5/10, tynd value

#1| 0

Paa et andet forum postede jeg en anden haand med omvendt fortegn. Det betyder, villain fangede mig i et bluff. Jeg havde busted bagdoers flush med 86s, og han kaldte mig ned med 87s middel par. www.deucescracked.com/forums/17-Mid-Stakes-Shorthanded-NL/topics/270391-All-draws-missed-and-faci
(jeg undskylder meget hvis den slags links ikke er tilladt)

Nu er jeg mod samme villain. Han spiller 26/20 og folder 58% til 3bets. Jeg spiller 21/17. Jeg 3better 8% fra knappen, og oftere med CO end UTG. Ind i mellem tager jeg en serie, hvor jeg 3better de fleste knapper. Og det er saadan en serie her CO er offer for. Jeg taenker, at naar han kaldte mig ned saa let i den anden haand. Er det saa ikke bare et godt spot og gaa efter value?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $10(BB) Replayer
SB ($1,000)
BB ($1,216)
UTG ($1,005)
CO ($2,834)
Hero ($1,035)

Dealt to Hero 7 7

fold, CO raises to $30, Hero raises to $90, fold, fold, CO calls $60

FLOP ($195) 3 3 2

CO checks, Hero bets $111, CO calls $111

TURN ($418) 3 3 2 3

CO checks, Hero bets $222, CO calls $222

RIVER ($863) 3 3 2 3 4

CO checks, Hero bets $555, CO calls $555

02-11-2010 06:24 #2| 0
Pokernets ME vinder !

Til den hånd du poster på DC reversed, så synes jeg ikke dit turn bet repper særligt meget Jx, men nærmere noget der vil have hans marginale hænder til at calle turn og folde til et river potsized shove.

Anyways, til hånden du poster her, så tror jeg, at du valuecutter dig selv alt for meget. Jeg tvivler på du bliver betalt specielt light her, selv med jeres historie, fordi det er så svært for dig at reppe ret mange bluffs. Jeg tror bare villain beslutter sig for at betale den del af sin range der er 88+ og folder resten. Imo er den range du valuebetter mod alt for stærk, og jeg kan ikke se hvilke dårligere hænder det er du vil have ham til at betale med, forventer du han bare tyrer AQ ned her?

02-11-2010 10:57 #3| 0

Jeg er for. Synes det er et marginalt spot, men givet at han allerede har set dig bluffe 3 streets - kan han godt kalde tyndt.
I detalje-afdelingen vil jeg hellere bette all in på river, da det imo ofte virker lidt mere som bluff.

02-11-2010 11:15 #4| 0

Du spiller 21/17? Det er da ret nittet. 8% 3bet synes jeg da heller ikke er specielt højt. I den hånd du poster på DC overvejer jeg også lidt din c-bet size. Jeg kan godt selv lide kun lige at cbette over halv pot, da det gør vores bluff billigere og vi kan give villain mere plads til at komme ind over med en draw når vi better lavt på en turn. Du kan jo overveje det.

Jeg synes din postede hånd er fin når du nu vælger at 3bette 7ere. Jeg forstår dog ikke at du ikke bare shover river - jeg synes det ser mere bluffy ud.

02-11-2010 11:15 #5| 0

Det afhænger obv en del af hans range, hans range for at flatte pre primært, og hvordan han kommer til river med stærke hænder.

Det kan måske argumenteres for lidt zeebo, men umiddelbart tænker jeg 77 må være bunden af din valuerange. Du har masser af stærkere hænder her, hvor mange bluffs du har på river ved jeg intet om, men jeg ville tro det er ret exploitable for ham at betale river med de hænder du vil have value fra, så jeg tror jeg checkker.

Jeg går ud fra pre er en del af en generel gameplan?

Ift. dit riverbluff med 86s, hvis villain er nede og betale med 87s (tæt på bunden af hans range), ser dit bluff pludselig ikeke så pez fedt ud:( På en flotfyrs-scala får du 1 af 6 der, og det er altså ikke VIP!

Ift. "3better en serie", vil jeg stærkt anbefale at du stopper med det random frekvens-ballade og finder en range at 3bette istedet.

02-11-2010 12:21 #6| 0
OP

jeg varierer min stil. nogle sessioner har jeg vip under 20. andre har jeg en vip over 25. jeg spiller en del cap og shallow borde. paa disse borde, mener jeg, det er rigtigere at spille tight. det vil sige 100bb dyb, spiller jeg normalt taettere paa 25 en 20. der ud mener jeg, at vi skal under 19% vip for at kalde det nit. en vip paa 21 kalder jeg for TAG. og en vip paa 27 er LAG.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar