5/10nl 6m på Party.
Jeg har ikke spillet villain pokkers meget, men over de cirka 400 hænder jeg har på ham har han spillet noget 18/15. Jeg tror, han er regular og han virker decent.
Umiddelbart virker han som typen der 3better/folder de fleste hænder oop (ala KQ,AJ,AQ etc).
Jeg har været ret aktiv og spillet noget 27/23/3, men han spiller en del borde og ved ikke hvor opmærksom han er.
I de her spil er det forøvrigt ret standard at donke floppet med sets, draws, alle pp's.
Seat 1: Haribo_Kid ( $2,602.75 USD )
Seat 3: Loooney1 ( $1,460.75 USD )
Seat 2: Hero ( $1,884.25 USD )
Seat 6: SteelBalls_ ( $1,015 USD )
Seat 4: Villain ( $1,415 USD )
Seat 5: rendmigjeggivernakke ( $1,030 USD )
Villain posts small blind [$5 USD].
rendmigjeggivernakke posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♥ Q♣ ]
SteelBalls_ folds.
Haribo_Kid folds.
Hero raises [$35 USD]
Loooney1 folds.
Villain calls [$30 USD]
rendmigjeggivernakke folds.
** Dealing Flop ** [ 8♠, 6♠, 9♥ ]
Villain bets [$60 USD]
Hero calls [$60 USD]
** Dealing Turn ** [ J♠ ]
Villain bets [$120 USD]
Hero raises [$395 USD]
Villain calls [$275 USD]
Planen er at skubbe alle riverkort som ikke parrer bordet, især ♠ og 7ere virker gode at skubbe. Husk at bemærke stacks, vi er 140bbs deep.
Speeewy?
5/10 på Party, QQ bluff.
Jeg synes at det er virkeligt dårligt, især fordi at en stor del af hans range er sets og FDs som du selv nævner.
Jeg tror at flush er en meget lille del af hans range. Sets derimod er en kæmpe del. Husk nu at jeg raiser turn for at skubbe (langt de fleste) river.
Hvordan kan det være at du tror FDs er en lille del af hans range? Tror du han C/Rer i stedet med FD? Jeg ville umiddelbart tro at FD var en næsten ligeså stor del af hans range som set, men det kan godt være at du har ret.
Plejer du ikke at raise FDs på floppet? Jeg ved godt at du sikkert ikke gør det hver gang, men for det meste ikke?
Jeg synes stadigvæk at det virker ret tyndt - Lidt for fancy i en situation hvor du efter min mening står rimeligt meget på bar bund.
Hvilke hænder i hans range rammer flushdraw. KQss, AQss og den slags 3better/folder han 90% af tiden.
En sjælden gang er han med på en suited connector, men det er sjældent, oftest vil han 3bette/folde dem preflop. Og de fleste sc's flopper ikke flushdraw på det flop.
Klart at han kan have flushen, men det er en meget lille del af hans range imo. Han spiller 18/15.
Jeg raiser stort set aldrig et flushdraw i et spot som dette på floppet og mener også det er ret skidt.
Okay, jeg raiser str8/set/2par/overpar og par + SD på det flop, og derfor også FD. Der er næsten ingen hænder jeg bare caller med på det flop, selvfølgelig hænder det at jeg bare caller men det er ret sjældent. Alt andet ville være skidt når jeg nu spiller alle de andre hænder så aggressivt på sådant et flop. Hvilke hænder raiser du så floppet med?
Skal vi ikke tage den diskussion en anden gang :)
Men mod denne fyre er et flopraise ret skidt. Hans range for et flopdonk er combodraws, air (typisk små PPs som har misset) og sets (og en sjælden gang et højt flushdraw, to par eller en straight) og du vil blive 3bettet langt ind i helvede retti ofte, og det er ikke sjovt at få 140bbs ind her med...fx AK i spar eller to par.
Jeg skulle måske have postet hånden reverse,- jeg er villain, jeg har et set, jeg blir raiset på turn, jeg caller, river bricker (eller en spar, 7er falder), jeg checker, villain pusher. Ugh.
Hvad menes med dette?
"I de her spil er det forøvrigt ret standard at donke floppet med sets, draws, alle pp's."
Det ser grimt ud. Ser på det i ædru tilstand :P
Powermichael
At det er normalt at leade ud i original raiser med sets, draws, alle pp's.
Hej Ahle,
Jeg vil skrive noget af det, vi kort snakkede om på msn.
På floppet kan jeg godt lide dit call, hvis du har intentioner om at raise en farlig turn - dvs ♠ 7, T. Du argumentere selv, hvorfor et flop raise ikke er godt, og du kan bruge den position.
Turn: et af ovennævnte farlige kort falder, og villain leader igen. Du har selv defineret hans range, men for at indsnævre den og følge op på dit flop-spil, bliver du nødt til at raise. Du siger selv, at turn isoleret set ikke er godt, men det er godt mht river, hvor du opnår tilstrækkelig FE ved et push, hvis ♠ og 7 falder, hvorefter villain ofte vil C/f sit set.
River: Vi antager, at villain caller dit turn raise. Falder ♠ eller 7, checker villain, og du pusher. Hanhar nu beslutningen, og sidder han med et set/to par, vil han meget ofte C/f.
Falder en blank på river, er det en anden sag.
/David
Fra turn vil jeg gerne holde potten lille. Jeg kalder på turn. River tjek/fold/kalder jeg.
jeg syntes din postflop linje indtil videre er fin. Jeg er sikker på at du har en feel for at du er bagud, men umiddelbart når man bare lige ser hånden er det sku ikke sikkert du er bagud, og jeg syntes derfor at du snilt kan checke river bagved da jeg tror der er ligeså meget value i det, som at skubbe.
edit:
lol er cool nick: rendmigjeggivernakke
Jeg er ikke helt sikker på om jeg kan lide at lave den om til et bluff. Jeg raiser flop for at se hvor jeg står i stedet for at skulle ud og bluffe på turn + river med en hånd der på floppet rent faktisk har noget værdi.
Uden at kende dit spil men som PFR hvad er din calling range på dette flop?
@johnson12
Det skader ikke at mixe det up! Jeg kan godt lide engang imellem at slowrolle den lidt på floppet bare for at mixe det lidt op, det forvirrer også villain om hvornår man er i skæg og hvornår man egentlig har en hånd. Som nævnt tidligere så kan jeg godt lide din linje på flop og turn. Bevares, den kan selvfølgelig også spilles anderledes!
fps
Nå, nu er jeg tømmermændsramt og kan stadig ikke tage stilling til noget :-)
Men jeg forstår ikke hvorfor du laver hånden om til et bluff? Nu kender jeg ikke party super godt, men på boss og pac føler jeg mig godt inde imod villains holding i dette spot.
Synes også det ligner lidt for meget FPS (som jeg har hørt, jeg også lider af, wtf!)
Fancy Play Syndrome
Og mener det var Trix der postede med det nick i sine posts.
Da jeg lige hurtigt så den, var jeg ikke så tosset med kun at calle floppet.
Med med de argumenter der har været om at lave den om til bluff osv, er jeg helt vild med den:-)
Hvis han det set som folk sætter ham skal han vel kunne folde river, hvis han checker og du skubber og derfor synes jeg det er et super play.
Noget af det vigtigste i hånden synes jeg egentlig er hvor godt villain har fulgt med i dit spil. Hvis han ved at du kan lave bandit ting som denne, kan han måske godt finde et call frem, da han ved du kan være tricky. Men så skal det fandme også være tyret.
Godt spillet synes jeg. Lækkert at se lidt mixing en gang imellem.
Det er (som altid) meget et spørgsmål om stil. Se på det på denne måde: hvis du typisk kun raiser med nuts, er det fint. Hvis du næsten per default raiser turn med position, er det for friskt imo.
I don't like.
Jeg skrev tidligere lidt om hvorfor jeg kun callede floppet, men måske det er bedre at raise, jeg tror det ikke dog.
Turbo: Jeg tror meget sjældent, min hånd har noget showdown værdi, hvis jeg caller ned her.
Og jeg er enig i, at der er noget FPS over den...
Tak for kommentarer :)
Villain caller turn. River er en blank T. Villain checker, jeg skubber?
Hvis vi raiser flop er det for at folde til et nakkedrag. Med den range der er blevet beskrevet er vi i bedste fald et flip mod en sjælden combodraw resten har os crushed.
Det der er fedt ved den her hånd er at efter Ahle skubber en ikke parret river, så gør det meget lidt forskel om villian kalder med et set eller toppar (ved godt at toppar ik er god), men ideen er at han kun slår et bluff. Det er altså de færreste der er født med den slags tjernobyl tyrenosser, selv om de er klar over at Ahle ku gøre det her fra tid til anden.
en spar + 7'er forstærker det med at han kun slår et bluff, hvorfor de er ekstra gode, men som udgangspunkt skal man ikke forvetne at folk skubber en river her uden at de har topset+ eller et bluff. SKubber man AA med en spar så er det jo os et bluff idet man ved den anden aldrig har nuts.
FPS eller ej så er jeg ret sikker på at hvis først man spiller dygtige spillere så skal man være istand til at lave en sådan linje i ny og næ