Hey,
Jeg har siddet og clashed lidt med villain. Han har ikke været out of line tidligere, men er set overbet-shove på river to gange tidligere, hvor jeg valgte at folde.
Han virker solid og er regular.
Min plan har været at spille flest pots i position mod ham. Jeg føler, villain er en god handreader.
Villain $1438.00
Hero $1945.00
Hero is in SB $5.00
Villain is in BB $10.00
Jeg får Q♦ A♦
Hero raises $35.00
Villain calls $35.00
Flop (70): Q ♠ 8 ♦ 10 ♣
Villain bets $60.00
Hero calls $60.00
Turn (190): 2 ♦
Villain bets $245.00
Hero calls $245.00
River (680): 7 ♠
Villain went all-in $1108.00
Hero?
Villain har leadet et par gange tidligere uafhængig af boardets tekstur. Tidligere har jeg raiset hans leads på flop, hvor villain har foldet eller kaldt, hvorefter villain har sløvet ned og jeg selv lige så.
Anyone?
5/10 HU: AQs 145BB deep - calldown?
kan formegentlig ikke dy mig her, og caller... men det er way over my limit så...
du har fået en pm..
benner:
Din analyse bærer præg af... INGEN analyse :)
Kan du begrunde, hvorfor du vil gøre, som du vil (CALL?!)
Jamen her komme min donk-analyse så..
Du siger selv han har fået dig til at folde et par gange, ved shove på river, derudover tror jeg ikke han kan sætte dig på en korrekt handske, pga. din linie.
Jeg tror du har ham beat..
PN's dårligste analytiker, og største donk.. men bliver nok klogere med tiden ;-)
Er der ikke noget galt? Hvordan ka han leade flop med dig i sb?
DJ: SB = "Dealer"/BTN i HU
benner: If only poker was that simple, men det kan man vel gøre det til :)
He he sorry. Var lidt for hurtig
Jeg hælder til et muck.
Det er svært at sætte dig på et draw på dette board og derfor må villain næsten vide at du har en ok handske på river.
Derfor virker hans overbet-push designet til at få dig til at folde TP (fordi villain har air) eller at få value ud af noget stærkere end TP (fordi villain har J9/88).
Tager du ikke allerede beslutningen ved at calle hans overbet på turn? Med jeres historie lyder det til, at du med stor sandsynlighed kan forvente, at han overbetter alle rivers uden A.
Derudover så havde jeg personligt skubbet turn for ikke at få en forventelig svær riverbeslutning.
Jeg betaler nok af her, eftersom du har underreppet din hånd så meget. Sucks ballz at villains flatcall range pf nok rammer dette flop, men det ved han også at du ved... Og eftersom at du flatter villains lead denne gang, kan han snildt se din range som langt svagere. Får du snapcallet på turn, har han nok også et timingtell på dig, og skubber sin KJ ind for at skræmme hvad han læser som et skræmt call down i pos...
SaynotoBots:
Enig. Men hvordan spiller jeg et draw på det board?
Desuden har villain haft en tendens til at styre matchen, så hvis jeg sidder med et draw, må han forvente, at jeg skyder river, hvis han checker for ikke at køres over.
Jeg underrepper, men ved villain det? Han kan vel ikke læse mine kort, trods alt.
pow:
Villain har 3bettet en del PF, så jeg formoder, at han 3better mange af de hænder PF, der rammer det flop. Så du har ret i, at deri ligger et problem.
kan ikke li dit call på turn, hvorfor ikke reraise eller skubbe, det giver en svær beslutning på blank river som her.
Mr. Stryhn: Men er et push mest EV?
Det kan godt være, jeg facer en svær beslutning, men det vil jeg gerne, hvis jeg kan maksimere min EV.
Jeg synes, at turn ER meget blank og ikke noget godt bluffkort for villain - samme situation med riverkortet.
Min pointe er at der ikke _er_ noget draw på dette board udover noget lunkent gutter evt m par på siden og så kommer der bagdørsfarve på turnen. Med de tunge bets villain fyrer af kan halvsvage draws næppe forvente implied odds.
