Vi har ikke spillet så længe. Villian virker en spids nitty - jeg har taget det første buyin fra ham ved at ramme hænder der ikke er nået til showdown... pretty much.
Villian tænker en stund på turn inden han checker - hans betsize forvirrer mig også.
www.holdemmanager.net
NL Holdem $10(BB) Replayer Game#2438082386
PowerFlush ($1,884)
hero ($2,018)
hero posts (SB) $5
PowerFlush posts (BB) $10
Dealt to hero 6♦ 8♦
hero raises to $30
PowerFlush calls $20
FLOP ($60) 8♥ 6♥ 7♠
check,
hero bets $50
PowerFlush raises to $160
hero calls $110
TURN ($380) 8♥ 6♥ 7♠ 3♣
check,
hero bets $300
PowerFlush raises to $1,022
5/10 HU 200bb - tricky turn
wow, den er godt nok virkelig mærkeligt spillet hvis han har en hånd du er bagud til.
imo, ligner det some kind of draw der på turn vil comitte sig da han åbenbart ikk mener du ser stærk ud.
Jeg skubber.
Kan dog sagtens være way off da jeg ikk er cashspiller og ikk spiller så højt.
meget mærkeligt spillet af ham, det er sådan et scenarie hvor man kan sætte ham på et hav af hænder.
Den eneste "ide" jeg har til hvorfor han spiller hånden som han gør, er pga. at han sidder ude af position og ønsker at holde potten under kontrol da der ligger en del draws, ved at checke og du better får han bygget potten op, og med et raise commiter han dig til potten, hvis du altså ikke folder - i sådan et tilfælde kan han næsten kun have et set.
Fold turn til CRet. Hero er knust eller oppe mod et stort draw, jeg tror ofte hero er knust.
Villain kunne godt ligne en meget stærk made hand, der gambler lidt med et turn check.
Rationale: Da hero caller raiset på flop og skyder turn, ligner hero ikke særligt meget et draw længere imo. På turn vil made hands gerne beskytte og draws gerne se en billig river.
Hvis villain tænker sådan og har str8/set på flop, er turn en blank; nuts er stadig de samme. Så hvis hero har en made hand og better, klapper fælden når villain CR og hero måske føler sig comitted, fordi boardet er drawheavy.
Det er nemt at være bagklog, men jeg synes ikke stacks og board passer særligt godt til at bette turn, givet action so far. Check evt. bag og evaluer river.
han sidder med A5h jo..... butik!!!
kan ik se ham sidde med et set,45 eller T9 her.
@Xnuu
Hvorfor skulle han gå efter at c/r med A5hh? sas jammer jo ikke OPs og TPs ind for 200bbs, hvis han skyder turn.
Ved at c/r turn får han sin range til at ligne combodraws/draws og får derved en større chance for at stacke marginale hænder(Efter min erfaring er det i hvertfald ofte dette, som går gennem deres hoveder). Jeg bryder mig dog ikke om det med disse stacks, men afholder mig ikke for at sige, at han very very likely kan have T9/45 eller et set.
@Xnuu fordi han altid selv skyder turn med de holdings og vil ha mere FE med sine draws?
@Sasuke hvad er der med hans sizing som jeg ikke fatter?
Synes mange af de her hænder du poster HU ofte er MEGET readrelateret og gerne med 200bbs stacks, som lige gør den lidt mere spicy, men hælder lidt til at tænke som Xnuu, men ville sgu også være sweet at spille en 9T sådan pga stacks og du hele tiden prøver at tage den fra ham uden SD, så han ved du skyder :)
dobbelt CR er sååå sweet :)
Konklusion = Dunno
@Sasuke
Hvad er din plan med at calle villain's CR på floppet?
Overvejer du at BF'e på en blank turn her?
Har du set villain double CR før?
Hvis villain er dygtig, er dette 50/50 mellem 2 par+ (vi slår kun 76), stærke combodraws (A7♥/97♥/75♥, etc.) og meget sjældent skum på trods af, at bordet inviterer til spazzy moves - mod en nitty villain, tror jeg desværre ikke vi er gode tilstrækkelig mange gange til, at et skub er +EV
Synes også hånden er meget read baseret.
Hvis du siger at din modstander hælder lidt mere til den nitty side, og du ikke har set ham lave nogle vilde moves på turn før, kan du sagtens folde her.
Han har åbenbart lidt FPS i sig.
Synes også det er godt du ikke 3better floppet pga stack sizes.
BUMP
@ sasuke
Hvordan forløb resten af hånden efter du blev CRet på turn?
Til de resultatorienterede :)
Jeg har kigget på hånden efter, og taget de forskellige inputs i tråden til efterretning også. Pokerstove giver mig ca 35% mod hans range, og det må siges at være et decideret oplagt fold. Jeg var desværre ikke på mit A game i den her situation så jeg endte med at shove og han kaldte med 77.
Jeg ramte så heldigvis en af mine utallige 8'ere på river.
@ sasuke
Det var nu ikke fordi jeg ville høre om du kunne vinde et evt. race fra turn til river.
Jeg var interesseret i din action på turn og overvejelserne bag denne action + eventuelle kommentarer til de synspunkter der er kommet til den hånd du har postet. Std vil jeg mene.
Men wp på river ;)