Spillet er HU ongame mod en regular'ish 5/10 hu spiller. Jeg har ikke set ham spille højere og han tænker også på et ret std 5/10 niveau.
Det kommer blandt andet til udtryk i at han ikke magter rigtigt at forklæde sine ranges, og virker i det hele taget ikke rigtig klar over at jeg tænker over hvad han tænker jeg tænker. Derudover valuebetter han ikke nær light nok. - til hånden:
Stacks ca. 200b.
Jeg åbner KJo - 35->han repopper til 120->betalt.
Flop 88T 2 spar - jeg har Ks. Han stikker ud, jeg betaler.
So far i matchen har han ikke 3bettet meget ift vores stacksizes - 9js/45s og lign. er således en mindre del af hans range end AJs+ og 88+
Turn K - han stikker 3/4 pot, jeg betaler.
River 7s - han moser ind for 20-30bb mere end pot.
Udfra hvad jeg har spillet med ham indtil nu - hvilket er en del - skal han have flush=> for at valuebette her.
5/10 HU 200bb stacks -Rivergøjl
"Udfra hvad jeg har spillet med ham indtil nu - hvilket er en del - skal han have flush=> for at valuebette her."
Fedt at du poster en hånd herinde, men forstår bare ikke rigtig pointen med den grundet ovenstående sætning? Jeg mener, du har vel allerede selv givet svaret på din action? Er det resten af hånden du ønsker kommenteret, eller hvordan?
Pointen er at jeg gerne vil høre om koncensus er at han HAR flush+ ofte nok til at jeg bør folde/kalde.
Pf, flop og turn er relativt standard på det her tidspunkt i matchen - så river er mest interessant syntes jeg. Han timer iøvrigt en del inden han shover river.
Hvorfor ikke raise turn med sådan et draw board? Ikke kritik, men forstår det bare ikke.
@sas:
Du mener, at AA/AK er bunden af hans shoving range, således det er hus eller farve... Hmm, det er jo en snævner range. Har du taget ham i et bluff før? Jeg synes, det er sjældent folk viser så meget styrke som ham hele hånden igennem på completed drawy board UDEN noget.
Jeg mucker.
Hvad skal der til, før du 4bet (bluffer) en hånd som denne mod denne villain?
Soderberg: Jeg mener der er langt mere value i at lade ham overspille/bluffe hans range end at beskytte min hånd mod bagdørs træk.
@tinamus
Jeg mener netop at han ikke har AA/AK med den her linie. Jeg tror at han enten går i cc mode på turn med 1par hænder, eller better mindre på river. Så den range han tager den her linie med er altså (efter min mening) polariseret til flush og bedre.
Mht. 4bettet så kunne jeg godt overveje det, men jeg mener jeg har mere kontrol over matchen ved at holde potsne relativt små ift stacks når jeg har position så jeg kan udnytte mine reads på ham bedre - der er trods alt ikke så meget manøvre rum i 4bettede pots.
Jeg har kun spillet én 4bettet pot mod ham tror jeg og det var denne:
Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #P4-75185955-202
Table Hama, 28 Aug 2008 8:55 AM ET
Seat 8: Ifaitatlife A♣,Q♥ ($1994 in chips)
Seat 10: Stormwater79 ($2678 in chips)
ANTES/BLINDS
Ifaitatlife posts blind ($5), Stormwater79 posts blind ($10).
PRE-FLOP
Ifaitatlife bets $30, Stormwater79 bets $100, Ifaitatlife bets $265, Stormwater79 calls $190.
FLOP [board cards 6♠,J♥,7♣ ]
Stormwater79 checks, Ifaitatlife checks.
TURN [board cards 6♠,J♥,7♣,10♦ ]
Stormwater79 checks, Ifaitatlife checks.
RIVER [board cards 6♠,J♥,7♣,10♦,8♥ ]
Stormwater79 checks, Ifaitatlife bets $350, Stormwater79 folds.
SUMMARY
Dealer: Ifaitatlife
Pot: $949, (including rake: $1)
Ifaitatlife bets $650, collects $949, net $299
Stormwater79 loses $300
Her er et eksempel på et bluff jeg har fanget ham i:
Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #P4-75185955-36
Table Hama, 28 Aug 2008 8:20 AM ET
Seat 8: Ifaitatlife [ Q♠,Q♥ ] ($1248 in chips)
Seat 10: Stormwater79 ($1029 in chips)
ANTES/BLINDS
Stormwater79 posts blind ($5), Ifaitatlife posts blind ($10).
PRE-FLOP
Stormwater79 bets $30, Ifaitatlife bets $100, Stormwater79 calls $75.
FLOP [board cards 7♦,4[c,2♥ ]
Ifaitatlife bets $150, Stormwater79 calls $150.
TURN [board cards 7♦,4♣,2♥,9♦ ]
Ifaitatlife checks, Stormwater79 bets $390, Ifaitatlife bets $988, and is all-in, Stormwater79 calls $379, and is all-in.
RIVER [board cards 7♦,4♣,2♥,9♦,J♦ ]
SHOWDOWN
Ifaitatlife shows [ Q♠,Q♥ ]
Stormwater79 shows [ K♠,10♥ ]
SUMMARY
Dealer: Stormwater79
Pot: $2276, (including rake: $1)
Ifaitatlife bets $1248, collects $2276, net $1028
Stormwater79 loses $1029
Det er dog nok ikke specielt relevant for hånden.
Hvad er hans betsize på floppet?
Du repper hverken huset eller trips og farven er lidt meh. Du ligner hvad du er, derved er det muligt, at han overpusher light. Hans linie ligner bare ikke skum, og jeg folder i spottet.
Ok, har virkelig svært ved at se, hvad vi slår hvis vi kigger ham op. Og hvis du har taget ham i et bluffspot før, går han vel ned i kadance, hvad ang. det.
Hehe, jeg kan godt lide hans bluff-call :)
Ok, hvis villain er så nittet i rr-pots og valuebetter så stramt, hvorfor så ikke grinde ham ned?
Okay.
For:
1) Hero har næsten aldrig noget, der kan betale det der skub.
2) Villain valuebetter ikke light, og repper en aldeles stærk og snæver range.
Imod:
1) Som Tinamus - villains bluffer ikke så tit i de her spots.
2) Villain bliver nødt til at overveje, om hero har en flush. Både turn og river ændrer boardet markant, og villain er for så vidt ligeglad. Du må have nogle reads på, hvilken indflydelse det har. Hvad er hans tankegang, når boardet ændrer sig?
Vi mangler for at træffe en god beslutning:
1) Hvem er oppe/nede, og hvordan er flowet i matchen? Hvem sidder på initiativet i de fleste pots?
2) Timingtells.
3) En feel, ingen af os kender til - kun Sjaske.
==
En anden ting. Floppeelet er fint nok, men du skal være klar over, hvad det gør ved forløbet i hånden. Villain vil være likely til at bette videre på highcards men checke de fleste lowcards på turn/river, og det komplicerer dine beslutninger (som her), og du kan have markante reverse odds. Det ER altså ikke nogen forbrydelse at folde både preflop og floppet. Din value er, måske ikke 0, så i hvert fald aldeles marginal.
- AB
@AB
Ok, her er lidt info der mangler. - Som skulle have været med i første post..det gik lidt stærkt.
Vi spiller 2 borde HU, jeg er 2 oplæg oppe på det andet bord og er således 1 i front lige nu - derudover har jeg lige stacket ham på det andet. Jeg føler jeg har overtaget lige nu og har en fornemmelse af at der er større chance for at han er ude i et last resort riverbluff her end hvis matchen lige var startet. Sådan lidt a la "ffs.. hvis han betaler her quitter jeg det lort - LIFETILT!"
Jeg har givetvis haft nogle timingtell feels i løbet af hånden men jeg kan ikke huske dem længere så de har i så fald ikke været særlig stærke. Planen med flop checket var at checke turn bag og bette de fleste rivers hvis checket til.
@AB
Mht. pf defend med KJo er jeg klar over at det er lidt en skod handske - men det smukke ved ham er som sagt at han ikke better et par hænder så stærkt som han burde så jeg er ikke så bange for at komme i noget rigtig snavs... særlig tit.
Hvis modstanderen er dig er jeg langt mere tilbøjelig til at mucke KJo her - netop fordi at du formår at balancere dine ranges i langt højere grad end gutten her.
Jeg oplever, når jeg er foran HU at der sker en af to ting, hvis villain ændrer sit spil. Enten sidder han og venter på en hånd, hvor han virkelig kan valuetowne mig, eller også har jeg den der "timebomb" fornemmelse. Om lidt laver han et KÆMPE bluff/move, fordi han er fkcing indebrændt over ikke at vinde nogle pots. Det sker ofte, hvis man er semivarm og har et aldeles aggro HU game (dvs. man vinder 80-90% af alle pots), og det var derfor jeg spurgte til flowet i matchen.
Din fornemmelse for hans state of mind leder obv tankerne hen på et rivercall.
Hvordan var din egen timing med turncallet i øvrigt? Han lyder som en type, hvor man fordelagtigt kan time ned til 6-7 sekunder af timebank på turn for så at snappe river ;-)