Bliver tildelt 88 UTG+1 og åben raiser til 40. Bliver kun callet af knappen som er TAG. Jeg har ikke spillet længe med ham, så jeg har ikke nogen specifikke reads på ham. Jeg har været meget aggressiv den tid jeg har spillet med ham.
Flop: 6♥ 3♠ 2♠ (pot 95)
Jeg byder 80. Han caller.
Turn: 7 ♥ (pot 255)
Jeg checker, han byder 190. Jeg caller.
River: 9♣ (pot 635)
Jeg checker, han byder 375, Jeg caller.
Kommentarer?
5/10 NL - 6 max.
<forbehold>
Jeg spiller ikke de limits, og uden reads er det også lidt svært.
</forbehold>
Men jeg vil skyde på du er bagud til TT eller JJ. Hvad sætter du ham på? Et bustet flushdraw?
Det er klart du er nødt til at calle river, hvis du caller turn. En TAG har ikke en made hand du slår.
Men det hele falder tilbage på hvordan han spiller (store) draws. De fleste TAGs giver på nakken på floppet med A♠x♠ her for at udnytte positionen senere hen og/eller fravriste dig en af de mange hænder du ift. dit image kunne have, der ikke har ramt floppet. På den anden side - hvis du har været direkte på grænsen til chip-spewing, kan han godt finde på bare at calle og lade dig fyre turn igen, så han kan få god value hvis han skulle være så heldig at ramme.
Tror du han ved, at du ved han "burde" raise en made hand på floppet, fordi "floppet er FYLDT med draws og han skulle nødigt give frikort osv..."?
Jeg synes dog ikke hans riverbet ligner et standard 5/10-bluff efter den betting der har været og dit image.
Hvis det er PP, hvem er Villain så?
Peter
Enig med Hardgroves betragtninger. En ABC TAG raiser både et stort draw og en stærk made hand (sets) på floppet. Spørgsmålet er hvad han gør med et overpair (77, 88, 99, TT?).
Hans turn bet ligner umiddelbart ikke en hånd der har lyst til mere action og mon ikke han checker TT og 88 bag dig på river, så jeg vil forvente at se et bluff eller 77/99 som har trukket et set.
Tror dit call på river er +ev og resten af spillet er heller ikke til at sætte en finger på.
@Hardgrove og Xizor:
Jeg er helt enig med jer i at det er på turn jeg skal tage beslutningen om, hvorvidt jeg ønsker at spille hånden til ende hvis der kommer et ufarligt river card. Oftest vil jeg bare check-folde turn i denne situation og burde også have gjort det her uden nogen nærmere viden om villain. Som Hardgrove så rigtigt siger, så må det afgørende være hvordan han spiller gode draws. Uden nogen reads på ham må min linie være -EV. Han viste da også 33 frem og tog potten hjem med et smukt set. Kan desværre ikke huske navnet på villain, da jeg ikke har pokertracker på den computer hånden blev spille på.
Det var satme da ikke megen tid til at komme med guldkornene! ;-)
Er der ikke nogen af jer, der kunne have lyst til at leade turn? Jeg er klar over, at det får villain til at smide hænder, hero ellers har beat (like A6), men dem får han ingen value fra allligevel. Derimod bliver det noget lettere at tage beslutninger derfra.
- AB
"Flop: 6 3♠ 2♠ (pot 95)
Jeg byder 80. Han caller."
"Tror du han ved, at du ved han "burde" raise en made hand på floppet [og nok også turn med den dobbelte flush draw-mulighed], fordi "floppet er FYLDT med draws og han skulle nødigt give frikort osv..."?"
"Han viste da også 33 frem og tog potten hjem med et smukt set."
Enten var den kære Villain en level foran, eller også så han ikke floppet som drawfarligt... You decide! ;)
Note: "Calls on raised, scary flop w/ btm set, HU, in pos."
Jeg er pro-mange-detaljer.
AB