Jeg sidder med 1400 og Villain Dækker. Spillet er 3 handed og Villain har åbnet de sidste 4 gange på button, hvor jeg alle gange har foldet. Jeg har siddet ved bordet ca. 10 min, så ikke de store reads udover at button er loose på button.
Q8s i sb.
Villain åbner for de sædvanlige 35, og jeg siger 111.
bb folder og han caller.
Flop(232):28J (2 i min suit)
Jeg stikker 200 ud og han caller instant.
Turn(632): 5 blank
Jeg checker og han stikker 250 og jeg caller.
River(1132): blank Q.
What to do??? Ellers kommentarer på andre streets...
5/10 NL Party
Preflop:
Jeg er ikke helt med på hvorfor du er interesseret i at spille en stor pot med Q8s uden position. Godtnok er det 3 handed mod en aggro, men alligevel.
Floppet: Fint udstik. Det eneste spørgsmål er om det er for stort. Hvis han raiser, vil jeg klart reraise, men folding value bliver vel reduceret kraftigt, når udstikket nu er så stort.
De 250 han stikker ud på turn, lugter af et følerbet med en svag hånd. Så hvis ikke du stikker ud på river, tror jeg han checker bag dig. Jeg tror jeg ville stikke en 300-mand ud. Tror du får et call fra en løs J.
Preflop: Enig med Gene. Hvad med bare at calle, hvis du nu endelig vil spille den? Der er selvfølgelig nogle metagame-overvejelser, men Q8s er jo ikke ligefrem kongehånden.
Flop: Med reraiset preflop, er du næsten tvunget til at potte det flop. Fint.
Turn: Fint.
River: Som hånden har udviklet sig, ville jeg nok stikke ud i ham på river. 450 ca.
- Asger
Preflop: Grunden til at jeg reraiser er at jeg vil prøve at tage toppen af hans preflop spil. Jeg tror han vil folde, og kan jeg vinde et showdown med Q8 har det monster deception value.
Flop:
@Gene
Jeg er nødt til at stikke ud på samme måde med denne hånd som jeg ville gøre med et overpar.
River:
Stinker det ikke for meget at stikke ud 300-400??
Jeg tror i øvrigt sagtens at min mostander kan være ude i et rigtigt "bandit" play i den her hånd med ren Air.
Jeg er ikke sikker, men han er muligvis typen, der coldcaller et reraise preflop, og caller på flop for at udspille mig senere.
Umiddelbart stikker jeg lortet i eller trapchecker. Kan bedst lide de to alternativer.
Tror i ikke at Villain caller et skub med KK eller AA?
Villain kalder helt sikkert et skub med KK, AA og sikkert også langt de fleste damer, derfor behøver det ikke at være -ev at pushe her. Jeg tror der er mere +ev i at bette og calle et evt. allin though, halv pot lyder godt. Surt hvis han rent faktisk har samlet en hånd op, men sådan er det jo nogen gange. Som du selv nævner har det rigtig god deception value hvis du kommer til showdown med den her hånd.
call preflop.
Da du vælger at raise spiller du den fint, jeg ville skubbe på river.
Ørhm.. Ja, måske skulle jeg lige have kigget på stacksizes, da jeg spurgte.. Selvfølgelig caller du.
Glem spørgsmålet - jeg skubber bare ;-)
- Asger