Villain virker halvstram og halvdonket, men til den temmeligt TAGish side, der selvfølgelig en eller anden føling af handranges etc. Jeg kan ikke finde HH, så det bliver efter hukommelsen.
5 handed, 5/10, på bossen. Jeg har siddet ved bordet en halv times tid, og givet den temmeligt meget gas.
Han åbner UTG til 30, jeg betaler som den eneste med KToff i BB. Jeg sidder derfor OOP i hele hånden.
Flop: T97, 2 x ♦. Pot: 65.
Check, 50, betalt.
Turn: Kx (ikke ♦). Pot: 165.
Check, 90, raise til 333 og han INSTA-caller. Den der.. "CALL!".
River slår nu A♦.
Villain har 420 tilbage i stakken (jeg dækker selvf) og potten er krøbet i 820 cirka. Then what? Bet? C/c? c/f?
- AB
5/10, river?
LOL.. Jo.. noget galt.
det ligner C/F, da næsten alle draws har ramt, selvom det er lidt svært med disse potodds
Du er nok foran en pæn procentdel af gangene, men jeg tvivler på at han ret ofte betaler et skub med noget du kan slå, og han lyder heller ikke som typen du behøver at være så nervøs for at folde den bedste hånd til, hvis du checker og han skubber. Jeg kan godt lide c/f. I øvrigt er jeg ikke ret glad for dit PF call, men det bliver vi sikkert ikke enige om. :)
gooofy
"Du er nok foran en pæn procentdel af gangene"
hvormeget ???
Du vil få 1 til 3 på et river call, så spørgsmål er om du er god her 25% af gangen.....
tror det ikke med beskrivelsen af villian, ligner et C/F
- Raise preflop
- Raise flop
Over underlig linie du får lagt i denne her hånd!?!
men som spillet: Den eneste option er C/F
@Goofy: Nej, preflop er noget værre lort. Men jeg skal betale 20 i 40, og med 800 ekstra bag, tænkte jeg det var en fin pris, hvis jeg går forsigtigt frem på halvgiftige flops.
Tiger_style
Raise preflop? Overhovedet ikke, det sgu da elendigt. Hero har givet godt gas, villain er en stram donk + han åbner UTG. Fold>call>raise PF.
Hvilke bedre hænder forventer du skal calle et raise på floppet når villain er en stram donk?
AB
Jeg folder PF af åbenlyse årsager, ellers fint spillet hvis vi antager at du C/F'ede river.
@Asger_b
Hvilken hånd vil villain INSTA-calle turn med?
Det virker lidt skummelt: hvis jeg havde flush draw, så ville jeg lige regne lidt på pot odds inden jeg trykker "call" (du raiser trods alt potsize og der er kun 400 tilbage til river), og med set, str8, to par ville jeg overveje at pushe.
Omvendt så er hurtige kald ofte draws, og desvære completer river det mest indlysende draw.
Det ser ud som om det eneste du slår på river er et str8 kombo-draw som 98o, 87o eller KQo.
Desuden er stacksizes akave til at lave noget block-bet-lignende.
Ækelt spot... Jeg tror jeg checker og folder til et push.
Kan du ikke poste nogle hænder som er nemmere? :-)
Jørn
Hvis jeg checker river her, så er det altid for at check-folde right?
AB:
Jo, det ville jeg oftest gøre.
Men jo, Ad er nok det værste kort, der kan falde.
@Asger
Jo mod denne villain vil jeg meget hellere selv skubbe, hvis jeg alligevel har tænkt mig at calle hvis han skubber.
Hvem var villian?
Taget hans insta-call på turn i betragtning, tror jeg desværre du må finde et c/f frem.
Du finder vel nærmest ikke et klammere river kort end A♦ og du slår nærmest ingen ting, hvis villian skubber.
Et skub fra dig på river er heller ikke godt, da du nok aldrig får betaling af en hånd du slår.
Men hvorfor egentlig ikke sige omkring 280 på turn i stedet for 333, det gør stacks lidt nemmere at spille på river.
c/f må være konklusionen.
snowking
raise eller fold preflop...c/f river
Øhrm.. er der ikke nogen af jer, der kan se problematikken i, at hvis jeg checker her, så er det ALTID for at folde?
Jeg kan godt se, hvor du vil hen AB, men jeg er helt enig med Goofy i det her spot.
fold pf, tror jeg better river, men klamt spot
Spørgsmålet er om du mener han er i stand til at kyle sin AK/KK/AA væk på det her board, hvilket vel er det han har her, hvis han er stram. Hvis dit read er rigtigt har han jo aldrig nuts her.
Okay, jeg ser det som et væsentligt større problem, end I umiddelbart tillægger det. Hånden er spillet på Bossen, og der er timing-tells mere afgørende, fordi man får en stor præcis visualisering af, hvor lang tid villain har tilbage, og hvor lang tid, han brugte.
I det her tilfælde, vil jeg blive nødt til at vurdere en række options og handranges for at beslutte mig for et check, hvilket vil få min timer godt ned over halvdelen (et kritisk Boss punkt). Kombinationen CR turn og time langt ned på river for endeligt at checke, kan få selv den mest passive nit til at hive stakken ind. Jeg kan ALDRIG calle. Ever.
Den anden side er jo så også, at hvis jeg rent faktisk, rent pokerteoretisk, skal check-folde river (hvilket jeg sådan set som udgangspunkt er enig i), ja, så vil jeg aldrig gøre andet end at check-folde der. Det skal der altså ikke meget kløgt hos villain for at regne ud - og det er helt åbenlyst noget lort.
Jeg har endnu ikke besluttet mig for, hvad der er bedst, og hvilke faktorer jeg bør veksle højst (og har heller ikke nogen fornuftig vægtning ifht. hvilke slags villains, hånden spilles imod). I det her tilfælde, rykkede jeg stakken ind, og villain foldede temmeligt hurtigt. Mon ikke det har været noget QQ-JJ, eller Tx ballade.
- AB
Hey AB,
Har du ikke overvejet at lade timeren løbe ned til et bestemt niveau ved hver eneste beslutning (f.eks. lige inden den når bunden)? Bossens timer er guld værd mht. tells, og jeg synes, det er et stort problem, hvis villain får så meget information om din hånd bare fordi du tænker lidt.
Enig med Goofy ldo.
EDIT:
"Den anden side er jo så også, at hvis jeg rent faktisk, rent pokerteoretisk, skal check-folde river (hvilket jeg sådan set som udgangspunkt er enig i), ja, så vil jeg aldrig gøre andet end at check-folde der. Det skal der altså ikke meget kløgt hos villain for at regne ud - og det er helt åbenlyst noget lort."
Selvom et c/f er korrekt pokerteoretisk, kan et check/call jo sagtens være korrekt med en vis frekvens, hvis du mener villain er i stand til at tage den fra dig på river så nemt.
Jeg better for value, da jeg ikke kan folde til riverbettet pga potodds, og han sandsynligvis kun better bedre hænder (og FD jo got there). Siden jeg alligevel caller af, gir det metagame +ev at selv skubbe den. Og hvem ved, måske får du et sygt ukorrekt call/fold.
Btw, han havde KJ.
@LOD: Jeg acter efter 1/4 af timeren på flop og turn, og 1/2 nede på river. Det forsøger jeg mig i hvert fald på, men overvejer om turn skal ned på 1/2 timer også.
Du har i øvrigt ret i, at jeg kan counterfitte med at calle engang imellem, men det bliver sku for snedigt at finde ud af hvor meget (andet end bare "engang imellem".
@Gnug: Jeg tror han caller med KJ.
- AB
jeg check eller folder flop.
på flop check raiser eller better ud.
på turn med det aktuelle spil, der better jeg ud og folder formentlig til en raise.
på river har du spillet så forskelligt fra hvad der er min stil, så der er jeg blank. og for at beskytte et river check som her, så anbefaler jeg dig ind i mellem at tjekke top store hænder på floden.
@asger_b
præcis. Det med timeren er jeg også begyndte at bruge meget.
Well fold eller raise pf. imo
ellers er linjen fin nok postflop.
ehm C/F river.
@allwind: Prøv eventuelt at begrunde dine forskellige actions. Det bør formodentligt få dig til at indse, at din "stil" fører en allerhelvedes masse problemer med sig.
Jeg checker naturligvis ikke en made farve på river. Så misser jeg jo alt for meget value fra alle villains made hands (hvilket er ALLE, da alle draws ligesom er completed). Han better jo ingen af dem anyways.
@Brænder: Jeg 3better fanme ikke en halvstram UTG raiser med KToff fra BB. Det er jo som at smide penge direkte i skralderen. Jeg folder 9/10, men denne gang blev det et call. Det ville være rart, hvis du kunne detaljere "C/F river" ifht. ovenstående indlæg/diskussion.
- AB
@Asger_b
Hvis han vil calle med KJ når det værste scarecard falder, har han et drivende reskub på turn. Han kan ikke tillade sig at slowplaye den hånd.
Ellers er det vel JT eller muligvis K8. J9/87/Q8/AJ burde ha checket bag på turn. JJ/QQ har et easy fold til turn CR. Det eneste der gør hans line velspillet er KJ imo. Men det er måske også for meget at satse på - at han spiller godt ;)
@Asger_b
jeg check eller folder flop - fordi hånden er svag, men spilbar.
på flop check raiser eller better ud - for at beskytte top par, og folder til hans tredie salve i hånden, fordi top par ikke er godt til at spille for den slags skillinger mod de fleste modstandere.
på turn med det aktuelle spil, der better jeg ud og folder formentlig til en raise - fordi hånden skal beskyttes og jeg skal beskytte mig selv, også mod at folk ikke kan læse mig let. jeg bryder mig ikke om at blive bettet på turn, så derfor better jeg selv ud der. min erfaring med dit aktuelle spil er skidt. jeg bryder mig ikke om at check raise med top par på turn, men vil tage det til efter tanke.
på river har du spillet så forskelligt fra hvad der er min stil, så der er jeg blank. og for at beskytte et river check som her, så anbefaler jeg dig ind i mellem at tjekke top store hænder på floden. På floden tjekker jeg fordi min modstander har vist rigelig med styrke i hånden indtil videre. hvis du better river bør du over veje om du ikke ind i mellem bør gå all in på turn i stedet!?
Min stil giver også min modstander en masse problemer. Jeg har det fint med min stil.
held & lykke med spillet
@asger
well hvis du ikke er villig til at raise den pf, så syntes jeg du skal drysse.
river: Jeg har selvfølgelig ikke den føling som du sikkert havde i hånden, men jeg leader ikke, da det umiddelbart ville committe mig(hvis du leader river går jeg ud fra du betaler hans sidste skillinger i tilfælde af shove fra ham?) Så jeg tror jeg check caller, umiddelbart. A'et kan meget nemt blive spillet som et skræmme kort, specielt i diamond! Men som sagt, så har jeg ikke følingen med hånden
Brug disconnectprotection
@allwind:
Du check-raiser eller better ud på floppet - fair. Hvordan fortsætter hånden efter det - hvis villain fx bare caller floppet (når du CR'er), eller han raiser, når du better ud?
Jeg tror, du har læst HHen forkert. Du er klar over, at jeg turner top 2 par, right?
Jeg forstår ikke din tanke om at rykke ind på turn. Jeg væmmes ved tanken om at checke top-hænder på river.
@Brænder: Jeg forstår ikke dine rivertanker. Du er med på, at der er en halv pot i effektiv stak tilbage?
@Gnug: Uanset hvad, kan han kun have et kæmpestort draw (der nu er completed), for ikke at pushe turn. Med mindre han bruger den teknik at stille sig i en situation, hvor han VED, at modstanderen ikke kan bluffe, og han derfor roligt kan folde, hvis der bliver bettet. Den er oftest anvendelig på mere tørre boards og mod nogle meget specifikke villains.
- AB
I anden skrivning havde jeg af en eller anden grund misset du har top 2 par på turn. Jeg spiller stadig det samme. Jeg vil ikke give gratis kort, ved at min modstander vælger at tage et frikort. En skrap spiller vil kunne spille sin modstander rundt i manegen. Og meget svært at lægge top par ned med en 2-flush.
Når jeg spiller en check raise eller better ud i en preflop raiser. Hvordan jeg spiller hånden senere afhænger meget af hvordan hånden udvikler sig, samt hvem man spiller mod. Husk på at skræmme kort også afskrækker modstanderen.
På river er det en del af mit repertoire at checke stærke hænder ude af position. Det gør jeg for at mine skal have en chance for at bluffe, samt at sige til dem, at bare fordi jeg checker, så er det altså ikke givet at jeg har ingenting. Altid at bette sine stærke hænder på river, ser jeg som en svaghed. Og igen, meget afhænger af stil. Så for nogen vil dette vel være ok.
Og om min stil er svær at spille. For dig med en anden stil vil mit spil være svært for dig at spille. Og din stil vil også være svær for mig at spille. I det hele taget er poker et skide svært spil at mestre.
En anden del af min river betting er, at jeg ofte underbetter potten. Jeg finder ud af hvad de er til og så bliver skytsene indstillet efter det.
Håber det gav afklaring, ellers spørgs igen.
@allwind:
Tre punkter, det bliver desværre lidt kortfattet:
1 - Din flopstrategi med at check-raise eller bette ud med alle top par hænder er ikke god. Det skaber en masse problematiske situationer for dig, som en dygtig modstander kan udnytte. Du får samtidig problemer med variationen (hvor tit better du fx rags på et AK9 flop?).
2 - Mht. riverchecks med stærke hænder, er det selvfølgelig helt sikkert noget, du skal have i værktøjskassen. Men når der er en halv pot tilbage, og alle draws er completed (som er tilfældet i ovenstående hånd), ville jeg nok undlade at gøre det.
3 - Poker er svært at mestre, ja. Men det er simpelthen en fejlagtig antagelse at sige, at fordi to stilarter er forskellige fra hinanden, vil de to duellanter have svært ved at spille mod hinanden. En stil kan sagtens være langt overlegen en anden stil. Eksempelvis står jeg meget stærkt mod nogle typer af vindende spillere, mens jeg står aldeles svært mod andre typer.
- AB
Villain havde 88 og burde have checket bagved på turn. Han har muligvis sat dig til A9 eller QT eller lign. og ræsonneret at han kunne skyde dig af med 2. salve når nu der faldt et overkort. Alternativt et fuld pot bet, $90 opnår intet.
Jeg skubber river for metagame, men forventer ikke at denne villian betaler med KJ.
@AB
1 - Det er ikke alle top par hænder jeg better ud med. Her er din hånd KT og der kan komme et par overkort. Fordi der kan komme et par overkort ser jeg check call som en svag strategi her.
2 - Riverchecks er en del af ens store stil. For nogen vil det virke, for andre måske ikke. På samme måde better vi forskellige hænder forskelligt på floden.
3 - Jeg sagde ikke vi havde svært ved at spille mod hinanden. Jeg sagde vi kunne have svært ved at forstå hinanden. Du er dygtig til at stille spørgsmål og vurderer en masse vigtige ting i poker. Jeg er sikker på du vinder en god skilling. Jeg lærer fra dig.