Lad, 5/10, 6-handed
Gode spillere ved bordet, der dog er krydret med et par fisk så som Barbiegirl her fra pokernet. ;)
Der er meget raising og calling af disse raises preflop.
Villain har ca $1000 i UTG+1.
Jeg har ca. $1300 i SB. Min hånd er JJ.
Preflop:
UTG gayraiser til $20, Villain caller, CO folder, Button caller, jeg re-raiser til $150, BB folder, UTG folder, Villain re-raiser til $450, Button folder, jeg?
Hvad gør en klog mand her?
Og hvad i alverden har Villain?
5/10 JJ
"Gode spillere ved bordet"
Bevares der var gode spillere ved bordet, men lige præcis villain vil jeg ikke kategorisere som god!
Jeg tænker på CO (Mattydee), Button var ok (kan ikke huske hans navn), BB (Barbiegirl, var selvfølgelig en fisk) og UTG (big bok).
Folder medmindre du har set ham lave et sådant play her før. Villian har AA/KK (*måske* AKs). Det er i praksis et limp-reraise han laver bare med et lille twist (hvilket vist kommer sig af at mange har en tendens til at min-raise pre-flop med SCs / pocket pairs for at krydre potten ekstra).
ja medmindre du har et read på manden, som siger du skal calle, bliver du nødt til at smide. Er han en tosse, kan han selvfølgelig lave det move med any two, men han kan også finde på at lave det med AA, så fold, og hold øje med hvad han ellers laver, så du ved hvad du skal næste gang.
Du har vel ikke potodds til at call"e - han kan vel have AA/KK/QQ/AKs - 3 af dem er du stor underdog mod, den ene er 50/50.
Hvis vi er sikre på hans hænder er en af de 4, er det ca 75/25 i hans favør, og du skal smide $300 efter en $600 pot.
"Hvad gør en klog mand her?"
Lader være med at spille 5 10 NL hvis man er i tvivl i sådan en situation ;-)
Dit reraise er for stort med mindre du vil spille om hele din stack (12-13%). Jeg kan godt forstaa du ikke har lyst til at spille JJ OOP, men dit raise virker enten som a) der er masser af dead money som jeg gerne lige samler op eller b) jeg har en haand, som jeg helst ser ikke naar til floppet.
Da villain reraiser, bliver du selvfoelgelig nervoes for at han simpelthen laver et move, fordi han tror, at du laver et move etc.
Men du bliver noed til at folde her. Du har ikke odds til at drawe til et set, og hvis du flopper et overpair er det begraenset, hvor glad du kan vaere, plus du er OOP.
Med et read der siger villain laver de her moves jaevnligt med crap, saa push. Uden rimelig simpelt fold (selvom du nok callede - indroem det!)
5/10 nu, du er sgu ikke bange af dig. :)
- Kripke
Hehe...
Der er vidst nogle små ting jeg glemte at nævne i den oprindelige post:
Jeg spillede ikke hånden selv. Det var derimod min ven, jeg spiller sammen med, der spillede den. Vi diskuterede den bare efterfølgende. Derfor postede jeg hånden; for at høre jeres kommentarer.
Personligt hælder jeg ligesom næsten alle jer andre til et fold. Villain spiller godt nok AA el. KK (hvis han har det) virkelig dårligt, men jeg mener alligevel at det lugter langt væk af, at det er det han sidder med. Derfor vil jeg spille JJ som et andet lavt pocket par i denne situation, dvs. for set-værdi. Da der ikke er odds til dette, ser jeg det, som I andre, som en easy fold.
Min makker mener derimod, at det ikke er så entydigt korrekt at smide den her. Han ser det som et spil, modstanderen sagtens kunne lave med en hånd som AK; hvilket betyder, at et skub ville være på rette plads. Dog endte han også med at smide hånden.
Peter
For satan du skal passe på det Tigerdyr Peter. Han er jo kendt for at brænde bankrolls af som vi andre brænder 100kr sedler ;)
Tune lavede en rigtig god post tilbage sidste år, om hvordan JJ ikke bør spilles. Den er et absolut et genlæs værd:
[a:http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=30587][a]
Det var forøvrigt den tråd der satte gang i DTM´s famøse snailmail limit vs. nolimit poker spil. Gik det hel i sig selv?
ja desværre gik alle stats tabt da, DTM"s pc crashede... :(
men jeg ved godt at jeg er bedst, så det går nok. Og desuden stiller hele NL holdet op til WSOP, mens ingen fra limit holdet er klar endnu....
Tune aka "Vampierslayer To The Max"
@Tune
Det har vel noget at gøre med, at Main Event til WSOP er NL, og derfor ikke har den store interesse for limit-spillere? ;o)
Jo...jeg har også hørt at der slet ikke er noget fra limit-holdet der prøver at komme med.... ;-)
@Hardgrove
Spoerg din makker, hvordan et skub kan vaere korrekt, naar de eneste haender du muligt kan saette ham paa er AA, KK og AK. Din fold-equity er nok meget lav, og mod AA og KK er du fuldstaendig domineret, mod AK et coinflip.
Givet at han kan have AK paa lidt flere maader end AA og KK til sammen, kan du tilskrive en lidt stoerre %-chance for at han har AK, men det udligner stadig ikke, at du overall vil lave et -EV play, hvis det er de eneste mulige haender.
Derefter kommer det problem, at det er sikkert at villain kan lave det her play med AA og KK, men spekulativt om han ogsaa kan lave det med AK.
- Kripke
Hmm.. Hvad ville være jeres move, i selvsamme situation, hvis I vidste jeres modspiller var en grand sucker?
Jeg sad i præcis samme situation idag. 0,5/1 6-handed, limpet til mig, raiser til $12, UTG re-raiser til $40. Easy-fold right?
- Asger
Hvorfor raiser du til $12?? Hvor stor en sucker er han? Men selv fjolser kan få aces og limp-reraise så jeg ville folde.
Jeg synes $12 passede rimelig fint. Hvad synes du?
Ret stort sucker..
- Asger
Jeg synes det er et rimeligt voldsomt raise... men hvis de caller det med dårligere hænder er det jo fint. Er han et short-stacked fjols for så sætter jeg ham all-in og tager cointosset mod hans AQo eller hvad han nu har. Shortstacks har næsten altid crap når de limp-reraiser (selvom de også gerne limp-reraiser efter at have limpet efter andre og sådan noget). Har han en fuld stack folder jeg.
Mjah, det er det, men JJ er rimelig kedelig at spille med 6 i potten, og på den limit skal der et kraftigt raise til før de opgiver deres limp BB. Han havde 120% af buy-in, og jeg foldede. Han påstod efterfølgende at have AJ, hvorfor jeg grundede over, om en sucker bør sættes all-in i sådan en situation (jeg synes at erfare en del, at de caller (eller gayraiser) med AA i den situation, for på én eller anden måde at "malke").
Nå, vi var enige, så ikke noget bad move herfra. Bare en sucker på glat is.
- Asger