5/10 live - Top and bottom på monoflop

#1| 0

Spillet er 6-handed 5/10 med straddles til 20 og af og til 40.

Effektive stacks ved bordet er 2-5k.

Villain i denne hånd er reg, og har masser af historik med Hero. Spillestilen afhænger 100% af humør, for villain kan både lave mega folds, og sindssyge hero-calls. Han tabte tidligt 3-4 buyins pga mongotilt, men har været kørt en halv times tid, og reloadet til 2k, uden at spille tiltet. Hero anses som TAG, men dog i stand til at lave moves.

Hero sidder i hijack, og Villain i cutoff
Stacks:
Hero: 2600
Villain: 2100
UTG har straddlet til 20
Foldet til Hero som raiser til 80 med KJ
Villain kalder
Straddler kalder
Flop (255)
KQJ

Straddler checker
Hero better 200
Villain kalder
Straddler folder
Turn (655)
8

Hero checker
Villain better 400
Hero ???

Redigeret af JesperA d. 23-12-2011 16:35
23-12-2011 16:36 #2| 0

Syntes dit flop bet er for stort.

Du skyder da self turn igen her.

23-12-2011 16:40 #3| 0

Om jeg better 150, 175 eller 200 er egentlig lidt ligegyldigt i lig netop dette game, og better 200 for at bygge en stor pot fra start. Jeg er interesseret i at komme til midten mens jeg stadig er foran, hvilket jeg tror jeg er på nuværende tidspunkt. Jeg er overbevist om at Villain kalder med A, men jeg tvivler på han raiser med den, så jeg synes han skal betale dyrt for at se turn.

Turn er blank, og jeg checker for at induce et bet fra Villain, da jeg er ret sikker på han vil bette hvis han har A, og måske også 10. Min umiddelbare tanke er faktisk at skubbe indover hans bet her, da der ikke er ret mange riverkort jeg ville kunne lide.

Redigeret af JesperA d. 23-12-2011 16:44
23-12-2011 16:52 #4| 0

Jep selvfølgelig er du foran på det flop.

Det er da også fint nok, at skyde 200 hvis du ved han altid betaler så meget. men generelt syntes jeg det er for stort.

Også fint at checke turn hvis han er dum nok til at prøve at få dig til at folde noget som helst han er bagud mod.

Det er bare surt de gange han checker bagpå.

23-12-2011 18:26 #5| 0

Forstår ikke din jeg vil til midten tankegang. C/r turn er rent spew og jeg er meget mere på marginal SD vognen? Du blocker jo for både AK og QJ. Udover AK og QJ kan du nok også få value fra KT-JT men der er ikke ret mange kombos, og du er ingen gang særlig meget foran. Hans A har jo enten en T'er med som str8 eller er rigtig tit et kombo draw med par + nut FD. Så der er du enten bagud eller 50/50.

c/c turn og evaluerer river.

23-12-2011 19:25 #6| 0
JesperA skrev:
Om jeg better 150, 175 eller 200 er egentlig lidt ligegyldigt i lig netop dette game, og better 200 for at bygge en stor pot fra start. Jeg er interesseret i at komme til midten mens jeg stadig er foran, hvilket jeg tror jeg er på nuværende tidspunkt. Jeg er overbevist om at Villain kalder med A, men jeg tvivler på han raiser med den, så jeg synes han skal betale dyrt for at se turn.

Hvis du er foran på floppet, hvorfor checker du så ruder 8?

Jeg better bare turn og shover river. Som spillet, hvis du har checket for at induce, så har du jo et meget let shove; din plan virkede jo?
23-12-2011 19:27 #7| 0

Ja jeg check/shovede også turn, men vil gerne have lidt kommentarer på linjen også

23-12-2011 20:13 #8| 0

hvis han er faldet ned igen og begyndt at spille normalt og tage sig sammen, tror jeg ikke jeg havde søgt at komme allin på floppet, ergo havde jeg bettet mindre.

men i det du mener du er foran og gerne vil til midten gir dit check/raise på turn ingen mening. så vil bet/call eller bet turn bet river være bedre

Hvis han f.eks har JxT er det super fint for ham at check turn bag og trække.

Hvad range sætter du ham på da du shover turn?

23-12-2011 20:25 #9| 0

Kx, eller et draw, men det er hænder han formentlig vil stikke ud med når klokken har rundet 2 og han er nede ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar