5/10, weird 4 vejs pot

#1| 0

6m, Villain1 har 1,7K og virker umiddelbart god og rimelig aggressiv. Han kender mig muligvis fra en anden account, men jeg kender ikke ham. Det er dog første session i 1,5 måned for mig.

Villain 2 og 3 er shorties, som man ikke helt kan regne ud. Dårlige obv.

Jeg har 1,5K og 97

V2 og V3 limper CO og BT, V1 i SB compl, checker i BB.

Flop 9x86

V1 byder 25, jeg caller, V2 raiser til 100 og efterlader 70, V3 går AI for 275 og V1 tænker et par sek og betaler.

V1 og jeg har 1,2K mere og en tom sidepot. Still std. shove?

29-08-2008 18:11 #2| 0

Hvordan tolker du V1's call (frem for skub) med dig bag sig?

Hvad er V1's indtryk af dig?

29-08-2008 18:19 #3| 0

Jeg oftest over toppen her, men at bygge en pot med V1, kan der sagtens argumentere for.

29-08-2008 19:04 #4| 0

V1 har en range hvor den eneste vi kan udelukke er overpar. Raise eller call
afhænger meget af om V1 kan få den ide at trappe dig her med 2 par eller bedre i håb om du vil lave et (lidt mærkligt) iso-raise.
Det afhænger selvfølgelig også meget af om V1 generelt er istand til,
at betale dig light.

Hvis vi rerasier her vil jeg være bange for at misse value, på den anden side
er i lidt for dybe til at en eller Q på turn nødvendigvis er et superkort. Og vi
betaler jo hver gang hvis den slår.

Jeg tror helt ærlig man kan tænke over den her i meget lang tid uden et
ordenligt kendskab til V1s holding til os.

Mit bud er reraise lavt. Og shove any turn hvis han caller.

29-08-2008 20:23 #5| 0

Jeg siger butikken her.

Jeg kan næsten ikke forestille mig at V1 har en super handske her og jeg tror der er meget lidt implied for os. Vi kan ligeså godt forsøge at presse ham ud mens vi har gode outs. Samtidig stinker det altså hvis han har Ax og der falder en hjerter på turn.

29-08-2008 21:48 #6| 0

Mmm nu har jeg tygget lidt på den og er også klart mest til et flophæv, idet jeg heller ikke tror V1 har str8 eller set særlig ofte, men nok snarere 2par (som han nok folder, medmindre det er 98, men den tror jeg også sjældent han har) eller et draw, som jeg er foran idet jeg er parret på siden.

Jeg tillagde nok shortierne lidt for stor betydning og derfor beskyttede jeg ikke min stack nok, idet jeg sætter mig i en lorte turn situation i de fleste tilfælde.

Jeg ender med at spille den af H til, men i får den lige som en slags ydmygelse af mig selv.

Jeg ender med at calle.

Turn er en 7'er, nu har jeg 2par og OESFD. V1 byder 510 med 1200 effektive og pot og sidepot på 1000 tilsammen. Han har ca. altid str8 her, måske den lave med et større flushtræk, men det hjælper jo ikke det store. Men 13 outs og forventede splitouts gør at jeg ikke kan slippe og da jeg ved at jeg alligevel ikke slipper river alligevel som den fisk jeg er, smider jeg også de sidste 700 ind i et eller andet håb om et eller andet, ved ikke hvad.

Han havde JT for de store nødder. V2 havde K5 og V3 96 og river en 6'er for hovedpotten.

30-08-2008 01:34 #7| 0

Jeg kan ikke se, hvordan du kan undgå at shove floppet. Der er praktisk talt ingen value i at spille en turn, med mindre villain check-folder 86 på en blank, hvilket han obv ikke gør taget dine coldcalls af adskillige raises i betragtning.

- AB

30-08-2008 10:33 #8| 0

Man undgår det ved at spille for mange borde i sin første session i meget lang tid. Det er rigtig dårligt flopspil af mig, ingen tvivl!

31-08-2008 07:26 #9| 0

det skal du sku ikke være ked af. sker for os alle

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar