5/10, float i rr

#1| 0

Jeg har siddet og ventet ved bordet, og villain er herefter kommet til. Han virker umiddelbart rimelig fornuftig, men vi er ikke andet end et kvarters tid inde i matchen, så der har ikke været noget interessant endnu. Han raiser de fleste knapper, og det samme gør jeg, men han spiller ikke meget oop (og det gør jeg heller ikke).

1K stacks effektivt.

LOL, christ... Nå, men jeg har altså T9off.

Jeg åbner knap til 33, han siger 86, hvilket er første gang, han har 3bettet - jeg finder et call frem.

Flop: Q75r. Pot: 172.

Han stikker 140 ud. Betalt.

Turn: 7, sender et farvetræk.

Check, jeg checker bag.

River: T, blank farve.

Han stikker 430 i 450, og jeg betaler.

Kommentarer?

02-08-2007 01:19 #3| 0

men ja, det ligner et kald! :P

02-08-2007 01:19 #4| 0

hvilke kort har du? :)

02-08-2007 01:19 #2| 0

Når du poster en hånd til analyse skal du huske at nævne hvilken hånd du selv sidder med.

Det er en vigtig detalje hvis du vil have en brugbar analyse.

02-08-2007 01:22 #5| 0

Tror Asger er stiv.. Begge hans HHs er der fejl i :)

02-08-2007 01:25 #6| 0
OP

Sådan!

02-08-2007 01:30 #7| 0

Fold preflop og snup en danskvand

Som spillet kalder jeg.

/Kimo

02-08-2007 01:41 #8| 0

hvorfor kalde med T9o preflop. Er det fordi du sætter ham på en stor hånd (eftersom det er 1. gang) og derfor har implied odds? hvis det er derfor kan jeg ikke lide call på river... eller jeg kan ikke li' det uanset.

Jeg folder

02-08-2007 01:44 #9| 0
OP

Jeg skal kalde 53 i 119 med 1K bag. Nu må I sku lige styre jer, tightasses.

02-08-2007 01:47 #10| 0

Tja, jeg synes det er lige lovligt friskt når man tænker på at han ikke har skabt sig endnu og i har siddet og spillet en halv time. Det er mest møntet på PF, og også lidt postflop men det er jo et fint flop at floate på, og river er lidt hip som hap efter min mening.

02-08-2007 01:51 #11| 0

nu så jeg godt nok ikke at hans 3bet var så lavt, gik bare udfra det var et normalt size 3bet

02-08-2007 03:44 #12| 0

LOL T9o minder mig om en hånd jeg spillede ved WSOP i nogenlunde samme situation, og som du mente var donket at calle, den hånd kan aldrig smides. Han havde vel JT, altså split.

02-08-2007 03:56 #13| 0

han er i følge din beskrivelse forholdsvis ligefrem og har ikke vist aggro tendenser tidligere.

Han reraiser dig oop, og smider et std. cont bet afsted.

Turn check for at holde potten nede

river value bet med top pair el. bedre.

Jeg kan ikke lide din linie på any street !

02-08-2007 03:59 #14| 0

Preflop er helt standard, river folder jeg. Han regner med du caller her.

EDIT: Forøvrigt vil jeg hellere bette turn lige i det her spot, nu du floater floppet.

02-08-2007 04:10 #15| 0

tjaah, preflop kan du ikke smide, men på øvrige streets

02-08-2007 04:21 #16| 0

Jeg er heller ikke helt med her...

PF er standard. Jeg folder dog til continuation bettet, da vi på trods af kort historie må antage, at hans PF 3-bets er på den stramme side. Men fair nok.

På turnen forstår jeg dog ikke, hvorfor du undlader at stikke ud, når nu du har floatet floppet?

/Mikael

02-08-2007 09:23 #17| 0
OP

@Kalsen: Nu får jeg 7% i modsætning til dine 35% af stakken ind preflop.. Samtidig er jeg i position, hvor du er oop. Der er en.. øhrm.. "marginal" forskel.

@c_hope: Han er ikke ligefrem. Han er fornuftig - dvs. virker god, aggro, LAGish, forståelse for spillet etc. Alle fornuftige/gode spillere er aggro - specielt i rr pots.

@DTM: Problemet med at bette 7'er turn er, at han ssv. forventer, at jeg raiser overpairs og AQ på floppet. Hvis jeg derfor byder turn, repper jeg 7x som det eneste, hvorfor jeg kan blive checkraiset ualmindeligt løst AI - af samme grund, som at jeg kun mod specifikke modstandere i en specifik dynamik better hænder som QT, 88-TT etc. Min "float equity" bliver samtidig kun omkring 15-20% mindre, da jeg skal dodge A, K og måske Q på river, for ikke at kunne byde, hvor jeg på alle andre kort med høj forventning kan tage potten ned, hvis han checker.

- AB

02-08-2007 09:37 #18| 0

Igen - Over underlig linie du får lagt i den her hånd!

- Preflop er std.

- Kan godt lide et flop raise!

- Kan ikk forstå du ikke skyder turn, dit float giver ingen mening (især pga. strømlining)

Som spillet: Er overbevist om det er -EV at calle river.

02-08-2007 10:40 #19| 0

Jeg kan også bedst lide at byde river i rr pots efter et float på et så tørt bræt.
I denne hånd folder jeg dog river, tror du er grundigt slået.

02-08-2007 10:47 #20| 0

"@DTM: Problemet med at bette 7'er turn er, at han ssv. forventer, at jeg raiser overpairs og AQ på floppet."

Hvorfor skulle han forvente, at du raiser AQ og overpairs på floppet? er det standard i det game?

Uden mere historie med ham her tvivler jeg sku meget stærkt på, at du bliver checkraiset AI løst på turn

02-08-2007 10:49 #21| 0
OP

@Ahle: Prøv at deducere min range med %er, når jeg smoothcaller flop for at bette en turn, der parrer boardet.

02-08-2007 10:57 #22| 0

Jeg synes fint, du kan repræsentere en god hånd her. Derudover kræver det altså en del balls for villain at sende stakken ind på turn her med air, når i ikke har mere historie og han stort set ikke ved noget som helst om dig.

Jeg tror iøvrigt han vil være mere tilbøjelig til at skyde river, især når et scarecard falder såsom flushen eller et højt kort, end han vil være til at CRAI light på turn.

02-08-2007 11:04 #23| 0

ad jeg tror jeg smider river, det ligner lidt at han godt ville ha cr turn og nu "bare" valuebetter river.....

02-08-2007 11:16 #24| 0

@AB

Jeg skal lige forstå din floatlinje korrekt: Du caller floppet med henblik på først at bette river, fordi et call af flop og bet af turn ikke fortæller en troværdig historie om at du skulle have hus, quads, op eller AQ. Right?

Det jeg ikke forstår er, hvilke af disse hænder caller du floppet med? Kommer et flopcall ikke, uværligt til at fremstå som noget marhinalt a la weak tp, mp eller float?

Hvis du ønsker at spille villian af hånden kan jeg godt lide et flopraise, da det virker langt mere troværdigt.

Men nu har jeg heller aldrig været specielt vild med at aggro tyre floater, fordi de sjældent(jvfr. deres image) har så passiv en linje med stærke made hands.

02-08-2007 11:58 #25| 0

Byd turn AB! 7'eren er drømmekortet for dit float. Han c/r'er ikke all in uden en stærk hånd og han ligger måske JJ(nok ikke..).

02-08-2007 12:04 #26| 0
OP

@Løp: Jeg better alle turns, undtagen Q, 7, 5, J, 8, 9, T, J og veksler mellem A og K.

5, 7 og Q fucker min turnbet handske op.
8 og J giver mig en openended.
9 og T giver mig showdown value.
A og K kan delvist fucke min turnbet handske op, samtidig med at det med god sandsynlighed kan improve min modstanders hånd.

Jeg vil nødigt udtale mig om, hvordan mit spil generelt hænger sammen ifht. denne linje. Imod nogle villains, raiser jeg flops meget, mens jeg peeler mere mod andre. Min aggresion er derfor både i level og i timing aldeles bestemt af modstanderen, og overfor den enkelte modstander, prøver jeg så at lave en eller anden form for strømlining og systematisering.

@Ahle: Hvis villain tænker sig om, SKAL jeg have 7x eller bedre for at kunne betale et CRAI, givet at vores dynamik har været så kort. Det går jeg ud fra, at han kan tænke sig frem til, hvorfor jeg simpelthen ikke kan byde en 7er på turn.

- AB

02-08-2007 12:10 #27| 0

Enig med AB, turn er et lortekort at stikke ud på. Det er det perfekte kort at tage stackadonk linjen på (C/R AI @ turn).

02-08-2007 12:11 #28| 0

Bet turn, fold river.

02-08-2007 12:16 #29| 0

Hehe det var også skrevet mest i sjov, det med at jeg spillede en tilsvarende hånd.

Mht. hånden better jeg også turn. Synes egentlig 7'er er ok kort for dig, kan ikke se hvorfor du synes det fucker din hånd op? langt de fleste af hænderne i hans range har stadig misset boardet, og tror oftere han vil give op her end CRAI.

02-08-2007 12:24 #30| 0

Lad os sige, vi stikker ud på turn, villain caller nu, og checker en T/9 river - her checker vi bag, ikke?
Ligesom vi folder, hvis han c/c turn, men better river, som er T/9, ikke?

02-08-2007 12:28 #31| 0

Jeg kan godt finde på bare at skubbe det hele ind på turn, for at blive fri for et CRAI.

02-08-2007 12:31 #33| 0

@AB

Jeg tror villain betaler en "blank" river med eksempelvis JJ hvis villain havde checket til dig på river.

Jeg tror villain sætter dig på en marginal holding med dit kald på flop og check på turn. Måske 88-TT eller noget skrammel a la 65, 54. Derfor virker hans river bet lidt stort og det lugter lidt af et bluff med AK.

