogle gange er es og Q også godt, hvis vi rammer.
Jeg raiser floppet i håbet om at tynde ud i feltet samt snuppe et gratis kort, hvis vi ikke forbedrer os på turn.
Med en Q på turn stikker jeg ud og folder til villains check-raise. Med mindre han er komplet maniac sidder han stensikkert med godterne, som han spiller den her.