6m, SB er dårlig og short og kan godt lide at stikke lidt småt til diverse pots, BB er god og rimelig aggro. Ingen speciel dynamik. 150BB eff.
Hæver QJo UTG, SB og BB betaler som eneste.
Flop J43r, 95 i pot.
De checker til mig, og jeg vælger at checke efter.
Turn 3, gir et farvetræk.
SB stikker 40 ud af sine 140 afsted, BB hæver til 125.
Hvilken mulighed foretrækker i?
Fold nu
Call og fold til riverstik fra BB
Call og call også river
Et eller andet rigtig gay'ish for at folde til et push eller checke river bag
5/10, flopcheck gir probs
Jeg mener ikke at et fold kan komme på tale.
sb kan have anytwo jf. dit read, dette ved bb og kan derfor raise for at tage potten ned.
Jeg tror jeg caller og ser riveraction an.
Ligner et fold.
BB kan have callet dit pfraise med A3s. Derudover er BB's play klart et move for at få dig væk og få SB allin med enten et farvetræk eller lign.
Ligner 8/10 gange et fold her.....dog mens jeg skriver kan BB måske endda sidde med J10....nå hvad skete der her?
Jeg siger 85 på floppet, da hånden formentlig, bliver lettere at spille på later streets.
Som spillet med den givne action ryger den bare i mucken. Vil helt ikke ud og lave tynde calls på river med marginale handsker som denne.
som standart byder jeg floppet, som jeg vil tror du ogsaa goer, (men naar de nu er utg aabning er jeg heller ikke imod dit flop check.
som den station jeg er (og du er) kan turn og river ikke rigtig foldes med mindre din intution skriger den er gal. da du voldsomt underrepper siger jeg call turn / og call de fleste rivers. lidt angaanedne timing og river kort.
Jeg callede turn (shortie foldede) og foldede efterfølgende river til villain. Jeg tror jeg er foran villains range på turn, men han forventer sgu nok ikke at jeg folder en J/han tør ikke bluffe mig af en J og han forventer vel ikke at jeg caller turn med nøgen flushtræk. Det var ihvertfald mine tanker undervejs i hånden.
Var jeg villain og sad med to blanke kort, ville jeg spille den på helt sammen måde som han gør. Det er bare ikke sandsynligt at du checker en hånd bagved på flop som kan klare to barrels. Over for en god spiller gør du dit spil for exploitable ved at checke bagved på turn i det spot. Er sgu generelt ikke så stor fan af at spille hænder deffensivt 3 vejs =)
Var jeg villain ville jeg ikke prøve at bluffe pacifics største callingstation ;-)
Jeg er uenig med KasperC :)
SB er short og det vil da være helt blank raise shortien med en hånd som har ingen værdi i showdown, f.eks. 98o eller lignende. Dvs. BB har typisk eet par (55+,Qx) eller bedre (boat, quads, trips) eller måske et godt flush draw (ace high / king high).
Vi er selvfølgelig godt inde mod dette range, men vi ved ikke hvad shortien sidder med, så den kombinerede sandsynlighed for at vi er foran på turn er lav også sammenholdt med sandsynligheden for at blive out-drawed.
Jørn
Et eller andet rigtig gay'ish for at folde til et push eller checke river bag.
Den tager jeg. Dog med den undtagelse, at jeg mener hvis han caller et
raise, kan du godt VB river. (halv pot bet) Et VB er selvfølgelig lidt tyndt.
Men tror hvis han caller dit gay'ish rasie, så sætter han dig på et combi
draw (på trods af shortie) eller måske lidt mere sandsynligt en svag made hand ala 66-1010.
I det tilfælde betaler han dig af med 66-1010 + jx. ved self ikke om hans BB callingrange
tilader hænder som, J9,J7s osv.
@Suffer well
Det synes jeg ikke gir meget mening.
"Men tror hvis han caller dit gay'ish rasie, så sætter han dig på et combi
draw (på trods af shortie) eller måske lidt mere sandsynligt en svag made hand ala 66-1010."
Jamen, så shover han jo turn og vi har jo besluttet at folde til et push.
Jeg mener heller ikke river kan VB'es hvis han caller turn. Det er simpelthen for få hænder der betaler af, som vi slår, kontra hænder der slår os og CC'er eller CR'er os af vores hånd.
Jeg kan godt se argumenter for at tage "gay'ish" linjen, som du vil. Jeg er bare ikke enig i dine argumenter.
@ Kan jeg undskylde med, jeg havde lidt for meget, at se til...... :-)
Ok VB'et er måske for tyndt. Men jeg mener ikke Villain nødvendigvis
shover turn, hvis har os på svag made hand.
Det ville selvfølgelig være det rigtig spil, men nu spiller villains jo ikke
altid perfekt. Plus du underrepper jo din hånd en del, derfor bliver din
linen lidt mærklig set fra villains stol. Hvilket må gøre ham let usikker
på din holding.
Tror hvis du laver gay turnraise, villain meget ofte vil call eller folde.
Og hvis han caller. trykker han self meget ofte check på river.
Ps. Men det kan jo være jeg undervuderer din modstander lidt her?
Jeg kender ham som sagt ikke så godt. Han virkede dog ret dygtig. Jeg synes nu ikke jeg underrepper min hånd ved at 3bette turn.
Mener du underrepper den ved ikke, at lave et c-bet på floppet.
Derefter bliver det meget svært for villain, at sætte dig på en hånd.
Tror jeg her, som villain vil tænke noget i stil med : " WTF! pre-Raise/
flopcheck/ Og nu rasier han på turn???.
Har han floppet topset og spiller den meget wird?
Eller laver han semiskæg med marginal made hand.
Gaaah. caller ham med 88 og ser river an. :-)