Samler KK op UTG, har 900 da hånden starter.
Raiser til 40. MP (aggressiv svensker, der har mig dækket), og BB (har mig også dækket) caller.
Flop (pot: 120): Q♦J♠4♦
Checket til mig, jeg stikker 120. MP caller, og BB folder.
Turn (pot: 360): 10♣
Check, check.
River (pot: 360): 10♠
Jeg stikker 120 (jeg tror faktisk min hånd er god her), og han stikker allin promte.
What to do?
5/10 Prima KK
I den givne situation, hælder jeg stærkt til et fold - men din beslutning rigtig kedelig, som du har spillet hånden.
Preflop: Fint, da.
Flop: Top-$.
Turn: Jeg synes dit check er fint. Du holder potten lille, og det er ret usandsynligt, givet din egen hånd, at villain er på et draw (det skulle da lige være et farvetræk, men mulighederne er ikke markant for det givet floppets tekstur).
Omvendt ville jeg fra tid til anden bette turn for at få noget info ud af villain. Hvis du får et call på turn, må du formode at du er beat. Så bliver du selvfølgelig let at blæse af KK, men hvis du ofte better nuts på turn alligevel, er det underordnet.
River: Jeg mener du begår en fejl hér. Mod en agressiv modstander, synes jeg enten du skal bette 2/3 pot hér (så kan du roligt folde til et raise), eller check-calle, og give ham muligheden for at bluffe dig af hånden på river (alternativt at han tror på et valuebet med AQ hér - selvom det er remote).
Jeg hælder primært til det første, da villain oftest vil bluffe et busted draw, og det er som sagt relativt usandsynligt, at han sidder med det hér.
Problemet med dit bet er, at det lugter -langt- væk af en hånd, der har svært ved at kunne calle et raise, hvorfor en god LAG (som man må formode han er) oftest vil prøve dig af med.
Endelig er der en mindre pointe i, at en del spillere oftest bluffer når de laver et "jeg er farlig og vil have value"-raise i modsætning til prompte at gå all-in. Det er selvfølgelig meget generelt, og svinger en del for NL1k spillerne - hvad jeg har set. Måske har du et read, der siger modsat?
(Og selvfølgelig er der også muligheden for at villain sidder med QQ, og håber på et call fra AK, men det er usandsynligt, da du leader så lavt på river).
- Asger
fin analyse Asger. Jeg er meget enig i din river betragtning, og derfor bruger jeg ofte selv lige præcis denne her form for betting på river med en monster hånd mod tricky aggressive spillere.
Som spillet er det efter min mening meget marginalt om river skal calles, men jeg tror mange gange man vil bliver konfronteret med et sten koldt misset ruder træk eller AT.
QQ er da nærmest umuligt med mindre Villain er major fish!
Fin analyse Asger_b
Jeg *hader* den her situation. Allin på river efter at flushen fra floppet ikke er kommet er et super move mod folk der har tendens til at lave "store" calls - hvis man sidder med nuts altså.
Du bør folde i den her situation imo. Jeg check/caller dog river mod en aggressiv spiller.
fin analyse Tune ;-)