5/10, top set

#1| 0

Villain er en af de mest vindende paa 5/10. Han er i stand til at putte hele hans stack ind med ingen ting. Baade paa scare cards, og rags. Han har haft fat 25/50, men kom saa skidt ud, og er nu gaaet ned i takst. Jeg har haft spillet ham LAGGY en enkel dag. Siden da har han spillet tight mod mig. Jeg udnytter dette ofte ved at bluff raise flops, og han folder meget ABC agtigt. Dette er ikke noget jeg goer alt for ofte. Der ud over 3better jeg ham meget. Og jeg ved ogsaa, at han folder ofte til 4bets PF. Han har meget respekt for position. Saa ude af position folder han rigtig meget, og han er lose med position og til attraktive pot odds. Hans VIP er paa 40.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $10(BB) Replayer
BB ($729)
($446)
UTG ($310)
UTG+1 ($2,033)
Hero ($1,131)

Dealt to Hero Q Q

fold, fold, UTG+1 raises to $30, Hero raises to $90, fold, UTG+1 calls $60

FLOP ($190) 5 Q 8

UTG+1 checks, Hero checks

TURN ($190) 5 Q8 A

UTG+1 bets $120, Hero raises to $300, UTG+1 calls $180

RIVER ($790) 5 Q 8 A 7

UTG+1 bets $1,643 (AI), Hero calls $741 (AI)

Naar han nu har set mig ikke raise en stor haand paa floppet. Boer jeg saa justere for det i fremtiden? Boer jeg vaere opmaerksom paa, at han maaske i fremtiden vil 3b bluffe mig paa floppet, og hvilke slags flops vil han foretraekke at goere det paa? Eller bliver det for meget taenkeri, og en level war med mig selv?

02-11-2010 06:33 #2| 0
Pokernets ME vinder !
Naar han nu har set mig ikke raise en stor haand paa floppet. Boer jeg saa justere for det i fremtiden? Boer jeg vaere opmaerksom paa, at han maaske i fremtiden vil 3b bluffe mig paa floppet, og hvilke slags flops vil han foretraekke at goere det paa? Eller bliver det for meget taenkeri, og en level war med mig selv?

Tjaa.. Det er i hvert fald ikke smart kun at bette bunden og midten af din range. Jeg ville bare undgå at checke top set bag mod gode spillere, fordi du alligevel ikke kommer til at opnå specielt meget value ved det. Jeg better bare floppet i stedet.

I øvrigt tror jeg godt man kan folde river når man spiller sit A-game.
02-11-2010 08:01 #3| 0
Villain er en af de mest vindende paa 5/10. Han er i stand til at putte hele hans stack ind med ingen ting. Baade paa scare cards, og rags

Jeg caller hver gang,jeg ville nok køre bet bet bet stilen, men det er sku lidt frækt at checke flop som du gør.Jeg kan nu godt lide det!

/Simon
02-11-2010 09:52 #4| 0

Disclaimer: way over my limit.

Som walth. Jeg kan ikke lige lure, hvilket level villain tænker på, men som udgangspunkt repper du vel langt svagere ved at cbette fremfor at checke. Sidstnævnte skal vel kun gøres for at induce bluffs fra villain jf. din repping af en vifte af TT-JJ-ish hænder. Checker du (ofte) floppet bag med AK?

Som spillet ville jeg ikke kunne lade være med at calle river, men jeg tror nu ikke, det er det bedste play. En forholdsvis anseelig del af villains bc-range på turn rammer river udmærket, og han formodes vel ikke at shove med Ax på floden. 2par-kombinationer er selvfølgelig muligt, men tja... jeg tror (!), et folk er at foretrække.

02-11-2010 12:15 #5| 0
OP

@poker prince
villain er i stand til alt. han kan, hvis han foeler for det, lave et par om til bluff.

jeg tjekker ofte AK bag om saadanne flops naar jeg ikke oensker at blive check raiset fra min haand. eller med andre ord laver delayed cbet. nogle siger, der ikke er forskel paa, hvor skillingerne kommer ind. det mener jeg der er. de skillinger der kommer ind mod et traek paa turn er gode $ev for os. og saa forebygger vi ogsaa at tjekke turn og maaske ogsaa river, og blive bluffet fra vores haand, der ellers ville vinde i showdown.

02-11-2010 12:18 #6| 0
OP

nu gik mit oprindelige spoergsmaal mest til. hvorledes man boer forholde sig i fremtiden?

jeg spillede nogle timer med ham i dag ogsaa. i starten var jeg tight mod ham. saa gik jeg tilbage til min gamle bluff stil, hvor jeg bluffer ham cirka 1 ud af 3 gange jeg ikke har noget. varierer mine bluffs. altsaa, nogle gange 3better jeg preflop, andre gange check raiser jeg med air osv. pointen er, at han stadig spiller mig tight og gaar efter value. og folder let, naar jeg roerer paa mig.

02-11-2010 18:09 #7| 0

Spørgsmål.

Er dit turn raise ikke mega weak?

potten er 190. du siger 300 så han skal betale 180 (mere end de 120 han har lagt) ind i en total pot på 790.

03-11-2010 00:28 #8| 0
OP

@knutergrum

Jeg laegger op til pot size river bet. Med et pot size bet tilbage til river, saa kan kan vi komfortabelt bette samme bet sizes med traek. Hvis vi putter for meget ind, pot comitter vi os med traekkene, hvilket jeg ser som en daarlig ide. Hvis vi var dybe ville jeg 4x i denne her spot. Der ud over kan det faa ham til at foele han har fold equity, hvis han sidder med et traek. Jeg synes det giver bedre dynamikker med en pot size bet tilbage til river. Kommentarer?

03-11-2010 11:15 #9| 0

Hmm... har set hånden igennem et par gange nu, jeg synes egentlig den er godt spillet.

Er stadig spændt på hvad hånden endte med.

mhs til dit spørgsmål i OP.

Er det ikke meget normalt lige at gi lidt snor når man flopper så godt?
Tror ikke nødvendigvis han omstiller til at raise dig på floppet fra nu af og til al evighed pga han har set dig "slowplaye" floppet top set en enkelt gang.

anyway. det er langt over mit niveau, er bare nysgerrig :)

03-11-2010 11:29 #10| 0

hvem er han?

04-11-2010 06:44 #11| 0
OP

Han er Nomed.
Han havde 63s med flush og gut shot paa turn. Jeg havde faktisk ventet, at ville have reraiset mig paa flop med lige netop saadan en haand. Saa endnu et bevis for, at han spiller mig tight. Der ud over kig jeg alle store potter igennem fra den dag og skrev mine noter. 4 gange havde han lignende situationer, hvor han taeskede alle pengene i potten. Kun den ene gang mod mig havde han varen.

04-11-2010 15:07 #12| 0

63s er ikke et gutshot her.

04-11-2010 16:10 #13| 0
OP

Var inde og tjekke haanden. Det var 64s. Med gut shot og flush traek.

05-11-2010 19:37 #14| 0

Jeg synes flop er super skidt, og når du så raiser turn, så ser det helt weird ud. Alt efter dine tendenser vil jeg tro at du er monsterstærk. Du repper i hvert fald ikke ret meget skrammel her, da du næppe begynder at raise her med en SC, mellem par KQ eller lignende.

Ellers spiller resten af hånden vel sig selv, bortset fra at turn raise bør være et ordentligt raise.

Forøvrigt kan jeg slet ikke lide et slowplay ret ofte. Vi har tonsvis af hænder som misser floppet, så hvorfor balancere vores ranges ved at øge frekvensen af checks? Ydermere så vil vi vel have stakken ind, så det er da bare med at komme igang med at bette.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar