Bare en lille hverdags hånd, jeg godt lige vil høre om i er enige med mig i. Jeg er lidt i tvivl om mit bet på floppet, da jeg føler det let kan have ramt nogen. Er i enige i det? Da de begge kalder flop, føler jeg lidt at et checkraise er på vej eller at de ihvertfald ikke vil slippe den og jeg er bagud. Enig? Hvad gør jeg hvis der bliver bettet på turn - kald?
Here goes:
***** Pacific Hand History for Game 61231844 *****
$5/$10 Limit Hold''em - *** 03 14 22:26:24 2006
Table Rey Del Mundo Gran Corona (Real Money)
Seat 7 is the button
Total number of players : 6
Seat 10: asspoker ( $823.51 )
Seat 1: wdeering ( $219.89 )
Seat 6: MrO07 ( $854.53 )
Seat 7: SlimKim ( $1188.89 )
Seat 8: RMPerez ( $664.12 )
Seat 9: megasurf ( $120 )
RMPerez posts small blind [$2].
megasurf posts big blind [$5].
** Dealing down cards **
Dealt to megasurf [ Q♣ A♥ ]
asspoker calls [$5].
wdeering folds.
MrO07 folds.
SlimKim folds.
RMPerez calls [$3].
megasurf raises [$5].
asspoker calls [$5].
RMPerez calls [$5].
** Dealing Flop ** [ 9♣, J♠, 7♥ ]
RMPerez checks.
megasurf bets [$5].
asspoker calls [$5].
RMPerez calls [$5].
** Dealing Turn ** [ 3♥ ]
RMPerez checks.
megasurf ?
asspoker ------
5/10 FL SH En hverdagshånd
Tror jeg er 80/20 eller sådan noget med at stikke ud og checke her. Det kommer meget anpå spillerne og hvordan dit spil har kørt hvad der er bedst.
Tager de ofte et kort af på floppet?, spiller de for ringe hænder preflop, dvs ofte ikke har et par hvis de trækker til inside her, slowplayer de meget ?, beskytter de deres hænder på floppet ?, bluffraiser de turn meget ? osv.
de tager ofte et kort af på floppet, de spiller ringe hænder preflop, de beskytter IKKE deres hænder postflop, de bluff raiser sjældent turn.....tror jeg. Hvad taler det forskellige parametre for ?
Standard..
Du skal kun folde dem 1/5 gange her for at vinde på det her bet. plus at du har en lille equity i dine overkort.
Kan godt se at boardet er kordineret, men better helt sikkert her.
Mod 3 modstandere checker jeg som regel.
Turn er altid et check IMO.
På 5/10 vil en række spillere liiiiiige se turn-kortet inden de folder.
Turn er umiddelbart totalt blank så HU stikker jeg helt sikkert ud her, og det gør jeg formentlig også som default-play mod 2 modstandere her.
C/f river UI.
Bjoernen:
-de tager ofte et kort af på floppet: Betyder vel at du nemt kan have den bedste hånd stadig.
-de spiller ringe hænder preflop: Samme.
-de beskytter IKKE deres hænder postflop: Gør at du ikke kan udelukke en masse par hænder, hvilket du nogengange kan mod aggressive spillere.
-de bluff raiser sjældent turn.....tror jeg: Det er godt for dig, da du højest sandsynligt vinder hvis du har den bedste hånd så.
Hvis du bliver kaldt af begge så check river og kald hvis button better, men den anden folder.
J-high-floppet giver dig ikke den store skræmmeværdi. Endvidere matcher floppet lidt for godt de hænder som Standardvillain limper med (lave broadways, lave PP og mellem suitede conn.). Jeg tror du er foran på floppet væsentligt mindre end 50%.
Hvis der er en chance for at få (især) asspoker til at folde et lavt par så stik ud på floppet. Hvis den ene af modstanderne er en callingstation, er potten ikke stor nok. Check og håb at han checker.
Hvis du better floppet, skal turn også bettes. Du har stadig mulighed for at vinde UI hvis du stikker ud på turn, men næppe hvis du checker.
"de tager ofte et kort af på floppet, de spiller ringe hænder preflop, de beskytter IKKE deres hænder postflop, de bluff raiser sjældent turn.....tror jeg. Hvad taler det forskellige parametre for ?"
... valuebet flere marginale hænder og bet turn hvis du better flop (med position: raise hæderlige hænder),
... bliv siddende ved bordet :),
... information bliver billigere, men også sværere at tyde. Draws når oftere forbi turn hvor de bliver farlige for en skrøbelig hånd (især A-high)
... valuebet flere marginale hænder.
Meget enig med Puma35. På de her limits, syntes jeg også meget ofte at de lige skal se et ekstra kort og floppet er jo billigt. Så hvis du ikke får action på floppet, så vil jeg meget ofte også bette ud på turn, med mindre det er alt for loos.