Villain er reg og spiller 27/18 over kun 160 hænder. Hans flop cr frekvens er 50% (!), men igen - det er over meget få hænder, og jeg havde ikke lige tid til at kigge, hvordan hans flop cr spots var gået tidligere. Hans flop/turn/river agg. er 1.8/1/5 - men stadig, 160 hænder er praktisk talt intetsigende for de stats. Han 3better ikke specielt meget so far (stat på 3), så der er en stribe hænder i hans range, man ikke pr automatik kan udelukke.
Jeg har spillet 26/22/3ish, og bliver sandsynligvis betragtet som semilagish trixy god reg.
Seat 1: xxx ($262.00)
Seat 3: xxx ($1,488.00)
Seat 4: xxx ($1,015.00)
Seat 5: Hero ($1,293.75)
Seat 6: Villain ($2,738.00)
Villain posts the small blind of $5.00
xxx posts the big blind of $10.00
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [9♠ A♣
xxx folds
xxx folds
Hero raises to $35.00
Villain calls $30.00
xxx folds
*** FLOP *** [9♣ 2♣ 2♥
Villain checks
Hero bets $50.00
Villain raises to $165.00
Hero calls $115.00
*** TURN *** 4♠
Villain checks
Hero checks
*** RIVER *** A♦
Villain bets $285.00
Hero raises to $1,093.75, and is all-in
Kommentarer til alle streets er velkomne.
- AB
5/10, valuetown
Smukt spillet hele vejen igennem imo. Hans linie ligner meget et dårligere A.
Jeg spiller den på præcis samme måde på alle streets.
Er grunden til dit turn-check at du er bange for at valuetowne dig selv mod TT/JJ eller?
Turn-check er sikkert for pot control og det er svært at få value igen fra en dårligere hånd som spillet.
Den er marginal, som altid når det er en AB.
Jeg syntes alle streets til river, er fint spillet, villains flop C/R Og C/C på turn
får ham til at ligne noget 44,55,66,77,88 910 værk.
Spørgsmål er så hvorfor han better river?
Jeg tror ikke jeg havde lavet dette rivershove, alene fordi du har
1.3 buy in. plus du selv sidder med A♣
Tror desværre det kan tippe den til Han caller med alle 2x hænder
og self en ulækker 44.
alt andet smider han.
I might be under limit here, men jeg kan også se et bustet farvetræk - hvorfor et turn bet kunne have været på sin plads, men hvor det ikke ville give mere value end det bluff han prøver mod noget han tror er et scarecard i forhold til dine 22 % openings.
Jeg havde skudt på turn, og foldet til endnu et c/r...
.. og checket behind på blank river
kan godt lide flop flatcall da vi holder alle hans middelpar, top par dårligere kicker, og self også farvetræk inde.
jeg tror ofte han better farvetræk+ overkort igen på turn, derfor er du super godt inde mod hans range, og får nok ikke meget value ved et turn skud, river er standart rest i mine øjne
ligner umiddelbart ikke en hånd du ville spørge folk til råds om... Altså come on, du er jo god her fcking altid. reverse?
AK/AQ/AJ/AT/A4 - Som nok er de mest likely, når han ikke skyder turn. TT/JJ/QQ vil jeg nok heller ikke udelukke af hans range, men om han caller dem off kommer lidt an på flere faktorer....
btw synes jeg den er perfekt spillet.
I love it - du får fem stjerner af mig! :)
Jeg synes, den er spillet perfekt.
Jeg forstår ikke, hvad du er så usikker på i den nævnte hånd. Forhåbentlig har du en god følelse, når du shipper stakken - come on, du er jo god her like... ALTID :)
I like. Som oftest smider jeg dog flere skillinger ind enten paa flop eller turn.
K
Meh, jeg er running cold.
Nå, jeg tankede pretty much alle streets med den der sure mavefornemmelse af at være beat. Sommetider 3better jeg floppet (men nu har jeg A♣ så jeg droppede den), og nogle gange checker jeg turn (men i stedet tænkte jeg, at jeg kunne valuetowne ham på river, og han giver nok ikke 3 streets value fra 9x anyways, når han check-raiser flop)..
Umiddelbart postede jeg nok hånden, fordi den der good ol' "hvis de pludselig better et rivered A er det sku nok fordi de kan slå et A" sad i baghovedet umiddelbart efter. Villain tænkte ikke så længe over, hvad han skulle gøre med A2.
- AB
Når du ikke kender villain bedre (og villain ikke kender dig bedre) har jeg meget svært ved at se hvad du skulle få betaling af på river; jeg nøjes med at calle imod en relativt unknown og shover imod bedre spillere/gode regs (medmindre self jeg ved de er kæmpe nits)
Jeg shover den her river 99 ud af 100 gange - den sidste gang misclicker jeg.
@ sasuke LOL :-)
Jamen når nu cheferne er helt på line næsten alle, som en. stikker
jeg piben ind her.
Vil dog sige, at for villain har blank A her, skal han jo lave et floptekstur
Steal. det havde jeg altså meget bedre kunne tro på hvis floppet hed
792 og ikke 922.
Typsik, at jeg altid kommer for sent .. Nå, men ...
Der er et ordsprog der lyder "Din linie giver ikke mening, betalt/stakken!" Hånden er et meget godt eksempel, der er bare et men imo...
Spillene til nu til dags er blevet en del mere aggressive og kreative, folk der tager disse linier på flops som disse, dukker i højere grad op med en handske.
Jeg synes sq det er lidt overfladisk, at folk bare siger stakken og "hvordan kan du være i tvivl her", etc etc. Lad os kigge på floppet, altså hvad er det helt præcis han forsøger at reppe her? Vi har selv A ♣, så det fjerner sådan ca 90 % af hans range. Så er der andre overs med farvetræk, men igen, så ligner han jo for fanden det han er, og så behøver vi jo ikke sige stakken på river, da _nok_ ikke betaler med K høj anyway.
Når jeg nu har prædiket færdig og forestiller mig selv spille hånden, hvad gør jeg så? Jo, jeg caller flop, checker bag på turn og siger "wtf du better river som forbedrer min hånd" mens jeg kaster stakken i hovedet af ham - fra et mere analytisk perspektiv, så vil jeg ikke miste value fra de hænder, som han en gang i mellem har bluffet floppet, opgivet turn, og valuebettet river med, og her taler vi naturligvis om Ax hænder.
Det minder om mig en hånd mod en 12/9/1 gut - jeg åbner med AA, han betaler i BB, floppet slår 224r, han b/3better mig - And im like, wat tha fack foregår der .. Lidt det samme i denne hånd ..
Hvilke hænder coldcaller lige fra sb efter et button raise? AK/AQ/AJ var nok mere likely blevet 3-bettet. Så er der svagere A'er som vil have noget sværere ved at finde et river call. KK-TT kan jeg slet ikke se ham have her.
På den anden side indeholder hans range heller ikke mange 2'ere 44 eller 99 og med turn-checket bliver disse hænder endnu mere unlikely.
Er vel fint nok at sige stacken og brække sig når han har os slået.
kalsen: nu skal nok regne med at det er ret tit at den jævla skurk har os slået... men i de specifikke tilfælde han har skal jeg nok huske at puke helt vildt. ffs ul mand.
Hvad er det i øvrigt for noget med at hvis man better rivered A så kan man slå et A?
Jeg valuebetter da alle A-hænder her i forventning om at blive betalt af alle pp's og snapcaller selv. et skub i forventning om at se busted FD ret ofte.
Jeg kan ikke se os gå glip af den store value ved blot at calle river her. Som allerede nævnt rr sb forhåbentligt med AJ/AQ/AK og jeg kan ikke se ham calle med AT og under i dette spot andet end nogle få gange hvor vi bliver sat på en busted fd.
IMO siger hans riverbet 1 og 2 ting
1. jeg har dit A slået så kom bare
eller
2. jeg prøver lige et valuebet og raiser du mig, folder jeg instant
Med fare for en sviner fokuserer vi så ikke for meget på vores egen hånd når vi skubber her?
@sasuke
Der er vel fine ting ved et click/fold, men også ulemper. Umiddelbart flere ulemper end fordele IMO.
@diedamm
Pointen med skubbet er jo at han skal kalde med alle A'er, hvilket han sagtens kan, hvis AB har været lagish. Hvis du derimod har været super nittish er der selvfølgelig ikke meget value i et skub. Samtidig handler det selvfølgelig også om hvor ofte villain valuebetter et random A her. Alt taget i betragtning mener jeg stadig der må være +EV i et valueraise her for mange spillere mod mange spillere. (lød det for kringlet tilsidst?)
@Kalsen
det gav fin mening, men ville du selv kalde med et random A under AJ, du slår jo udelukkende et bluff hvilket vel ikke er profitabelt når du skal kalde 800 for at vinde 1700?
Hmm har nu kigget hånden igennem to gange. Er det her ik et easy shove??
Måske mig der er donk?