Rulletrap i hånden er ukendt, men ret sikkert til den tighte side. Han er efter al sandsynlighed ikke specielt god. Tomiss1 er giiiiiga donk, men folder til mit c-bet så uden større betydning.
Følgende er muligvis std for nogle, men poster den alligevel. Jeg er ret interesseret i om folk syntes vores linie ser god ud, og hvad villians range er.
Seat 1: lnternet ($1,468 in chips)
Seat 3: Hero ($1,556 in chips)
Seat 8: tomiss1 ($2,420.55 in chips)
Seat 9: ruletrap ($1,052 in chips)
Seat 10: dujapontusam ($1,351 in chips)
ANTES/BLINDS
dujapontusam posts small blind ($5), lnternet posts big blind ($10), DEALING_HOLE_CARDS 5♥5♦
.
PRE-FLOP
Hero raises to $35, tomiss1 calls $35, ruletrap calls $35, dujapontusam folds, lnternet folds.
FLOP [board cards: 6♦,6♥,2♥ ]
DEALING_FLOP
, Hero bets $80, tomiss1 folds, ruletrap calls $80.
TURN [board cards: 6♦,6♥,2♥,4♠ ]
DEALING_TURN
, Hero checks, ruletrap bets $190, Hero raises to $1,441 and is all-in
Villain skal calle 700 ind i 1300
5/10 turn semibluff shove - godt spot?
svaret ligger vel i, om det her er en linje, du ofte praktiserer med TT-AA...?! I så fald, er den jo fin...
Jeg kan egentlig ikke lide det, da villian vel har 77-99 her ret ofte.
Hvis han er til den dårlige side betaler han vel dem?
Ikke mange stats du giver på ruletrap..
Hmm... Synes den er svær at passe ind i en overordnet strategi... Tror jeg c/folder oftest og better en gang i mellem...
Den kan self. være fin hvis du har en god ide om at villain bet/folder 77-99 eller han aldrig better 77-99 og altid flushdraws.
Du har bare så skidt equity når du bliver kaldt. Altså, grundlæggende shover du 935$ for at vinde en pot på 470$. Bliver du kaldt har du ca. 10-15% equity. Han skal altså folde tæt på 60% af den range han caller flop og better turn med, og hans range efter floppet er altså ikke super tung af flushdraws.
@AB, Steen og andre
AB, nu hvor du jo har evnerne ville det være ret fedt at du gav en analyse i stedet for en lidt ligegyldig oneliner.
Er det vores turnede hullert der gør det til standard? Hvad forventer vi villian caller flop og better turn med? Og hvad er det af denne range han folder til vores shove? Og hvor ofte kan vi forvente han folder 77-TT.
@Kasper
Det er jo sådan set ligegyldigt hvad vores range er i dette spot. Det er jo vores perceived range som er vigtig.
Meh, den er klam...
Mod en overtight fisk, fint, mod en god spiller, meh, der blir du snappet af hele hans value range som du har 6 outs mod.
Du repper bare ikke så kattens meget, for ingen sane hero vil gøre det med AA (og lign) vs en range han crusher, der er bet-bet-bet som regel bedste linje, og uden dynamik ser det lidt underligt ud at c-r turn.
Og så SteenV+1, det lyder klogt det han siger!
I villians sko er det et helt genialt flop at floate på og synes ikke du behøves at raise AI da du kun bliver kaldt af bedre handsker, hvad med at RR til 450 ca.? og folde til et skub og på river (hvis han kalder dit 450RR) må håbe på de 6 outs du har og hvis du misser håbe på c/c?..
@ Krypto
En stor del af villians range er farvetræk. Hvis vi rr til 450 har han odds til at calle og spike.
Ret enig med pow om at du nok vil (og bør) bet-bet-bette med alle dine stærke overpar, specielt når han er til den stramme side.
Mht. hans range før turn-action vil jeg tro den består af noget a la 65% mellempar, 25% flushdraws og 10% trips eller bedre. Det svinger selvfølgelig noget alt efter preflop stats og postflop aggression.
Er ikke elt vild med det...
Hans 3bet range preflop er smal og dermed større calling range (22-TT, SC, Big Cards).
På flop er floating range tilsvarende smal, men hvis han er rigtig ringe indeolder calling ranges selvfølgelig en del flush træk.
Problemet er at hans flushtræk altid er med overs så, så han caller nok også med Overs+Flushtræk + føromtalte 22,44,77-99.
Alt i alt er din FE ret ringe ret ofte er jeg ret overbevist om... :)
damster
@SteenV
Og ingen floats? Hvis han callede med tomiss efter sig, ville jeg give ham mere credit.
@Haarby
Det behøver ikke at være dumt (nu checkraiser jeg også selv overpar+flush draws en del her) men du vil finde en del nits der checker 77-99 og flush draws bagved en del af gangene, og så begynder det jo at se kedeligt ud.
Et leak jeg selv arbejder på for tiden er at få bedre styr på folk, inden jeg laver plays på dem. Men mod en standard spiller mener jeg godt, at det her kan forsvares. Det er jo ikke fordi, at 77-99 er noget nemt call, og jeg er heller ikke ligeglad med mine 14% de gange jeg bliver kaldt.
Nu er 22 og 44 også i hans range. Er et call her helt væk? Du repper en noget større hånd, og 77-99 better aldrig river der.
Du repper jo nada...
Jeg kan ikke lide det. Er dog også rimelig wasted.
Men kan han lide sin hånd på floppet så kan han også lide den på turn. Derfor leder vi efter en loose aggro villain at lave dette mod istedet for en strammert da jeg tror vi bliver kigget op af hans range for ofte...
Jeg synes linien ser fin ud, og du kan sagtens reppe en bred range.
Hvis vi regner lidt på det, kan vi opstille EV-uligheden:
470x+(1217y-937(1-y))(1-x) > 0
Hvor vi ønsker at finde x, altså hvor ofte han skal folde før det er +EV, og hvor y er vores odds mod hans range i fald af et call. Meget afhænger derfor af y, jeg har valgt 20%, uden videre overvejelse, og det giver:
x > 52%
Antaget at han af og til folder 77-TT, samt at hans range også indeholder air, synes jeg ikke det ser helt skidt ud, dog måske på grænsen.
Hvad er alternativet i øvrigt til det her spil? call turn og fold de fleste rivers? eller fold allerede på turn?
Hvorfor ikke bare skyde videre selv på turn?
Jeg synes altid jeg ender i problemer når først jeg opgiver initiativet; check/shove ser ikke specielt godt ud og med check/call så skal vi ud i et herocall på river med mindre villain giver op med sin air.
Jørn
"Jeg synes linien ser fin ud, og du kan sagtens reppe en bred range."
Reppe hva? For det første det er semi ligegyldigt hvad vi "repper" i spots hvor villain næppe bet/folder made hands. Det der ofte sker er at vi folder air balls ud, MÅSKE sætter villain i et grumt spot med et FD (givet reat, ret unlikely) og ellers bluffer stakken væk med 5% equity.
Hvad er det iøvrigt vi "repper" her? Hvilke hænder tager du den linje med, mod en somewhat stram villain, der kalder et cbet på 662tt, hvor vi cbetter ud i 2 mand (incl en drooler). CR du store par ind? Og lad være med at sige AA, for det er endnu mere terrabad.
Linjen er ok (men ikke god) mod få regulars der har en meget høj float/stab frekvens, med mod de fleste, horribad.
I det read der hedder "ikke specielt-god". Vil det sige han better sine flushes på turn? betfolder han made-hands? eller floater han ofte i 3way pots? sidder han og flatter 88-JJ preflop?
whatever, men i villains spot bet/caller jeg hele min range af made hænder...dunno om jeg ryger ind under god/dårlig kategorien
Ok tak for de fine svar. Vil lige give mine tanker til hånden, så kan i give en kritik heraf hvis i får trang til det:-)
Det centrale er jo følgende - hvad er villians range.
1. Selvom villian er relativt ukendt, sandsynligvis halvstram ser jeg ham raise AA-QQ(JJ) pf. Så dem fjerner jeg behændigt fra hans range.
2. Givet hans call på floppet samt stacks(105bb) fjerner jeg også 6x og bedre, da han skal raise floppet for at være sikker på at få pengene ind på riven på smidig vis(hvis jeg checker turn får han lidt et problem givet han har 6x+ - ligeledes er der nogle scarecards i decket(hjerter samt A). Så selvom antagelsen i nogle tilfælde kan være fejlagtig laver jeg den alligevel:-)
Konklusion: Hvad har vi så tilbage? Farvetræk og 77-TT(JJ). Farvetræk vil ALTID stikke ud her og må folde til shovet(lol at han får potodds og lol til "overkort"). Og jeg vil personligt mene, at riiiiigtig mange vil betfolde langt de fleste af de listede mellempar. Til dem der mener villian ikke folder mellempar her er det jo ekstremt saftigt at spille AA-QQ(og evt dårligere) sådan her - og altså ikke horribad.
"Mht. hans range før turn-action vil jeg tro den består af noget a la 65% mellempar, 25% flushdraws og 10% trips eller bedre. Det svinger selvfølgelig noget alt efter preflop stats og postflop aggression"
Er jeg rimeligt enig i...
"1. Selvom villian er relativt ukendt, sandsynligvis halvstram ser jeg ham raise AA-QQ(JJ) pf. Så dem fjerner jeg behændigt fra hans range."
Helt enig, tror også at vi en sjælden gang ser JJ og endnu sjældnere de højere.
"2...."
Som jeg skriver at jeg er enig med SteenV i, så tror jeg han har trips+ 10% på turn, så det bør tages med i betragtningerne.
"Farvetræk vil ALTID stikke ud her..."
Ret uenig og især når du skriver med stort. Der en en del argumenter for at checke bag, da man beskytter sit draw og ikke bliver cr af det, og hvis du har et par+ caller du nok alligevel. Hvis du har air er der også chance for at tage den river på en blank. Siger ikke at check > bet med fd (heller ikke det modsatte), men folk vil checke med en hvis frekvens med naked fd, så tror du skal ændre ALTID til 70% or something.
"Og jeg vil personligt mene, at riiiiigtig mange vil betfolde langt de fleste af de listede mellempar."
Jeg tror en god sjat af de lavere mellempar checker bag en del af tiden (88-), og 99 og TT (JJ), better med en højere frekvens. Jeg tror meget sjældent han folder TT, og caller for det meste med 99 og over 50% med 88.
Hvad al dette adder op til er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke gider den større udregning, men vil tro det er minus ev udfra hvordan jeg tror han spiller den ranges jeg mener han har. Ud fra hvordan du tror, har du vel et easy shove...?
@OP
"Farvetræk vil ALTID stikke ud her og må folde til shovet(lol at han får potodds og lol til "overkort")."
Det var ikke mig der sagde han var ringe... Det var dig.
"Han er efter al sandsynlighed ikke specielt god"
I din analyse giver du ham dog kredit for at kunne tænke. Ja, lol @ potodds - lol @ overs. Det betyder ikke at en ikke-specielt-god spiller ikke kan have dem.
Er du lidt resultatorienteret? Han foldede vel?
Det, der overrasker mig mest her, er hvor uenige folk er. Det behøver nu ikke at være en dårlig ting.
Han er ikke langt væk fra at have odds med flush draw, men det er ikke særlig relevant for diskussionen, for du er kun glad for at blive callet af de hænder.
Btw, jeg tror ikke, at du kan udelukke 6x, men det er ganske få kombinationer uanset.
Nårh, nu er det på tide at åbne æsken. Hvad skete der her?
Godt Nytår alle!
@Steen V:
Og vi er jo i virkligheden alle til den stramme side... el ngt
@Topper
Jeg er wasted, og enig med dig! Spot on imo....
@Thyssen
Hvorfor skyde turn? Hvis vi better, bluffer vi altid m 55 og bet-folder mod et shove (v eftertanke, så gør vi vel også det med AA), så vil jeg hellere have muligheden for at check-calle med denne hånd, og bruge den linje med AA+ hænder også, så villain ikke kan bette turn profitablelt med nogen del af sin range. Når vi check-caller turn, vil jeg stort set altid c-c river også, uanset hvad der rammer (næsten selv hvis vi rammer 5 for huset) for at balancere de gange vi har AA vs. de gange vi har 55 og vil billigt til showdown mod villains flushdraw+overs. Det virker obv kun med en del historik, men er et super spot at merge vores ranges i imo...
@pow9199
Jeg har intet argument ud over at jeg synes både check/call og check/raise sucks og da vi har masser af equity så ser check/fold noget weak ud.
Jørn