Dette kan villain også se, og derfor tror jeg som sagt villain enten forsøger at få max value ud af en monster eller at få dig til at folde en made hand, som ikke har været stærk nok til at raise inden river.
Hmm... har både for og imod... Du ligner hvad du har, og du har absolut toppen af din egen range (correct me if wrong), så det er pænt exploitable hvis du folder her.
Men hvis han er tænkende ved han, at du meget vel kan være træt af at han styrer matchen og vil være klar til herocall. Dette taler imo for et fold. Det sku være et pænt kreativt bluffnummer af en mand som har styret matchen so far.
All in all, det er exploitable at folde, men tror jeg gør det dynamikken taget i betragtning (han ved jo heller ikke at du folder netop AQ)
SteenV
Som spillet tror jeg,at jeg ender med at finde et call frem,da din linie simpelthen ikke giver meget mening,og jeg tror villian har sat dig på en range som han mener,han kan få dig af. På den anden side er der også en stor chance for,at villian netop ved hvad din range er,og derfor prøver at få max value ud at noget top 2 eller set agtigt.
Alt i alt tror jeg dog som sagt,jeg ender med at betale,da jeg har svært ved at se villian spille en made hand så aggresivt.
Når det er sagt,så tror jeg faktisk jeg vil raise turn,måske endda et click,stacksize´s taget i betragtning, for at shove stort set any river.
Jeg mener det gør hånden en del nemmere at spille,da du slipper for dit grimme spot på river.
snowking
Synes din linie er super, da et raise ofte kun får action fra bedre. På river mener jeg sagtens villian kan skubbe KQ for value og han skubber åbenlyst en masse missede draws. Jeg slipper aldrig væk her.
Ang maximering af EV i det her spot synes jeg helt klart din linie er den mest profitable. Synes det er svært at komme med en videre advanceret analyse da det efter min mening er en rimelig std. hånd og du spiller den fint. Et raise flop eller turn kræver at dynamikken er der til det, og er den ikke det synes jeg din linie er super.
Jeg betaler, fordi:
* Du tidligere har raiset hans flopleads - hvilket må give ham en formodning om din holding ikke er lige så stærk denne gang.
* Da han kan VBe en række svagere hænder.
* Fordi det ganske givet pisser ham af at du caller hans overbet hvis han er skæg og kan give dig en stor fordel i fremtiden rent metamæssigt.
I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du ik hejser flop.
K
Jeg folder her. Umuligt at en regular ville være så out of line med en tom hånd.
Jeg ville raise aq på floppet fra hans lead, checke turn, folde til en shove. Tage beslutning på river hvis han checker den på turn i øvrigt. Højst sandsynlig leader han set af 888, ttt, qt umuligt at han ville overspille qk eller muligvis kj på den måde.
ikke så meget at analysere da jeg stinker til det.
Floppet er spillet helt perfekt i imo. raiser dog turn og snapper til et shove.
som spillet lytter jeg til mavsen og hører hvad den siger mht til call eller fold river
result?
Synes, det er oplagt at raise flop, når du tidligere har raiset hans leads og efterfølgende vist svaghed. Hvorfor vælger du at calle?
jeg hejser som udgangspunkt floppet her.
og betaler nok ud fra samme argumenter som kalash, med mindre gutfealing eller andre ting som timingtells siger mig noget andet
Når du betaler overbettet på en totalt blank turn må han vel næsten sætte dig på made hand. Synes din hånd er stort set face up på det tidspunkt(hjælper nok også at have se den). Hvis han er en god hand reader har han vel dig på mindst top par her, måske kombodraw...
Så er vi tilbage til at han enten tror han kan få dig til at folde og trykker luft, eller tror han kan få dig til at betale og trykker nuts (stor hjælp):).
Uden at være spot on på dynamikken kan jeg ikke sige andet end han vel forventer du kalder ham på et eller andet tidspunkt og folder derfor.
Jeg raiser floppet, men det har du vist hørt allerede.
Betaler riveren da 2 par og sets sjældent bliver overbettet turn og river. Det ligner QJ, KJ, TJ som vil af med dig.
På den anden side kan han grundet jeres fortid spille en god hånd sådan, hvis han fornemmer, at du vil se, hvad hans overbets betyder.
Når du betaler turn, betaler du også riverbettet, og det ved han nok. :)
Hey alle,
Tak for analysen :)
Hånden er en reverse. Jeg sidder med AJ♥. Overvejede at give op på river, evt CR. Jeg valgte dog at skyde river og han tænke i 8-10 sekunder og kaldte med sin AQ♦.
Ludo: "Betaler riveren da 2 par og sets sjældent bliver overbettet turn og river. Det ligner QJ, KJ, TJ som vil af med dig." <---- Jeg havde netop overbettet trips, set og andre godter tidligere.
hahila og kalash: Jeg havde nok også raiset flop i villains situation omend det nok fratager mig muligheden for at donke videre.
_Owner_: Du kan godt analysere - Savner begrundelse for dine meninger.
Snowking: Jeg var ret sikker på at:
1. Du ville betale.
2. Du ville raise tidligere i hånden.
Generelt er jeg overrasket over, hvor mange der mener, at flop raise i villains situation er vejen frem. Det virker som om, I gerne vil have den nemmeste beslutning, hvilket selvf også er fint. Men fratager det ikke value fra TPWK?
/David
Hvad synes folk om mit spil med AJ♥?
David: Jeg raiser ikke flop for info, men for pure value - hvis jeg konsekvent har raiset hans leads tidligere bliver han sgu nok træt af det på et tidspunkt.
Jeg synes ikke dit spil er horribelt med AJ. Jeg foretrækker dog et normalt bet på turn og så overbet på river. Turnoverbets gør generelt middlestakes-spillere nysgerrige mens riveroverbets skræmmer dem.
K
K: Jeg havde også raiset AQ i hans situation. Igen også for value og havde og kaldt et flop shove.
Jeg er enig i dine betragtninger og håndens betsizing var ikke gennemtænkt udover det skulle være overbets.
Jeg bruger lige lang tid på hvert street til at bette: 1-2 sek.
Tak for comments. Vil tage det til efterretning.
@Tinamus
Hvis du er 1-2 sek om at bette hvert street, er det et easy call down. Tag din tid ved hver beslutning, så du i det mindste kan reppe at du overvejer hvordan du får mest value
pow: Jeg bruger generelt (for) kort tid til mine beslutninger. Dette kan højest sandsynligt sammenkædes med, at jeg sjældent spiller under 8 borde.
Jeg får nok også høvl, hvis jeg siger, jeg spillede NLHE 6-max, 5-og6-max PLO samt to borde HU samtidig.
Men jeg er opmærksom på det, og jeg vil tage det til efterretning. Jeg er glad for, du minder mig om det :)
Hygge
HU kan jeg godt finde på at renakke AJ suited pf
Villain spiller AQ perfekt. Han har nok grund til at tro, at du ofte nok vil spasse ud, til at han (i dette spot) profitabelt kan opstille en "passiv" call-linie, der disguiser hans hånd tilstrækkeligt, og samtidig opfordrer Hero til at fortsætte sin agression.
Et overbet-bluff-shove er under de rette omstændigheder et overraskende godt move
. Men villain har nu callet dig 3 gange, hvoraf han på turnet callede et $245bet ind i et pot på $190. I har samtidig en historik, hvor du har overbet-shovet riveren 2 gange, og han må begynde at tro at du en go portion af gangene spiller dine missede draws på den måde... Samtdig må du også blive lidt mistænkeligt at han ikke har raiset dig på flop/turn.
Lidt matematik fortæller mig at dit move skal virke mere end 61.3% af gangene for at være profitabelt.. Well det må du jo selv have bedømt at det ville....
Under alle omstændigheder er det muligt at indhente evt mistet ev, da vi nu bedre kan overbetshove med nuts...
Pharmazist