Jørn

02-08-2007 12:31 #32| 0

Tinamus

Så skulle det da være pga at vi regner med at hvis villain caller vores turnbet så folder han aldrig til vores riverbet, fordi selvom vi rammer en T/9 på river har vores hånd ingen showdown value. Og jo hvis vi stikker ud på turn og en T/9 falder på river og han leader ind i os, så folder vi også.

Alt i alt synes jeg at 7eren er et elendigt kort at stikke ud på, og jeg er helt enig med AB omkring de tanker han har skrevet i sin post 11:04.

Faktisk tror jeg at jeg caller PF, men bare folder floppet. Selve floppet er et fint flop at floate på, men situationen er ikke til det efter min mening.

02-08-2007 12:40 #34| 0

Jeg kunne godt finde på at byde på turn når jeg nu havde besluttet mig for at floate, på samme vis som jeg nok også havde stukket ud hvis jeg rent faktisk havde 7'eren.

River call er ret marginalt. Jeg tror jeg hælder til et fold.

02-08-2007 12:51 #35| 0

spændende hånd. Linien er fin for mig, dog lidt tricky, men fin. Som Hatten, kunne jeg kunne finde på, at lave et feeler bet på turn, for at få et standpunkt. Som spillet, smider jeg river. JJ er mit umiddelbare bud, på Villians hånd.

Bagern.

02-08-2007 12:52 #36| 0

@AB

Du undlader altså at fortsætte dit float på turn, med mindre der falder et mindre mirakelkort, som falder uden for de nævnte?

For at floatet skal være effektivt kræver det vel at de linjer du har i floatet ligeledes ofte anvendes, når du har stærke made hands. Ellers vil villains kunne spotte at du har tendens til at have en svag handske, når du flatcaller floppet, hvorfor du bliver en nemmere at udspille.

I princippet ønsker du vel at reppe en range a la(du må fra tid til anden undlade at raise disse for at have succes med floating) 46,68,57,Qx, 55, 77, KK, AA.

Nu vælger du at checke turn. Med argumentet om at den er grim for dig, men med denne kommentar indikerer du vel også at du i spots som disse sjældent vil have en videre stærk hånd?

River er som sagt marginalt. Din linje er lidt fucked og du har ikke vist styrke, hvorfor et bluff er oplagt. Men jeg tror ikke det er oplagt nok til du kan betale. Det er close, men folder.

02-08-2007 15:07 #37| 0
OP

@Løpen: Det lyder som som, du antager at jeg opgiver hånden, med mindre jeg dodger en af ovennævnte kort på turn. Det er naturligvis ikke tilfældet. Vi snakker naturligvis om turn bet frekvensen. River er vi ikke kommet til i ovenstående range.
Jeg kan da sagtens floate et flop, for at checke bagved på turn, og så stjæle på river.

@Klaphat: Selvfølgelig stikker du ud, hvis du har 7'eren. Men lad os antage du har en made hand, der ikke er en 7er, og du stikker ud på turn, og bliver check-raiset AI. Hvad er din call-range så, givet at du har bettet en made hand?
Og ja, selvfølgelig er det marginalt. Ellers havde jeg jo ikke posted den.

@Thyssen: Det ville være et yderst marginalt og sandsynligvis temmeligt dårligt call med JJ fra villains side. Han er ikke god 25-30% af gangene, når jeg checker turn bag og better river hvis checket til (givet at river blanker).

@Bagern: Vores dynamik er ikke til at han valuebetter JJ. AA/KK, muligvis AQ, 7x eller et set er hans range - vil jeg tro.

02-08-2007 15:44 #38| 0

@AB

Spiller du nogensinde en made hand så passivt mod denne villain?

02-08-2007 15:59 #39| 0

@AB

Mener du han vil checke turn med et set eller en random 7'er? Muligvis AA/kk

02-08-2007 16:02 #40| 0

@AB

"Jeg kan da sagtens floate et flop, for at checke bagved på turn, og så stjæle på river."

På dette board er jeg helt enig, men sædvanligvis er der - og det ligger vel også bag DTM's spg. - mest value i at hamre til på turn, hvis du floater på floppet.

02-08-2007 16:05 #41| 0

Call preflop.
Fold flop.
Fold river.

Villain har QQ.

02-08-2007 16:46 #42| 0

@AB

Min callrange er nok omkring AQ+

03-08-2007 04:17 #43| 0

Resultat?

03-08-2007 12:22 #44| 0
OP

@Løpen: Ja, ofte.
@Bakerizzle: Det vil han nok ofte - ja.
@Puma: Ja og nej. Det er en lidt længere diskussion om floating generelt set, som jeg synes vi skal tage en anden gang.
@Klaphat: Aha ;-)

Jeg er klar over, at den her slags hænder kræver en speciel form for indstilling til NLHE, og at indlevelsen i denne kan være krævende, hvis man spiller en anden form for poker. Også derfor, kan det være svært at få en diskussion igang omkring en sådan hånd, fordi der eksisterer to forskellige perceptionsrammer.

Anyways, jeg betalte river og muckede til 75off.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar