Villain er ham her igen:
Villain virker som en temmelig taggy finne. Vi spillet et enkelt HU bord, og det har bølget lidt frem og tilbage. Jeg starter bedst ud, men han kommer tilbage, og jeg kommer foran igen. På dette tidspunkt er jeg oppe med et oplæg ca.
Han virker semi-donket, er ikke nogen skrap boardreader, og har nogle lidt underlige missteps i form af mærkelige calls.
Jeg har haft 3bet-kanonen i fuld sving, da han foldede for meget preflop og postflop i store pots - eller også rammer han bare usandsynligt dårligt. På det her tidspunkt, har jeg dog en eller anden fornemmelse af, at han sku ikke rigtigt giver mig kredit for mine 2nd barrels i rr pots, og kan derfor komme lightere til river. Spørgsmålet er mest, om boardet er for fucked, til at jeg kan valuebette.
1450 i effektiv stack.
Han åbner til 30, jeg siger 105, betalt. Jeg har K6 - SOOTED!
Flop: KT9r. Jeg byder 110, call.
Turn: 3, sender et farvetræk. Jeg byder 240, call.
River: 3. Jeg byder 625..
Standard or?
5/10, rivervalue
C/F river hvis han folder for meget.
Jeg er enig i de 2 options. Bare spørgsmålet hvilken en af dem, jeg skal vælge ;-)
C/C eller C/F. Det kommer an på om jeg er i spew humør
Af den range der slår os er vi da ikke kun bange for KJ/KQ? - måske en halv frekvens af AK. Hvis du har givet den så meget gas som det lyder som om, så smider han nok ikke eks. QQ. Folk der folder for meget har det med på et tidspunkt at blive fed up - ala "HAN KAN SKU DA IKKE HAVE DEN HVER GANG!.. CALL!"
Jeg går udfra at top2, sets og lign. 9 ud af 10 gange vågner op inden river.
@Sasuke: Turn, og ja, jeg lavede samme analyse. Men du ved lige såvel som jeg, at når man er running cold, har de ALTID KJ der, og snapper den.
Kan det blive andet end VB på river? Jeg mener, vi har TP i rr, et tyret image og en finne der laver nogle underlige calls?!
@Mancini: Der er modstridende reads:
"Jeg har haft 3bet-kanonen i fuld sving, da han foldede for meget preflop og postflop i store pots - eller også rammer han bare usandsynligt dårligt."
vs.
"På det her tidspunkt, har jeg dog en eller anden fornemmelse af, at han sku ikke rigtigt giver mig kredit for mine 2nd barrels i rr pots, og kan derfor komme lightere til river."
Hvor mange tror, at hvis han kommer til river med AT, også caller med AT på river? Altså.. hvor tit tror I fx at jeg bluffer?
@Tina: Der er ingen "standard" for at shove vs. at valuebette mit (eller et andet beløb). Det kommer 100% an på, hvad man tror gør villain mest nysgerrig. Der skal trods alt lidt overtalelse til, for at han lige betaler 3 streets i en rr pot med noget, der ikke slår top par uden kicker.
Jeg kan rigtig godt lide et shove i situationen, men hvis du sjældent overbetter, er det nok ikke en god idé.
Synes den er svær og kommer rigtig meget an på feel... Men jeg er nysgerrig, hvad ønsker du ud over value (som jeg ser som meget tyndt).
Hvad merer du at få mest ud af på sigt 1) At vise at når du better river, så har du en hånd med kød på (check/x). 2) At han får fornemmelsen af at du skyder hele vejen til value town...
shove floppet....Turn og riverkort er somregel alt for nervepirrende og der skal tænkes..
Måske blir du kaldt af K5, eller en backdoor flush?
"shove floppet....Turn og riverkort er somregel alt for nervepirrende og der skal tænkes..
Måske blir du kaldt af K5, eller en backdoor flush?"
[ ] This post has potential
[X] Std play in the later stages in a HU SNG
@ AB
Man får altid fortalt at hænder som KQ/AJ osv er dårlige hænder at 3-bette, da reverse implied odds er store på den type hænder (K6s falder selvf ind under den kategori).
Jeg er sikker på du mener det er profitabelt at 3-bette K6s i det spot her, men hvorfor? Er det fordi du kan stacke off på et K-high flop og forvente at være foran ret mange gange, fordi du er en aktiv 3-better og folk betaler dig meget light?
Eller betyder hånden ikke så meget, fordi du føler du har super fat i dine modstandere postflop?
@AB
Hvorofor spiller du 5-10? Downswing?
@Thomas: HU har ikke forfærdeligt meget med din specifikke hånd at gøre, og langt mere med momentum i matchen (se fx min næste artikel i MPN). K6s er ikke overdrevet lækker, med mindre jeg føler, jeg kan få lagt solidt pres på modstanderen, og at han folder for meget postflop.
Resultatet af den her blev, at villain betalte med QT efter lidt betænkningstid. Jeg tror ikke, han havde betalt et shove, men det er jo nemt at kloge sig på.