Jeg har ikke set villian bluffe i en stor pot endnu - og slet ikke i sådan et spot her.
Jeg har lyst til at folde på samtlige streets - kan man det ?
www.holdemmanager.net
NL Holdem $10(BB) Replayer Game#7597480036
abcleaner ($1,000)
ArnasBikrMob ($1,222)
LetsR0llBaby ($1,015)
hero ($1,019)
adVictoriam ($5,357)
JPFTandCBL ($5,932)
ArnasBikrMob posts (SB) $5
LetsR0llBaby posts (BB) $10
Dealt to hero A♥ K♥
hero raises to $33
fold, fold, call, fold,
FLOP ($76) A♦ 3♥ 9♣
check,
hero bets $55
ArnasBikrMob raises to $160
hero calls $105
TURN ($396) A♦ 3♥ 9♣ K♣
ArnasBikrMob bets $310
hero calls $310
RIVER ($1,016) A♦ 3♥ 9♣ K♣ 9♥
ArnasBikrMob bets $719
hero ?
5/10 - T2P lol - fold?
tror du har fejl i handhistory.
Dealt to hero A♥ K♥
hero raises to $33
fold, fold, call, fold,
FLOP ($76) A♥ 3♥ 9♣
check,
hero bets $55
ArnasBikrMob raises to $160
hero calls $105
Ja det kan man godt - men det goer man ik - og man taber altid :)
hmmm flop og turn spillet syntes jeg på så tørt et bord oftere er noget 2 par A9/A3, men det er noget loos call PF oop.... har vi noget PF read på villan (kan han finde på at flatte AK)?
Men uanset hvad så er A9 nok den mest sandsynlige af ovenstående, hvilket ikke hjælper meget med den river.
Da bordet parre på river, tror jeg sandsynligheden for et bluff er meget begrænset, da han efter turn må forvente du meget ofte har min. A og vel i sig selv næppe verdens bedst bord at skyde 3. barrel bluff (og han repper jo reelt ikke særlig meget (hans linie skjuler jo netop set og AK)
Så nej, jeg drysser river og kender godt fornemmelsen, hvilket dog er umuligt for os at vurderer, det er kun dig selv i det givne spot der kan svare på det - og så måske AB :-) Men uden at have fornemmelse for dynamikken mv. så kommer jeg også til river her.
Hmmm sorry havde ikke set du ikke havde de 719 tilbage på river..... for 500 tror jeg sku jeg ender med at calle, men det bliver lidt et tude-call.
Eftersom jeg alligevel ikke har hjerne til at folde ttp med mindre lige præcis et retarderet kort som den 9'er der plasker ind i riven- og jeg måske tænker der kan falde nogle scarecard til hans mulige to dårlige par- tror jeg bare jeg rykker ind for de sidste 500 på turn.
Så sørger jeg for at komme ind mod hele hans range, som jeg er nogenlunde inde imod(tror jeg;o)) og giver mig selv forøget equity i form af sugevalue(som jeg givetvis for god brug for).
På en god dag folder jeg turn mod de rette villains, da et pre call, c/r på a high knastørt board og et smasken derudaf på det klammeste kort i decket for to par er...meh ja..lad os bare sige en stærk linje;o)
Som spillet betaler jeg, mucker, og køber en ny mus.
Reelt er river et klokkeklart fold.
Jeg syntes folk skal holde i mente at alle esser pludselig splitter på river - dvs hvis villian fx har taget den her linie med AQ/AJ - så er det et ret oplagt moskort på river.
Fuldstændig som kalash, de har den altså hver gang her, men derfor folder vi jo stadigvæk ikke ;)
@sasuke
Ja nu har du jo ikke skrevet det store om read på villan, men vi kan vel som udgangspunkt ikke forvente manden spiller Ax på den her måde (med mindre vi har read på ham som fisket, eller i har noget indbyrdes dynamik).
Undtagelsen kan være AQ som han forventer er underreppet, selvom man vel efterhånden ser folk flatte mere og mere med disse hænder i det konkret spot.
Samtidig går din argumentation jo også den anden vej, da det, som jeg prøver at skrive i mit første indlæg, jo også gør det til et håbløst bluff-spot (for en bare lidt tænkende villans). Han kan vel næppe forvente han kan få dig til at drysse et A på river?
@AB
Hvad er tanken bag dit skub på turn? Er det ikke en situation hvor vi meget ofte er Way Ahead eller Way Behind og ved at skubbe turn(powermove), får vi oftere villan til at ligge en stor del af de hænder vi er foran mod og fratager ham muligheden for evt. at bluffe river?
Villain er formentlig ret sikker på, at du ikke har bedre end AT-AQ med dit spil på flop og turn. Hvis han har valuebettet A3 på flop og turn, jammer han også river.
Om du kalder eller skubber turn, er ikke så væsentligt, så længe du kalder alle bets på river.
Det er altså Party. Folk bluffer. Meget.
@Laur: De gange, jeg floater floppet og turner et farvetræk, caller jeg ikke, skal jeg hilse at sige ;-). Det bliver obv ret situationsbetinget, men folk leder efter så marginal value, bluffer så meget, og det samme gør jeg, at jeg foretrækker at raise en stor del af mine stærke made hands.
- AB
Er også marginal tilhænger af at skubbe turn fremfor at flatte.
Som spillet må du betale på river, selvom han måske ikke bluffer meget, kan han stadig valuebette Ax hænder.