5-10cent 4 ens dumt spillet?

#1| 0

Jeg poster ikke så mange indlæg herinde da jeg ikke har været i tvivl om så mange af mine spil hidtil. Idag kommer jeg meget i tvivl om det er Bad beat eller om jeg skulle have foldet pre-flop evt flop.
Efter en rigtig dårlig måned sidder jeg og spiller for sjov inde på poker Chams, men altid for at vinde sidder ved et stille og roligt 5- 10 c bord. jeg sidder på knappen med 6 dollers. Desværre ingen handhistory

Utg(10 dollers) raiser med 20 cent til 30 cent UTG +1(5.5 dollers) caller alle andre folder indtil mig. Jeg har 3-3 og caller, nok dumt set i bakspejlet.

floppet 3-Q-Q.

UTG raiser 20 cent og UTG +1 folder, jeg reraiser til 1 doller, han caller.

TURN 8

Han better 50 cent jeg caller bare.

river 3

Han går all in og jeg caller selvfølgelig med 4 ens, han viser 4 damer og jeg taber. Spiller jeg hånden forkert? Mest det mit spørgsmål går på. Fold pre-flop evt. andre forslag ?

Mvh Rosager, Mr Repsak

28-07-2005 04:19 #2| 0

Du spiller fint, du løber bare ind i en hånd hvor du altid vil tabe dine penge. Du skal dog raise igen på turn, det gælder om at få pengene ind på midtet med et set.

Pocket pairs laver du dine penge på i NL. Call altid hvis preflop raiset svarer til 10% eller mindre af din OG modstanders stak. Når du så endelig rammer, skal han også betale. Oversets skal man ikke passe så meget på, især ikke lowlimit, når det sker betaler man.

28-07-2005 09:05 #3| 0

Da enhver kunne tro han havde én dame... Qx. Så sad du jo med 333QQ mod hans QQQ... hvis det dog bare var så vel... så du kan kun bebrejdes for ikke at smide flere penge på midten på turn.

28-07-2005 11:03 #4| 0

Jeg er FL spiller så ikke så mange forslag til hånden.
Men jeg tror at

"Pocket pairs laver du dine penge på i NL. Call altid hvis preflop raiset svarer til 10% eller mindre af din OG modstanders stak."
Er det ikke 5-10 reglen eller sådan noget;
Call hvis raise under 5%
Fold hvis over 10%
Og så er 5-10 sådan lidt usikkert..

28-07-2005 12:56 #5| 0

@Junior:
Det kommer meget an på spilleren, der raiser. Hvis du flere gange har set, at raiseren er villig til at spille for hele sin stack, så kan du gå meget tæt på 10% (8.7% faktisk ;-) ..). Men du omvendt, at villain ikke er ret tilbøjelig til at følge sine raises agressivt til dørs, bør det højst være 5%.

- Asger

28-07-2005 12:57 #6| 0

hvorfor 8,7%?

Hvis du bare tager sandsynligheden for at ramme set er det lige optimistisk nok... Modstanderen kan jo også ramme set

Men den er jo 11,7%... Hvorfor 8,7?

29-07-2005 16:50 #7| 0

Øh, det kan da godt være jeg husker forkert - er sandsynligheden for at ramme et set på floppet 11,7%? Jeg har ikke regnet efter, men var helt overbevist om at det var 8,7%.

Uanset hvad, var pointen i min indlæg, at jeg vil vægte mine calling-kriterier mod typen af spiller. Jeg kunne gå så langt op som til 15% af hans stack, hvis jeg vidste, at villain ville re-loade og være på full-tilt hvis jeg ramte mit set og tog hans buy-in.

- Asger

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar