5/10 hu samme modstander som i går

#1| 0

Spillet er iøvrigt 5/10 - det er hh'en der fucker op.

Beskrivelse af villian er i rivergøjl tråden.

Texas Hold'em $10-$20 NL (real money), hand #P4-75185955-396
Table Hama, 28 Aug 2008 9:30 AM ET

Seat 8: Ifaitatlife [ A,8 ] ($2341 in chips)
Seat 10: Stormwater79 ($4261 in chips)
ANTES/BLINDS
Ifaitatlife posts blind ($5), Stormwater79 posts blind ($10).

PRE-FLOP
Ifaitatlife bets $30, Stormwater79 bets $100, Ifaitatlife calls $75.

FLOP [board cards 4,3,9 ]
Stormwater79 bets $165, Ifaitatlife calls $165.

TURN [board cards 4,3,9,2 ]
Stormwater79 checks, Ifaitatlife checks.

RIVER [board cards 4,3,9,2,K ]
Stormwater79 bets $410, Ifaitatlife calls $410.

30-08-2008 22:09 #2| 0

Tja, hvor ofte tror du han vil gå efter et c/r med en stærk madehand som 56ss/99 kontra skyde turn igen? Altså du repper jo ikke en skide stærk hånd, når du checker turn bag. Ret sikker på du better alle dine airhænder på turn, som ikke er A høj, så for ham er din range på turn vel noget like 46,67,55-88 og en random 9er?

Jeg sad lidt overvejede et riverjam pga stacksizes, da du undgår at tabe til et bedre A og kan bluffe ham af en K? Men så igen, det er nok lidt for slim at reppe 56 og K9 :)

Edit: TT-QQ kan han vel også sagtens tage denne linje med, så måske riverjam ikke er så dårligt?

Chris

30-08-2008 22:28 #3| 0

Beklager, hvis det står beskrevet andetsteds, men er han typen, der "nemt" gennemskuer en linje? For så er jeg enig med CJ. Men hvis du er sikker på, han er svag/super stærk her, kan et call vel godt komme på tale. Jeg praktiserer selv sjældent disse hero-calls.

Du kan overveje et river bluff raise, men så kunne du selvfølgelig også overveje at skyde turn+river.

30-08-2008 22:46 #4| 0

Pre-flop:

Jeg synes A,8o er en dårlig hånd at "defende" med. For jeg tvivler på han 3-better med A,7o og ned, hvilket gør at du ofte vil være domineret hvis du rammer et A.

Post-flop:

Jeg skal have et meget godt read på Villain for at lave dette Hero call. Det er helt klart at hans Range ikke virker specielt stærk med måden han spiller hånden på, men selv A,10 slår dig. Jeg heller helt klart til Fold eller Shove. Nok mest Fold.

P.s Jeg har ikke læst om villain i den anden tråd...

30-08-2008 23:06 #5| 0

Preflop er obv. helt stnd. stacks taget i betragtning.

Lidt som Tinamus, hvis han nemt gennemskuer en linie her, folder jeg nok.
Jeg synes personligt, at det er yderst sjældent folk tager denne linie, bet,check,bet med air. Faktisk overvejede jeg for en måneds tid siden, ALDRIG mere at betale tyndt, når folk tager denne linie,lol:)
Set fra villians side af, så repper du vel farvetræk,et float eller et random low pair. Og villian må være klar over, at han selv ikke repper en stor hånd med sit check på turn, og vil blive betalt light af på river, hvorfor jeg tror han valuebetter ret light her.

Om man afledt af det, kan argumentere for et rivershove, det ved jeg ikke helt. Det afhænger af, om han er typen der kan folde en range ala TT,JJ,QQ,K8,KT,KJ,KQ.

Personligt tror jeg, jeg ender med at folde river, da jeg ikke mener et call er +EV og ved et push er jeg ikke en stor fan af risk/reward.

01-09-2008 18:48 #6| 0

bumb, kommer du ikke selv med nogle kommentarer sas?

02-09-2008 03:17 #7| 0

Jeg er faktisk temmelig enig i det snekongen, specielt dette: "Jeg synes personligt, at det er yderst sjældent folk tager denne linie, bet,check,bet med air"

Derved ikke sagt vi skal generaliserer på modstandere, og obv er folk på 5/10 dygtige nok til at mixe. (outlevel, om man vil)

Læste lige din beskrivelse fra rivergøgl tråden - er vi meget længere henne i matchen ift KJo hånden? If so, må vi vel forvente han har (forsøgt) at mixe sit spil lidt mere op. Jeg er ikke sikker på call er den rigtige løsning her - hans linje ligner godt nok ikke noget der er meget værd, men problematikken ligger også i, at han kan bette en bedre hånd. Bustet FDs, mjah, det har igen en del at sige, hvordan matchen har udviklet ift hvor meget han har udvidet sin 3betting range, så han kan hænder som 67s (de var jo kun en meget lille del i KJo hånden), A6s etc etc.

Er han bare lidt tænkende, og ved du er en fleksibel spiller, så må han også give dig lidt credit for et riverraise. Jeg kan nemt se dig dukke op med sets, straights og TTP.

Jeg siger 1275 eller folder.

02-09-2008 04:40 #8| 0

Du skal være god 31% af gangene, da du ikke slår nogen valuebets - Det vil jeg umiddelbart ikke mene at du er. Uden at have kigget nærmere på hvad en vægtet range kunne være, mener jeg dog at villain valuebetter en for stor del af hans range, til at call er profitabelt. Mit bud er at du er god mindre end 25% her.

Mine tanker om skub:
Han skal smide 68% af gangene for at skub er profitabelt.
Set fra hans synsvinkel skal han være god 35% af gangene.
Linjen ser utroligt stærk ud, men samtidig også ret fucked - og der er ikke meget du kan reppe på det board. Men hvis du mener du er god med din A høj her 31% af gangene (som jeg antager siden du caller) skal han smide 37/69 gange eller 53% af den del af hans range som han valuebetter.

Jeg mener som sagt kun at du er god max 25% her. Er det korrekt, skal han smide 57-58% af de hænder han better for value.

Mit bud er at call er -EV og skub er +EV.

Der tages forbehold for regnefejl.

02-09-2008 04:58 #9| 0

Selvom du ikke mener, han vb'er særligt tyndt, så tror jeg altså, han vb'er tyndt nok til at rivercall er skidt. Raise er lidt meh.. tjah, tjoh.. nah, egentlig ikke.

Preflop stinker i øvrigt.

- AB

02-09-2008 15:21 #10| 0

@Asger
Hvorfor stinker preflop?235BB dybe med A8 til et repop?Why not?

02-09-2008 15:25 #11| 0
OP

Tak for inputs gutter. PF er jeg nok tilbøjelig til at være enig med AB... A8o stinker at defende med.. jeg overvaluer nok mine postflop skills engang imellem.

River havde jeg en ret fin fornemmelse af at han ikke ville bette ret meget andet end AK for value - det gjorde han så godt nok heller ikke.. men meh :)

02-09-2008 15:28 #12| 0

Der er også rigtig mange hænder jeg hellere vil have PF end A8o med 235BB's. A8 kan både overspilles kraftigt og være nødt til at folde til en del heat når den flopper goods. Derudover er det begrænset hvilke flops vi kan spille aggro på etc.

02-09-2008 21:12 #13| 0

@Snowking: Af samme årsag, som det er dårligt når du overcaller preflop ud af blinds "pga gode odds". Det er udelukkende en invitation til at tabe flere skillinger.

- AB

02-09-2008 23:31 #14| 0

Så det du siger er, at reverse implied odds > implied odds?

I så fald, har jeg et større leak der skal arbejdes på, hvilket bestemt ikke er umuligt:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar